Fjerne Ubuntu
Fra : Søren Nielsen

Dato : 17-09-08 17:52

Hej

Jeg har Ubuntu liggende på en partition, som jeg egenligt gerne vil have
afinstalleret/fjenet igen. Jeg har dualboot mellem XP og Ubuntu og hvordan
gøres det, så det ikke går udover min XP-partition også?

Søren

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 17-09-08 19:23

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in

> Jeg har Ubuntu liggende på en partition, som jeg egenligt gerne vil
> have afinstalleret/fjenet igen. Jeg har dualboot mellem XP og Ubuntu
> og hvordan gøres det, så det ikke går udover min XP-partition også?

Hvilken boot-manager bruger du? GRUB?

Fra : Søren Nielsen

Dato : 17-09-08 20:30

Niels Kristian Jensen wrote:
> Hvilken boot-manager bruger du? GRUB?

Nu spørger jeg nok dumt, men hvor ses det?

Søren

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 17-09-08 21:04

Søren Nielsen wrote:

> Nu spørger jeg nok dumt, men hvor ses det?
>
> Søren

Det er overvejende sandsynligt at du bruger grub. Ellers kan du se om du
har mappen /boot/grub.
Forøvrigt er det ligegyldigt hvilken linux-bootloader du bruger, du skal
blot, som jeg har beskrevet, ved hjælp af XP-programmet fixmbr
geninstallere XP-bootloader. Så vil Ubuntu ikke blive bootet.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 17-09-08 20:33

Søren Nielsen wrote:
> [...]
> afinstalleret/fjenet igen. Jeg har dualboot mellem XP og Ubuntu og hvordan
> gøres det, så det ikke går udover min XP-partition også?

Du skal geninstallere XP bootloader i MBR; det gøres med XP-programmet
fixmbr.
Der er en vejledning her:
http://www.techzonez.com/forums/showthread.php?t=3975

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Søren Nielsen

Dato : 17-09-08 21:13

Jørgen Heesche wrote:
> Du skal geninstallere XP bootloader i MBR; det gøres med XP-programmet
> fixmbr.
> Der er en vejledning her:
> http://www.techzonez.com/forums/showthread.php?t=3975

Worked like a charm - mange tak for linket :)

Søren