Reverse dns hos tdc
Fra : Leif Neland

Dato : 19-09-08 10:29

Hvordan kan vi selv styre reverse dns, når vi har en /27 hos tdc, /24'eren
har name server auth02.ns.tele.dk.
Vore forwards ligger hos gratisdns.

Leif

Fra : Claus Alboege

Dato : 19-09-08 10:55

Hej,

"Leif Neland" <leif@neland.dk> writes:

> Hvordan kan vi selv styre reverse dns, når vi har en /27 hos tdc,
> /24'eren har name server auth02.ns.tele.dk.

Ofte benyttes classless delegations som beskrevet i RFC-2317, men det er
unødvendig kompliceret.

På samme måde som (sub)domænet x.y.neland.dk kan delegeres til din
DNS-server, kan også 104.243.62.80.in-addr.arpa delegeres til din
DNS-server (såfremt din parent er med på det).

Trods title indeholder nedenstående adresse et par udemærkede eksempler
på hvordan det kan gøres.

http://homepages.tesco.net/J.deBoynePollard/FGA/avoid-rfc-2317-delegation.html

/Claus A

Fra : Hans

Dato : 21-09-08 09:09

Leif Neland wrote:
> Hvordan kan vi selv styre reverse dns, når vi har en /27 hos tdc,
> /24'eren har name server auth02.ns.tele.dk.
> Vore forwards ligger hos gratisdns.

Det kan i ikke. I skal rette henvendelse til TDC, og få dem til at oprette
de rDNS records i har behov for:

http://erhverv.tdc.dk/form/index.php?id=112

Hans

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 22-09-08 19:44

On Fri, 19 Sep 2008 11:29:05 +0200, Leif Neland wrote:
> Hvordan kan vi selv styre reverse dns, når vi har en /27 hos tdc, /24'eren
> har name server auth02.ns.tele.dk.
> Vore forwards ligger hos gratisdns.

Ja, hvis du sender en mail til hostmaster at tele dot dk

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];