Yamaha værksted i københavn?
Fra : lojmann

Dato : 19-09-08 05:09

Hej,

Jeg skal have min næsten nye FZ6-S til 'service', da der sidder en
skruge (!!!!!!!!!!!!!!) i mit bagdæk og så skal ABS'en foran testes,
efter et lille uheld (glemte den skide skivebremselås!)

Hvor skal jeg køre den hen? Vil gerne have det lavet af en der ved
hvad han/hun laver men har heller ikke lyst til at betale en million
for det?! :)

Nogle bud?

/Thomas

Fra : Bo

Dato : 21-09-08 00:40

Uden at kende til kvaliteten af Yamaha værksteder, så er der jo Fisker på
Åboulevarden.
Autoriseret Yamaha forhandler, og han ved nok hvad en værkstedstime koster.

Jeg havde selv en skrue i bagdækket for et par uger siden, og alle de forhandlere
som
jeg ringede til, foreslog/krævede udskiftning af dækket i stedet for lapning. De
har nye
dæk på hylden og kan derfor være påvirket af muligheden for at sælge et nyt dæk i
stedet
for at bon'e kunden for en times arbejde med at tilpasse en konisk prop inde i
dækket.

/Bo

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 21-09-08 11:25

"Bo" <a@b.c> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor skal jeg køre den hen? Vil gerne have det lavet af en der ved
> hvad han/hun laver men har heller ikke lyst til at betale en million

Ja, lyt til dit værksted, og få et nyt dæk på!
"Prop-lapning" af motorcykeldæk, er og bliver en nødløsning, indtil man
er kommet hjem (eller værkstedet har skaffet et nyt dæk hjem).
Der er kun to hjul, og der er absolut ingen grund til at køre rundt på
et dæk, der er svækket på grund af en reparation.
--
Michael D

Fra : "J.C. Kløve"

Dato : 21-09-08 15:13

Bo skrev:

> [...]
> stedet
> for at bon'e kunden for en times arbejde med at tilpasse en konisk prop inde i
Jeg vil ganske støtte forhandlerne her - "propning" af MC dæk
(ihvertfald på de mere karftige modeller) er ikke en god løsning.

Det er ærgeligt ja! - har selv være der, 3 dæk på 4 mdr. pga.
skruer, søm kramper og andet affald drysset hid og did :-\

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 21-09-08 19:59

Det endte med at jeg trillede cyklen ind til Fiskers i fredags, men en
forventning om at det var et nyt dæk - for sikkerhedens skyld.

Afventer deres opkald på mandag, så må vi se hvad dommen siger over dæk,
bremser og min pengepung :)

Håber at forsikringen dækker at man får dummet sig og glemmer
skive-låsen, men det må vise sig når jeg ringer til dem i morgen...

Tak for jeres feedback.

/Thomas

Fra : Anders Majland

Dato : 21-09-08 20:26

> Håber at forsikringen dækker at man får dummet sig og glemmer
> skive-låsen, men det må vise sig når jeg ringer til dem i morgen...

Det skal nok være en temmelig dyr skade før det kan svare sig - eller at du
er elitecyklist med friskader for den slags dumheder ...

Prøv at regne på hvad det vil koste dig i årene fremover at hvis du lader
forsikringen betale ...

/A

Fra : Jim Andersen

Dato : 22-09-08 12:43

Anders Majland wrote:
> Prøv at regne på hvad det vil koste dig i årene fremover at hvis du
> lader forsikringen betale ...

Den udregning "plejer" forsikringsselskabet at lave for dig inden de punger
ud, og spørger hvad du helst vil.

/jim

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 22-09-08 22:26

Tak for tippet Anders, er dog elitecykelist (blev jeg sidste år, kun 25
år gammel :))

Har fået dommen i dag, ABS sensoren defekt, ny skal monteres. Afventer
pris i morgen og så må vi se hvordan det fortsætter.
Har inden ide om hvad det kan løbe op i. Har ingen ide om hvad det kan
koste (Før mekanikeren ringer i morgen)

/Thomas

Fra : Jan Bachman

Dato : 23-09-08 09:36

On Sun, 21 Sep 2008 20:58:43 +0200, Thomas Løjmann Jørgensen
<lojmann@lojmann.dk> wrote:

> [...]
>forventning om at det var et nyt dæk - for sikkerhedens skyld.
>
>Afventer deres opkald på mandag, så må vi se hvad dommen siger over dæk,

Et nyt dæk er nu ikke så dyrt igen. Fik et nyt bagdæk på min wildstar
ved sidste service hos Fisken og selve dækket kostede lige under en
tudse.

/Jan

Fra : lojmann

Dato : 24-09-08 03:21

On Sep 23, 10:35 am, Jan Bachman <ja...@davs.du> wrote:
> [...]
>
> Et nyt dæk er nu ikke så dyrt igen. Fik et nyt bagdæk på min wildstar
> ved sidste service hos Fisken og selve dækket kostede lige under en

Nyt dæk til min skulle koster 1800-1900 kroner, men de har lappet det
og siger at det er en forsvarlig løsning når dækket kun har kørt de
cirka 3000 km som mit har.
Jeg ved ikke om jeg er helt enig, ved heller ikke hvorfor jeg ikke
skulle være det - har bare hørt meget forskellige om den løsning.

Dog er jeg ked af at de ikke ventede med reperationen, som jeg bad om,
men bare lavede det (bremsen) uden at spørge. Havde skaden skulel via
forsikringen, havde de ødelagt min mulighed for erstatning ved der
ikke kom en taksator ud først.
Er det normal kotume i denne del af landet?!

/Thomas