MS Windows
briani 27239
Keyboard-error ved opstart
Fra : Thomsen

Dato : 19-09-08 20:27

Hej
Når jeg tænder min computer stopper opstarten lige efter rammene er løbet
igennem og medelelsen om keyboard error popper op .
Hvis jeg så rebooter er problemet væk.
Problemet er så tilbage næste gang jeg starter.

Jeg kører med XP og mit keyboard er et Labtec med usb.

mvh Ole

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-09-08 20:37

"Thomsen" <oat@@tele2.dk> skrev

> Når jeg tænder min computer stopper opstarten lige efter rammene er løbet
> igennem og medelelsen om keyboard error popper op .
> Hvis jeg så rebooter er problemet væk.
> Problemet er så tilbage næste gang jeg starter.

Sikkert en tast, der har sat sig fast..

Claus

Fra : Thomsen

Dato : 19-09-08 21:23

> Sikkert en tast, der har sat sig fast..
>
> Claus

Tak for svaret. Gav tasterne lidt massage.
Men det hjalp desværre ikke.

mvh Ole

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-09-08 21:41

"Thomsen" <oat@@tele2.dk> skrev

> Tak for svaret. Gav tasterne lidt massage.
> Men det hjalp desværre ikke.

Du er stensikker på, at der ikke er en der sidder fast?

Jeg har set det problem masser af gange gennem årene, og hver gang var der
en tast, der havde sat sig fast.

Når maskinen booter op, så laver den en scan af alle tasternes hexværdi for
at se, hvilket keyboard der er tilsluttet.

Claus

Fra : Thomsen

Dato : 19-09-08 22:20

> [...]
>
> Når maskinen booter op, så laver den en scan af alle tasternes hexværdi
> for at se, hvilket keyboard der er tilsluttet.

Kiggede dem igennem igen og synes ikke jeg kan se eller mærke noget.
Men der kan måske stadig være noget elektronisk ved en tast som genere den
scanning du nævner.
Burde prøve om der er samme problem med et andet tastatur.

Men kan det ikke have noget at gøre med at tastaturet er tilsluttet med usb?

mvh Ole

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-09-08 01:17

"Thomsen" <oat@@tele2.dk> skrev

> Men kan det ikke have noget at gøre med at tastaturet er tilsluttet med
> usb?

Det burde ikke have noget at sige hvis det har virket før. Er det et nyt
tastatur og har det virket før, uden at du har pillet ved noget?

Er det et ældre bundkort vil det måske melde fejl, hvis det ikke ser et
tastatur på PS2 porten. Det kan man slå fra i BIOS et eller andet sted.
Samme sted er der sikkert også en mulighed for at aktivere legacy support
for naitive usb tastatur-support. Har du ikke denne mulighed, så er det
fordi det er automatisk på dit bundkort. Det er kun ældre BIOS versioner man
skal gøre det manuelt. Nye bundkort er det automatisk.

Claus

Fra : KentBM

Dato : 19-09-08 22:16

Thomsen skrev:
> [...]
> Hvis jeg så rebooter er problemet væk.
> Problemet er så tilbage næste gang jeg starter.
>
> Jeg kører med XP og mit keyboard er et Labtec med usb.
Har du været inde og rode i BIOS? Der er et punkt, som hedder noget med
Legacy USB-support eller sådan noget i BIOS på bundkortet på min Pc.
Dette skulle have noget med at finde USB mus og lign. under opstart.
Måske er der noget tilsvarende i BIOS på din Pc?

--

Kent

Fra : Thomsen

Dato : 20-09-08 02:04

> [...]
> skulle have noget med at finde USB mus og lign. under opstart. Måske er

Jeg har ikke været inde i BIOS. Men jeg har renset maskinen en del efter
noget virus og spyware.
Måske har jeg renset lidt for voldsomt, så maskinen har mistet lidt af
kontakten med keyboardet.
Har dog re-installeret keyboardet uden at det hjalp.

mvh Ole

Fra : Claus Tersgov

Dato : 20-09-08 16:23

"Thomsen" <oat@@tele2.dk> skrev

> Jeg har ikke været inde i BIOS. Men jeg har renset maskinen en del efter
> noget virus og spyware.
> Måske har jeg renset lidt for voldsomt, så maskinen har mistet lidt af
> kontakten med keyboardet.

Det kan ikke have nogen som helst indflydelse, når maskinen melder fejl
allerede inden vista er begyndt at loade..

Når den fejler allerede i bootstrappen, så tyder det på en klar hardware
fejl og ikke noget med softwaren.

Claus

Fra : Thomsen

Dato : 21-09-08 17:19

> [...]
> allerede inden vista er begyndt at loade..
>
> Når den fejler allerede i bootstrappen, så tyder det på en klar hardware

Okay.
Jeg må prøve et andet tastatur.

mvh Ole