hjelm
Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 18-09-08 18:32

hvilken er bedst der er mange på markedet, jeg købte en ny for 3 mdr. siden
den er jeg ikke tilfreds med. så er der nogen som har gode erfaringer med ny
hjelme vil jeg være glad for indput
mvh henrik kolle

Fra : jens.brauer.rasmusse~

Dato : 18-09-08 11:41

On 18 Sep., 19:32, "Henrik Kolle Rasmussen" <kolle...@tdcadsl.dk>
wrote:
> [...]
> den er jeg ikke tilfreds med. så er der nogen som har gode erfaringer med ny

tjah det er svært at svare på for os andre.

For det er dit hoved den skal sidde på og dermed spiller pasform en
stor rolle, men når det er sagt vil jeg da sige at jeg personligt har
været glad for min Arai condor hjelm.

Den er lydsvag på min mc - den sidder godt på mit hoved - og er stadig
behagelig efter mange timer fordi der er god ventilation i den.

så mit bedste råd til dig er at bruge vinteren på at besøge alle de
forhandlere du kan - prøve så mange hjelme som du orker og så den vej
rundt finde den som sidder bedst, og i den forbindelse kan jeg
anbefale en tur over grænsen til louis i hamburg de har et stort
udvalg af hjelme så mon ikke du kan finde der sidder godt ....

--

Jens B. Rasmussen
CBR1000F

Fra : Gimbal

Dato : 19-09-08 00:31

<jens.brauer.rasmussen@gmail.com> wrote in message

>For det er dit hoved den skal sidde på og dermed spiller pasform en
>stor rolle, men når det er sagt vil jeg da sige at jeg personligt har
>været glad for min Arai condor hjelm.

Super glad for Arai, top kvalitet. De fåes også i flere pasformer.
Jeg kan køre med min en hel dag uden at den generer det mindste.

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 18-09-08 18:50

"Henrik Kolle Rasmussen" <kollevvs@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siden den er jeg ikke tilfreds med. så er der nogen som har gode
> erfaringer med ny hjelme vil jeg være glad for indput
Den hjelm, der passer netop dit hoved, er bedst.
Eller sagt på en anden måde, der er ikke noget der er "bedst", det
afhænger af om den passer dig.
Find en forhandler med et stort udvalg, og prøv.
Så find en anden forhandler, med et (anderledes) stort udvalg.
Prøv hjelmene, og gør det helst hos en forhandler hvor du kan prøve
hjelmen på en tur, så du også kan vurdere udsyn og ikke mindst
lydniveau!
Søg eventuelt lidt tilbage her.
For nogle måneder siden, var der en henvisning til et test af
lyddæmpningen i forskellige hjelme.
Der vandt Shuberth S1 støjtesten, men hvis den ikke passer til hovedet,
er den jo ikke bedst!
--
God fornøjelse
Michael D

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 18-09-08 19:45

"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> God fornøjelse
> Michael D
> Ja den jeg har nu passer fint på mit hoved
men den dugger, larmer og er tung den har et indbygget bakspejl, det er også
fint men når jeg får solen i ryggen bliver jeg blændet!! det havde jeg jo
ikke lige tænkt på da jeg købte den
jeg vil så prøve nogle flere men det er svært at mærke om de larmer og
dugger
mvh henrik kolle

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 19-09-08 09:02

> [...]
> havde jeg jo ikke lige tænkt på da jeg købte den
> jeg vil så prøve nogle flere men det er svært at mærke om de larmer og

Som jeg sagde, find en (eller flere) forhandlere, hvor du kan prøve
hatten på, mens du kører.
En styrthjelm skal, og kan, kun afprøves for pasform i butikken, resten
finder man ud af ude på vejen!
--
Michael D

Fra : Jim Andersen

Dato : 19-09-08 08:41

Henrik Kolle Rasmussen wrote:
> hvilken er bedst

Jeg ville have en med indbygget solvisir, lavt støjniveau og kliklås.
Jeg valgte til sidst en Schubert S1. Den er jeg meget tilfreds med.

http://www.ridetriangles.com/pdf/543/204009.pdf
http://www.rymc.dk/Test%20af%20hjelme.pdf
http://www.webbikeworld.com/r2/motorcycle-helmet/schuberth-helmet/

/jim

Fra : jens.brauer.rasmusse~

Dato : 19-09-08 02:49

On 19 Sep., 10:02, "Michael Dahlberg" <m.dahlb...@mail.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
> finder man ud af ude på vejen!
> --
> Michael D- Skjul tekst i anførselstegn -

derfor kan jeg også anbefale at man tager til Louis i hamburg - de har
opsat en vindtunnel i deres butik - ser lidt løjerligt ud men det er
vel netop for at kunne teste vindstøj - bevars der kan være forskel
fra den mc du sidder på der til den du kører til hverdag men så får du
jo testet hvordan hjelmen er

--
Jens B. Rasmussen
CBR1000F dcbs

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 19-09-08 10:04

wrote:
> [...]

vel netop for at kunne teste vindstøj - bevars der kan være forskel
fra den mc du sidder på der til den du kører til hverdag men så får du

Det lyder som en rimelig løsning, selvom man efter min mening skal køre
på den motorcykel man plejer, det er ikke kun pasform og lyd, (og jeg er
ikke sikker på at vindtunnelen er det rigtige til lyden heller, for din
eventuelle vindskærm får vinden til at ramme anderledes.)
Der er også udsynet, det er vanskeligt at bedømme, selv hvis man sidder
på MC'en uden at køre, er det vanskeligt at bedømme hvordan det vil
være, når man ruller.
Men der er vanskeligt at finde en forhandler med større udvalg end
Louis, det indrømmer jeg gerne.
Og jeg indrømmer også gerne ,at det ikke er alle forhandlere, der
tillader prøveture med deres hjelme, men så må man jo prøve en anden
(nej, ikke anden hjelm, en anden forhandler)
--
Michael D