SASL authentication failure og postfix (ub~
Fra : Jan Birk

Dato : 10-09-08 11:42

Hej,

Jeg forsøger at sætte min postfix til at bede om brugernavn/passwd for
at sende mail.

Der bliver også bedt om brugernavn/passwd når jeg sender, men passwordet
påståes at være forkert - hvad det ikke er

tail /var/log/mail.info -----------
postfix/smtpd[22640]: warning: SASL authentication failure: Password
verification failed
Sep 10 12:27:28 JB postfix/smtpd[22640]: warning:
port1465.ds1-vby.adsl.cybercity.dk[212.242.205.148]: SASL PLAIN
authentication failed: generic failure
Sep 10 12:27:31 JB postfix/smtpd[22640]: warning: SASL authentication
failure: cannot connect to saslauthd server: No such file or directory
----------------------------------

En test synes at virke:
---------------------------------

testsaslauthd -u jb -p xxxxxxx
0: OK "Success."

Den sidste linie i mail.info kunne give indtryk af, at jeg har anvigivet
en forkert path et eller andet sted, måske i postfix/main.cf....

grep sas main.cf: --------------------
smtpd_sasl_local_domain =
smtpd_sasl_auth_enable = yes
broken_sasl_auth_clients = yes
smtpd_recipient_restrictions =
permit_sasl_authenticated,permit_mynetworks,reject_unauth_destination
------------------------

Eller måske noget helt andet.... Nogen gode ide'er?

Pft

/Jan

Fra : Per Jørgensen

Dato : 10-09-08 12:10

Jan Birk wrote:
> [...]
> ------------------------
>
> Eller måske noget helt andet.... Nogen gode ide'er?

Hey Jan.

Jamen det lyder mere som om at det er en forkert sti der er angivet til
valideringen - enten der eller i din Dovecot/Cyrus konfiguration

--
Med Venlig Hilsen

Per Jørgense/\/

Fra : Jan Birk

Dato : 10-09-08 15:45

Hej Per,

> Jamen det lyder mere som om at det er en forkert sti der er angivet til
> valideringen - enten der eller i din Dovecot/Cyrus konfiguration

Ja, men det kan vel ikke være (jeg bruge dovecot) imap'en da jeg jo
forsøger at sende, altså port 25 til postfix'en????

Jeg er lidt på tynd is Men vil gerne kunne sende post fra alle
steder via min egen mailserver der hjemme. Jeg er vel ikke den eneste

/Jan

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 10-09-08 12:58

Jan Birk <jan.birk@ivalid.domain.null> wrote:

> Sep 10 12:27:31 JB postfix/smtpd[22640]: warning: SASL authentication
> failure: cannot connect to saslauthd server: No such file or directory

Postfix kører højest sandsynligt chrootet og kan ikke finde saslauthds
socket.

--
Allan Willems Joergensen, OnDemand: http://www.nowhere.dk

"We have no crime after dark." "SWAT teams?" "No, vampires."

Fra : Jan Birk

Dato : 10-09-08 15:46

> Postfix kører højest sandsynligt chrootet og kan ikke finde saslauthds
> socket.

Hmm, det lyder meget rigtigt. Har du nogen ide om, hvordan jeg kan
tjekke det?

Pft

/Jan

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 10-09-08 19:08

> Hmm, det lyder meget rigtigt. Har du nogen ide om, hvordan jeg kan
> tjekke det?

Kig i /etc/postfix/master.cf, find smtpd og kig på om kolonne fem er y
eller -, er den det, kører Postfix chroot.

saslautd skal komme sin socket inde i Postfix' chroot, som vist er
/var/spool/postfix(/var/lib hvor den nu som standard gemmer den).

Allan Willems Joergensen, OnDemand: http://www.nowhere.dk

"Women. Can't live with 'em... pass the beer nuts." - MORN

Fra : Jan Birk

Dato : 11-09-08 11:54

> saslautd skal komme sin socket inde i Postfix' chroot, som vist er
> /var/spool/postfix(/var/lib hvor den nu som standard gemmer den).

Tusind tak, det var lige det...

/Jan