slette nics fra centos 5
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 13-09-08 00:12

Hej Ng

Jeg har lige fjernet et quad port nic fra min server da det opførte sig
meget underligt, med pakke tab m.m...

Men selv om jeg har taget det ud, genstartet kørt kudzu, er der stadig en
masse netkort i "setup" programmet, hvilket gør at når jeg rebooter fejler
den og siger at kortene ikke findes... sletter jeg ifcfg-ethx filerne i
sysconfig er der ingen fejl når jeg genstarter.

Men hvis jeg starter setup programmet igen, er kortene der stadig, og når
jeg exit'er det, har det generet konfigurations filer i sysconfig til de
ikke-eksisterende kort...

Hvordan kan jeg fjerne dem helt? ... Nye kort jeg sætter i, kan systemet
heller ikke finde... godtnok kommer de på lspci listen, men de bliver ikke
mappet da den stadig husker på de gamle kort

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Mvh Jacob

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 13-09-08 13:37

"Jacob d'Andrade" <jacob@bastard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> heller ikke finde... godtnok kommer de på lspci listen, men de bliver ikke
> mappet da den stadig husker på de gamle kort

Fandt dem, de lå i /etc/sysconfig/networking/devices ...

Jacob