VLC CLI-control
Fra : Kasper Johansen

Dato : 29-08-08 13:28

Hej gruppe.

Programmer som Amarok og Totem understøtter CLI-kommandoer som f.eks.:
"amarok --pause" eller "totem --next".

Kan VLC noget tilsvarende, eller findes der et plugin?

Og ja - jeg har søgt uden held på Google.

Kasper Johansen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 29-08-08 14:29

On 2008-08-29, Kasper Johansen <kaspernj@gmail.com> wrote:

> Programmer som Amarok og Totem understøtter CLI-kommandoer som f.eks.:
> "amarok --pause" eller "totem --next".
>
> Kan VLC noget tilsvarende, eller findes der et plugin?

Du kan ihvertfald både få en TCP og en UNIX socket, der kan spise
kommandoer ved at bruge rc interfacet:
http://wiki.videolan.org/Documentation:Play_HowTo/Advanced_Use_of_VLC

En UNIX-socket: vlc -I rc --rc-unix /path/to/socket
eller
en TCP-socket: vlc -I rc --rc-host your_host:port

Du kan bruge socat til at sende kommandoer til en unix socket, fx:
echo play | socat unix-connect:/path/to/socket stdin

Det kan være der findes klienter der er lidt smartere end socat.

--
Andreas