serverhosting lukkes ned 1.oktober
Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 19-09-08 20:08

Hejsa Gruppe

Og katte elskere. Jeg har desværre dårlige nyheder. Pga
uoverensstemmelser mellem mig og den nuværende udbyder, stopper
hostingen af serveren hos enavn per 1.oktober.

Dette betyder der skal findes en løsning senest 1.okt hvor hjemmesiden
kan flyttes over. Jeg har muligvis en andne løsning i ærmet, men den er
desværre ikke helt gratis. Vi har en konto til drift omkostninger hvor
der pt vist står omkring 600 kr, hvilket kan dække trafik i pet måneder.

Jeg har lavet en aftale med en anden udbyder, der har stillet hosting af
server til rådighed, dog skal vi stadig betale for den trafik som
websiden generere. Dette er dog ikke mere end i størrelsesordenen 30 -
40 gb / mdr højst.

Hvis nogen vil være med til at dække de løbende udgifter der måtte være
er det fint, i modsatte fald kan vi være nødt til at lukke hjemmesiden
ned.

Med venlig hilsen
Tonny Jørgensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kim2000

Dato : 19-09-08 20:30

"Tonny Jørgensen" <hestKATTE@BAKKEdebug.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis nogen vil være med til at dække de løbende udgifter der måtte være
> er det fint, i modsatte fald kan vi være nødt til at lukke hjemmesiden

600 kroner!! Det er nok til at dække driften i mindst 2 år på One.com. Fri
trafik og alt det der. Det tager cirka 5 dage at få det flyttet. Det kan da
umuligt være et problem, man skal tage alvorligt.

Fra : Kate

Dato : 19-09-08 22:27

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in

> [...]
> One.com. Fri trafik og alt det der. Det tager cirka 5 dage at få
> det flyttet. Det kan da umuligt være et problem, man skal tage

Og One er vidst ikke engang den billigste. Jeg har selv one, har haft
den et par år, og ikke oplvet problemer. Skal dog nok understrege at
jeg ikke har de ville sager på min hjemmeside, bare nogle billeder og
private småting, så jeg generer stort set intet trafik.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Henny Stewart

Dato : 19-09-08 23:56

> [...]
> trafik og alt det der. Det tager cirka 5 dage at få det flyttet. Det kan
> da umuligt være et problem, man skal tage alvorligt.

Det er det nu alligevel. De discounthosts, der reklamerer med fri trafik,
mener det ikke. De fleste af dem lukker hotellet, når der har været 3-4 gb
trafik på en måned. Det er ikke noget problem på mine private sider med
billeder af mine katte, men på en velbesøgt side, som der her er tale om,
vil det givet være det.

I praksis er der ingen hosts, der giver fri trafik.

--
Mvh.
Henny Stewart

Fra : Klaus G.

Dato : 20-09-08 08:27

> [...]
> trafik på en måned. Det er ikke noget problem på mine private sider med
> billeder af mine katte, men på en velbesøgt side, som der her er tale om,
Jeg er ikke helt enig.

Det er ikke så meget trafikken som de sætter begrænsninger for. Det er mere
hvor mange database tilgange der er om dagen. Altså vil f.eks. et forum
kræve rigtig mange database udtræk.

Når det så er sagt, så har jeg da set et størrere forum blive hostet hos
one.com uden de har lukket skidtet ned.

> I praksis er der ingen hosts, der giver fri trafik.
Joo, men så snakker vi altså helt andre priser. www.dlx.dk f.eks.. De gør,
men priserne er altså også nogle helt andre. En bonus er så også deres
servere kan tygge meget mere trafik end one.com

Mit råd er, smid hele skidtet over til One.com og de hvordan det går. Jeg
tror ikke der sker det mindste.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Kim2000

Dato : 21-09-08 14:25

"Henny Stewart" <spam@stewart.tk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vil det givet være det.
>
> I praksis er der ingen hosts, der giver fri trafik.

Så er hjemmesiden altså heller ikke større.

Fra : Siri

Dato : 20-09-08 06:13

> [...]
>
> Hvis nogen vil være med til at dække de løbende udgifter der måtte være
> er det fint, i modsatte fald kan vi være nødt til at lukke hjemmesiden

Eftersom Tonny har gjort så meget for gruppens hjemmeside, vil jeg for
det første tro på, at han gør det rigtige for os.
Og for det andet gerne bakke op med lidt økonomisk støtte.
Tonny, vil du forklare lidt mere om, hvordan og hvormeget, så vi får
lidt mere overblik over det?
Tusind tak
Med venlig hilsen
Siri, og potedask fra braksnude-banden
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-09-08 11:20

In news:I-Wdnez9_KTyG0nVnZ2dnUVZ8qXinZ2d@giganews.com,
Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> typed:

> [...]
> Og for det andet gerne bakke op med lidt økonomisk støtte.
> Tonny, vil du forklare lidt mere om, hvordan og hvormeget, så vi får

Selv om jeg aldrig bruger hjemmesiden til indlæg (jeg bruger Outlook
Express), vil jeg da også nok sige at Tonny allerede har gjort et stort
arbejde, og jeg vil da også gerne give et bidrag. Hvis vi er mange, så kan
det vel ikke løbe op i det helt store beløb for den enkelte.

Selvom jeg ikke bidrager med indlæg via hjemmesiden, så nyder jeg da
billederne af alle misserne i stor stil. Det ville være trist hvis
hjemmesiden lukkes. Der er jo også de medlemmer der ikke har mulighed for at
benytte andre servere, så dem skal vi da også tænke lidt på.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Jan Nielsen

Dato : 21-09-08 09:15

Tonny Jørgensen skrev:
> Dette betyder der skal findes en løsning senest 1.okt hvor hjemmesiden
> kan flyttes over.
Hvis det har interesse så har jeg en server i tyskland, med masser af
trafik, ulempen er en lidt landsommere side for danskere...(pt. 67ms
ping hvis det siger nogen noget)

> Hvis nogen vil være med til at dække de løbende udgifter der måtte være
> er det fint, i modsatte fald kan vi være nødt til at lukke hjemmesiden
> ned.
Mon ikke der kan findes de kr der skal til at hoste den på sit eget
hotel, det kan nok findes til 100-200kr om måneden hvis det skal være et
proff sted med den mængde trafik.

Mvh Jan
Privat svar på jkn snabela air-port prik dk