omplacering af rottweilerhan 2½ år
Fra : A. S. Nielsen

Dato : 18-09-08 09:50

Fra barflisten har jeg kopieret dette indlæg, men må pointere, at jeg
hverken kender vedkommende hund eller ejer:

" Hej Alle

> [...]
>
> Hun siger endvidere:
> Jeg har haft ham med til spejder igennem lang tid og der har jeg
> aldrig set ham være aggressiv, irriteret eller have anlæg for at være
> det..
> Han vender ryggen til hvis han ikke gider mere..
>
> Har du/i lyst til at få en hund mere, eller kender nogle som har så
> kontakt:
>
> Marie Nielsen
> 31611670
> mizzka@...
>
> Billeder af Django vedhæftet.
> <<23062007041.jpg>> <<02072007068.jpg>> <<14072007076.jpg>>
Hvis billederne ikke kommer med her kan de ses på
www.longgaard.net/django

Med venlig hilsen, Anelise

Fra : jopa

Dato : 19-09-08 12:53

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev

Efter beskrivelsen at dømme så er det ikke en hund for hvermand, og specielt
ikke kvinde.

Kræver en erfaren hundemand.
Rotweilere og specielt hanhunde er til magtkampe og det kræver en fast hånd
at tumle en sådan.
Aflivning er bedre end svag ejer

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Hm

Dato : 19-09-08 13:23

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> specielt ikke kvinde.
>
> Kræver en erfaren hundemand.
> Rotweilere og specielt hanhunde er til magtkampe og det kræver en fast

John, nøjagtig mine tanker, da jeg læste beskrivelsen af hunden.

Hanne

Fra : jopa

Dato : 19-09-08 16:43

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev

> John, nøjagtig mine tanker, da jeg læste beskrivelsen af hunden.

Min egen der også er utroligt dominerende ville aldrig kunne omplaceres

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : ager

Dato : 19-09-08 17:29

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> "Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev

> Min egen der også er utroligt dominerende ville aldrig kunne omplaceres

Det er også fint selv at kunne erkende det, og vide hvad der evt. ville være
nødvendigt, hvis hund og kommende ejer skulle fungere optimalt -det er ærlig
snak.
Mange omplaceringer ville også kunne undgåes, hvis tidligere ejere var mere
ærlige omkring hunden.

Mvh. Marie

Fra : jopa

Dato : 19-09-08 19:58

"ager" <big@city.dk> skrev

> [...]
> er ærlig snak.
> Mange omplaceringer ville også kunne undgåes, hvis tidligere ejere var

Min bryder sig overhelehovedet ikke om kvinder ud over konen og mine 2 piger
og så lige konen hvor han bliver passet når vi er på ferie.Hun er så også
schæferfreak og derfor vant til sådanne hunde

Han har præsteret at udvise sin foragt/dominans ved at overpisse en kvindes
ben der tydeligvis var bange for ham.
Normalt letter han ikke ben
Fandens til møghund men det er så udpræget at det ikke kan trænes væk så
jeg tager mine forholdsregler i stedet.

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : ager

Dato : 19-09-08 20:58

> Fandens til møghund

ja!

((-;

Mvh. Marie

Fra : ager

Dato : 19-09-08 16:40

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i meddelelsen

> "jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> John, nøjagtig mine tanker, da jeg læste beskrivelsen af hunden.

også her, han lyder da til at kunne være et oplagt brugshunde emne, for en
erfaren "brugshunde-mand" med godt kendskab til racen.
Men absolut ikke en familiehund for hvem som helst.

Mvh. Marie

Fra : Annie Ovesen

Dato : 20-09-08 16:52

> [...]
>Fra barflisten har jeg kopieret
>dette indlæg, men må pointere, at jeg
>hverken kender vedkommende hund eller ejer:

Hej Annelise.

Du skal lytte til ovenstående indlæg. Jeg har haft
Rottweiler i snart 25 år og jeg ville ikke være
helt tryg ved at tage ham, ville i hvert fald have
ham på prøve en tid først. Han er helt garanteret
en super dejlig hund , men ikke en hund for sjov.
Du kan prøve at gå ind på Rottweilerklubbens
hjemmeside, de har en der tager sig af
omplaceringshunde.
Hun hedder Ulla Mogensen, men jeg mener der står
noget om omplacering derinde.
Men lad nu være med at sælge hunden til en eller
anden tilfældig, så er det bedre at aflive ham.

Er der stambog på ham ???

Annie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 20-09-08 19:43

"Annie Ovesen (slet 0UEA3)" <annie321@0UEA3privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget om omplacering derinde.
> Men lad nu være med at sælge hunden til en eller
> anden tilfældig, så er det bedre at aflive ham.

hej Annie

som jeg startede med at pointere, kender jeg intet til den pågældende hund
og har absolut ingen ønsker om at overtage den (har mere end rigeligt i mine
to labradortæver) - men fulgte blot opfordringen i det oprindelige indlæg på
BarfDanmark om at videresende indlægget til andre hundegrupper.

Venlig hilsen
Anelise

Fra : jopa

Dato : 20-09-08 19:50

> [...]
> mine to labradortæver) - men fulgte blot opfordringen i det oprindelige
> indlæg på BarfDanmark om at videresende indlægget til andre hundegrupper.

Det er da også fint nok.
Racen er efter min mening ikke ubetinget egnet til omplacering.
Det kunne gå så grueligt galt hvis den kom i de forkerte hænder

--
Mvh. John
http://jp-web.dk