CentOS 5,2. Kan jeg flytte min harddisk? .
Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 01-09-08 16:33

Kan jeg flytte min harddisk til en anden og hurtigere computer uden
problemer, styresystemet er CenOS 5,2? .
Med venlig hilsen
KE Kofod
--
System:
Linux

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 01-09-08 16:53

KE Kofod / 7100 wrote:
> Kan jeg flytte min harddisk til en anden og hurtigere computer uden
> problemer, styresystemet er CenOS 5,2? .

Uden at vide hvad du flytter fra og til er det svært at svare på.

CentOS/RHEL er jo ikke sidste nye mht. hardware support, så der kan
være problemer med nogle netkort, grafikkort og motherboards.

Mogens

--
Mogens Kjaer, mk@lemo.dk
http://www.lemo.dk

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 01-09-08 17:21

Mogens Kjaer skrev:

> [...]
>
> CentOS/RHEL er jo ikke sidste nye mht. hardware support, så der kan
> være problemer med nogle netkort, grafikkort og motherboards.

Ja det var netop motherboard jeg her tænkte på, en HD med win er jo ikke
lige til at flytte, så derfor vil jeg lige høre her om det kan give mig
problemer.
Pt. kører min CentOS på en 900MHz intel P4 maskine og jeg har fået hold
i en HP Compaq 1,7GHz intel P4 som jeg kunne tænke mig da den laver
mindre støj.
Men ok min CentOS kører fint her hvor den kører så det kan være jeg bare
skal lade den køre her.
/KE Kofod.

--
System:
Linux

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 01-09-08 17:23

KE Kofod / 7100 wrote:
> [...]
> Pt. kører min CentOS på en 900MHz intel P4 maskine og jeg har fået hold
> i en HP Compaq 1,7GHz intel P4 som jeg kunne tænke mig da den laver

Kan du ikke bare prøve om det duer?

En 1,7 GHz P4 lyder ikke som "sidste nye".

Hvis ikke CentOS kernen ved kendes ved disk controlleren
på den nye maskine er det jo begrænset hvad den kan lave
af ulykker på disken, så kan du jo bare flytte disken
tilbage.

Mogens

--
Mogens Kjaer, mk@lemo.dk
http://www.lemo.dk

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 29-10-08 14:01

KE Kofod / 7100 skrev:
> Kan jeg flytte min harddisk til en anden og hurtigere computer uden
> problemer, styresystemet er CenOS 5,2? .
> Med venlig hilsen
> KE Kofod
Ja nu har jeg flyttet harddisken fra en 900MHz hjemmebygget PCer til en
Compaq 1700MHz, det virker nu som det skal.
Computeren genstartede selv 3 gange og har nu rettet op på systemet så
den nu igen kører fejlfrit! .
Så mit projekt lykkedes.
/KE Kofod

--