Ændring?
Fra : Jubii

Dato : 18-09-08 22:03

Windows Mail kan ikke sende meddelelsen. Emne 'Sv: Brændt hul i
gulvtæppe, hvad kan udlejer kræve ?', Konto: 'news.tele.dk', Server:
'news.tele.dk', Protokol: NNTP, Svar fra server: '441 437 Followups
must start with `Re: ' (see RFC 1036)', Port: 119, Sikker (SSL): Nej,
Serverfejl: 441, Fejlnummer: 0x800CCCA9

Hvordan har Windows Mail ændret reply til sv: i stedet for re:? Og
hvordan ændres det tilbage?

Meddelelsen er i udbakken, men det nytter ikke at ændre i emnelinien
så Sv: bliver til Re:, ved tryk på "send" ændres det tilbage til Sv:
og sendingen mislykkedes med ovenstående fejlmeddelelse.

Sidste afsendelse af meddelelser fra Windows Mailvar den 5-9-08 hvor
just og max forsøgte at hjælpe, men intet har hjulpet.
Men fejlen ligger altså i at der i emnelinien ved reply står Sv:.
Os er vista sp1, med alle opdateringer.

Hmm, jeg har lige set at mine 3 forsøg på at ændre sv til re
alligevel, trods fejlmeddelelser alle 3 gange, er kommet frem til
juragruppen. Og min forklaring på de 3 meddelelser kom også frem ved
at ændre emne i udbakken. Kan bruges i denne nødsituation, men bedst
hvis der stod Re: når der sendes normalt.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 19-09-08 09:23

Jubii wrote:

> Hvordan har Windows Mail ændret reply til sv: i stedet for re:? Og
> hvordan ændres det tilbage?

Det er noget med "danske brevhoveder". En klassisk Microsoft-fejl som
stadig hænger ved. Den blev rettet i OE, men ikke andre steder - suk.

Jesper Poulsen

Fra : Jubii

Dato : 19-09-08 09:38

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> Det er noget med "danske brevhoveder". En klassisk Microsoft-fejl som
> stadig hænger ved. Den blev rettet i OE, men ikke andre steder - suk.

Er det noget der er ændret i en windows opdatering, for jeg havde
korrekt emnestart til svar indtil 5 september.
Så windows mail var ok indtil da, med Re: i svar.
Det må kunne ændret til det igen et sted i windows vista eller windows
mail.

Fra : Ole C

Dato : 19-09-08 09:33

Jubii skrev blandt andet:

> Hvordan har Windows Mail ændret reply til sv: i stedet for re:? Og
> hvordan ændres det tilbage?

Funktioner>Indstillinger>Send>knappen "Internationale indstillinger".
Sørg for at der er markering ved "Brug altid engelske brevhoveder....."

--
vh
Ole C

Fra : Jubii

Dato : 19-09-08 09:42

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> Funktioner>Indstillinger>Send>knappen "Internationale indstillinger".
> Sørg for at der er markering ved "Brug altid engelske
> brevhoveder....."

Ja, der var den. Jeg kan ikke mindes jeg skulle have ændret der, men
muligt på jagten efter "vesteuropærisk (iso)" tegnsæt, som var sat til
vesteuropærisk (windows) overalt.

Fra : Ole C

Dato : 19-09-08 10:49

Jubii skrev blandt andet:

> Ja, der var den. Jeg kan ikke mindes jeg skulle have ændret der, men
> muligt på jagten efter "vesteuropærisk (iso)" tegnsæt, som var sat til
> vesteuropærisk (windows) overalt.

For en anden gangs skyld:
http://tgm.dyndns.dk/oe/tegnsaet_og_sigsepfix/
- ser lidt antikveret ud, men er stadig brugbar.

--
vh
Ole C

Fra : Carl Drud

Dato : 19-09-08 17:51

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> writes:

> For en anden gangs skyld:
> http://tgm.dyndns.dk/oe/tegnsaet_og_sigsepfix/
> - ser lidt antikveret ud, men er stadig brugbar.

Jeg har tidligere beskrevet problemet med OE/WM og tegnsæt i:

http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express/msg/099439a58f7e2d88?hl=da

P.S. Dit indlæg her har windows-1252 tegnsæt.

--
Carl

Fra : Ole C

Dato : 19-09-08 19:35

Carl Drud skrev blandt andet:

> P.S. Dit indlæg her har windows-1252 tegnsæt.

Jeg ser det nu - selvom min WM ellers er sat rigtigt op.
Fænomenet har tidligere været omtalt - og sker ved besvarelse af indlæg med
"forkert" tegnsæt. Så vidt jeg husker pga. en bug i OE/WM?

--
vh
Ole C