Erfaringer med virtualiseringssoftware (s
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-09-08 08:56

Hej.

Jeg er i den situation at jeg gerne vil lægge en 32-bits XP-maskine om
så den har "noget" virtualiseringssoftware kørende, med samme XP-maskine
flyttet ind som gæst.

Jeg vægter stabilitet over features, og vil godt ofre lidt penge på
sagen hvis det er.

Hvad er folks erfaringer?

(ESXi understøtter tilsyneladende ikke harddisken i maskinen, og
XenEtellerandetExpress hænger under opstart)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-09-08 09:56

On Mon, 08 Sep 2008 09:55:51 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Jeg er i den situation at jeg gerne vil lægge en 32-bits XP-maskine
> om så den har "noget" virtualiseringssoftware kørende, med samme XP-
> maskine flyttet ind som gæst.

Ikke helt hvad du efterspørger, men.... Jeg bruger Ubuntu Server med
VMware Server ovenpå. Det virker fint.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Peter Frenning [OZ1P~

Dato : 08-09-08 10:40

Asbjorn Hojmark skrev:

> Ikke helt hvad du efterspørger, men.... Jeg bruger Ubuntu Server med
> VMware Server ovenpå. Det virker fint.
>
> -A
Og jeg har rigtig gode erfaringer med VirtualBox både på WindowsXP som
vært med Linux Mint som gæst, og på Ubuntu 7.04 og 8.04 sam Mint 4.0 som
vært med Windows 2000 og/eller XP som gæst.
Den kan IKKE bruge HD direkte, men kan dele et bibliotek med værtssystemet.

--
Vy 73 de OZ1PIF/5Q2M, Peter

** CW: Who? Me? You must be joking!! **
email: peter(no-spam-filler)@frenning.dk
http://www.frenning.dk/oz1pif.htm
Ph. +45 4619 3239
Snailmail:
Peter Frenning
Ternevej 23
DK-4130 Viby Sj.
Denmark

Fra : Jonathan Stein

Dato : 08-09-08 13:20

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Jeg er i den situation at jeg gerne vil lægge en 32-bits XP-maskine om
> så den har "noget" virtualiseringssoftware kørende, med samme XP-maskine
> flyttet ind som gæst.

Jeg har gode erfaringer med VMware Server som virtuel host på både
Windows og Debian.

Med VMware Converter konverterer man let en fysisk Windows-maskine til
en virtuel guest.

Både server og converter er gratis.

> (ESXi understøtter tilsyneladende ikke harddisken i maskinen, og
> XenEtellerandetExpress hænger under opstart)

ESXi er meget striks med hardwarekrav. Hvis ens system ikke matcher
hardwareguiden 100%, skal man ikke gøre sig de store forhåbninger...

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/