Rsync problemer
Fra : Per Jørgensen

Dato : 02-09-08 05:20

Hey Gutter.
Jeg har et lille rsync problem.

Jeg har en server med RedHat på. der vil jeg synce et bibliotek /docs
der ja ligger i roden. - over på roden på en Ubuntu8.04 server og er
nået frem til et problem - hvor jeg ikke lige kan se en løsning.
Kommandoen:
rsync -rltD --numeric-ids --progress --timeout=4000 -vvvvvz /docs
172.16.XX.4:/
cmd= machine=172.16.XX.4 user= path=/
cmd=rsh 172.16.XX.4 rsync --server -vvvvvlDtrz --timeout=4000
--numeric-ids . /
opening connection using rsh 172,16,XX.4 rsync --server -vvvvvlDtrz
--timeout=4000 --numeric-ids . /
Backy: Connection refused
rsync: connection unexpectedly closed (0 bytes read so far)
_exit_cleanup(code=12, file=io.c, line=165): entered
rsync error: error in rsync protocol data stream (code 12) at io.c(165)
_exit_cleanup(code=12, file=io.c, line=165): about to call exit(12)

Der skal så siges følgende.
Det er en masse windows docs der ligger i det bibliotek.
Der er lavet
Der er lavet SSH nøgler som fungerer i alm. consol.
backy er det navn som maskinen er skrevet ind i /etc/hosts
Størrelsen på biblioteket er 46gb i alt inkl. under biblioteker.
Der er ingen forbud på den anden maskine i /etc/hosts.deny eller lign..
masser af plads på den anden maskine.

Der er intet i authlog på den anden maskine, heller ikke i messages
eller i syslog der har noget som helst med dette at gøre.

Er der nogen der kan se en grund ??? Eller kan komme med et bud på hvad
der lige kan være galt.?
--
Med Venlig Hilsen

Per Jørgense/\/

Fra : Peter Makholm

Dato : 02-09-08 06:32

Per Jørgensen <linux@pbj-design.dk> writes:

> opening connection using rsh 172,16,XX.4 rsync --server -vvvvvlDtrz
> --timeout=4000 --numeric-ids . /

Uhmmm, den bruger rsh til at forbinde med? Prøv at se om det virker
hvis du også bruger '-e ssh' som argument. Hvis det virker
bør du undersøge hvorfor den ikke bruger ssh som standard.

//Makholm

Fra : Per Jørgensen

Dato : 02-09-08 07:30

Peter Makholm skrev:

> [...]
> hvis du også bruger '-e ssh' som argument. Hvis det virker
> bør du undersøge hvorfor den ikke bruger ssh som standard.

Hey Peter.

takker mange gange - Det hjalp.
Men er det normalt REDHAT bruger rsh som standard ? Normalt kører de
andre servere Ubuntu eller Debian.
Da jeg ikke har lagt mærke til dette - så det er en smutter.
men tak for de opmærksomme øjne

--
Med Venlig Hilsen

Per Jørgense/\/

Fra : Tom G. Christensen

Dato : 02-09-08 12:48

Per Jørgensen wrote:

> Hey Peter.
>
> takker mange gange - Det hjalp.
> Men er det normalt REDHAT bruger rsh som standard ? Normalt kører de
> andre servere Ubuntu eller Debian.

Det har ikke noget med Redhat og gøre som sådan.
Indtil rsync v2.6.0 var default remote shell rsh, hvorefter det skiftede
til ssh.
Din Redhat maskine har sikkert en rsync < 2.6.0 (std på RHEL3 og ældre)
Istedet for -e ssh kan man sætte RSYNC_RSH=ssh i environment.

-tgc