Bortløben grå kat i Hellerup
Fra : elendil

Dato : 18-09-08 11:27

Hej,

Jeg passer i øjeblikket en kat for min søster, men den er på en eller
anden måde kommet ud af huset og er nu væk.

Det er en grå huskat, korthåret og forholdsvis lang og tynd. Den er
kastreret og vaccineret og alt det, og jeg er også sikker på den er
mærket (om det er øre- eller chipmærke ved jeg ikke). Den er
forsvundet i morges, torsdag, omkring kl. halv otte fra hjørnet mellem
Hellerupvej og Bernstorffsvej, og den kender ikke området.

Jeg har ikke så meget forstand på katte, og ved ikke om den prøver at
finde hjem eller hvad den gør, men enhver hjælp til at finde den er
yderst påskønnet. Jeg har desværre ikke et billede på nuværende
tidspunkt.

Tror du du har set den, eller har du et bud på hvordan søren jeg
finder dyret igen, må du meget gerne skrive eller ringe til 5190 9731.

På forhånd tak.

-Kenneth Straarup

Fra : elendil

Dato : 18-09-08 12:27

Den er netop sprunget ind af vinduet, så alarmen er afblæst. Puha, så
slipper jeg vist for at få hovedet rykket af alligevel.

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-09-08 19:42

In news:014a2d64-5fe9-4a96-aa7d-ee135b2ae866@79g2000hsk.googlegroups.com,
elendil <futsko@gmail.com> typed:
> Den er netop sprunget ind af vinduet, så alarmen er afblæst. Puha, så
> slipper jeg vist for at få hovedet rykket af alligevel.

Gudskelov for det. Der er jo temmelig mange biler på vejen i dit område, så
der var du rigtig nok heldig, men så slipper du da i det mindste for at få
røde ører når søster kommer hjem. Jeg er *meget* lettet på dine vegne.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 19-09-08 14:55

Godt katten kom hurtigt hjem :))

Sørg for at tjek om man kan aflæse den øretatovering, hvis ikke, giv den et
halsbånd på med navn adresse mv, og bed den ejer om at få den øremærket (om)
hvis det er...

øremærkning er den sikreste måde at identificerer en kat på - og til jer der
vil indvende at chip også er godt, ja, man kan bare ikke se en kat er
chippet, og f.eks. Falck, tjekker IKKE om en kat har chip..(tænk selv videre
hvad der så sker med katten)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-08 16:27

"Heidi, Miver, Mulle og BajseLejse's mor" <zasha_xFJERNDETTE@hotmail.com>
skrev i en meddelelse news:gb0auv$3196$1@newsbin.cybercity.dk...
> [...]
> videre hvad der så sker med katten)
>

> --
> Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Godt skrevet Heidi, desværrer
for da jeg spurte til chipning her i Hundested, ja der sagde dyrlægen at det
var spild af penge.
Selv øremærkning gider vejfolkene ikke kigge på. Æv.

Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-08 16:46

"Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

Og lige det med halsbånd.
der har jeg haft nogle kedelige oplevelser, eller kattene har.
Før i tiden købte jeg dem der med en elastiktråd og en klap med * i belong
to*
Dem fik de viklet forpoten gennem hvis de var for løse, og ellers så
kradsede de dem op. og smed dem.

Nu har mine miverer nogle flotte regnbuefarvede i fuld elastik. og en rigtig
lås og dem beholder de på.
De sidder enda så løst at jeg næsten kan stikke hele hånden igennem + kat.

Det var nogle jeg købte i maxi zoo for et par år siden, ja så længe har de
holdt.
Det eneste problem er at de er lavet af kunststof og flosser en del når
miverne klør sig.

Og så er der ingen plads til at skrive et evt. tlf nr.
Så de har et lille navneskilt i halsbåndet.

Men det er nok de bedste halsbånd jeg har brugt.

Mvh Allan

Fra : Siri

Dato : 20-09-08 11:09

> [...]
>
> Det var nogle jeg købte i maxi zoo for et par år siden, ja så længe har de

Det lyder da som kram! Og Allan, smider du så lige please et foto af de
fabelagtige halsbånd i et album i din profil, tak
Bred bukse-elastik siges også at være godt, og man kan skrive på det med
en permanent stof-tusch
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-08 12:05

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fabelagtige halsbånd i et album i din profil, tak
> Bred bukse-elastik siges også at være godt, og man kan skrive på det med

Billeder får du ikke men jeg tror det er dem de kalder, lige lidt cut og
paste. NYLONHALSBÅND REGNBUEFARVET
De er dejligt stive i det så de holder formen, og bliver på mine katte.
Rocke var slem til at smide et halsbånd, ja det tog ham under 1/2 time.
Nu har det hængt på ham i 2 år, så det virker vist.
Men igen alle katte er jo dejligt forskellige.

Mvh Allan

Fra : elendil

Dato : 20-09-08 03:19

On 18 Sep., 20:41, "Tove Krieger" <mini...@privat.dk> wrote:

> [...]
> der var du rigtig nok heldig, men så slipper du da i det mindste for at få
> røde ører når søster kommer hjem. Jeg er *meget* lettet på dine vegne.

Slet ikke nær så lettet som mig, kan jeg godt garantere :) Det var
ikke så rart. Det første jeg gjorde var også at løbe rundt på
Bernstorffsvej for at se, om der skulle ligge en død kat et sted.

Fra : elendil

Dato : 21-09-08 00:25

On 19 Sep., 15:54, "Heidi, Miver, Mulle og BajseLejse's mor"
<zasha_xFJERNDE...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> halsbånd på med navn adresse mv, og bed den ejer om at få den øremærket (om)

Det er nok en god ide. Nu kan jeg se der længere nede i tråden også er
råd til hvilke halsbånd, man bør vælge. Jeg lader dog lige søster
komme godt hjem fra ferie, før jeg fortæller hende noget. Ellers
sidder hun bare og spekulerer på, om den stikker af igen.

Heldigvis kommer hun hjem allerede mandag - jeg har godt nok utrolig
svært ved at vænne mig til, at man ikke kan lade hoveddøren stå åben,
når man lige skal ind og hente noget.

Tak for rådene :)