Lidt OT: konvertering af quoted-printable
Fra : Jan Birk

Dato : 26-08-08 07:10

Hej,

Jeg modtager undertiden lidt mail med postfix som afleveres til
'.forward'. Mailen forwardes til et program med henblik på efterbehandling.

Hvis mailen kommer som 'Content-Transfer-Encoding: quoted-printable'
mangler jeg ÆØÅ mm.

Jeg bruger normalt iconv til at konverterer diverse underlige codepages.

Når jeg ser i headeren, står den f.eks. korrekt til ISO-8859-1, men
netop 'quoteringen' gør jo at det bliver en ANSI mail text. (7 bit).

Men hvordan håndterer jeg 'quoted-printable'?

Hvordan får jeg mailen tilbage til ISO-8859-1 eller andet?

Pft

/Jan

Fra : Peter Mogensen

Dato : 26-08-08 07:31

Jan Birk wrote:
> [...]
> netop 'quoteringen' gør jo at det bliver en ANSI mail text. (7 bit).
>
> Men hvordan håndterer jeg 'quoted-printable'?

Godt spørgsmål. Der var engang et "mimencode" program i nogle
distributioner, men jeg syntes altid det har været bugfyldt.

Pipe dit data gennem denne før du bruger iconv.

perl -MMIME::QuotedPrint -e 'local $/=undef; print decode_qp(<>);'

Fra : Jan Birk

Dato : 26-08-08 08:09

> [...]
>
> Pipe dit data gennem denne før du bruger iconv.
>
> perl -MMIME::QuotedPrint -e 'local $/=undef; print decode_qp(<>);'

Tusind tak, det var vist lige det. Havde ikke tænkt på perl, hvlket jeg
jo burde have.

Tak igen

/Jan

Fra : Peter Mogensen

Dato : 26-08-08 08:44

Jan Birk wrote:

> Tusind tak, det var vist lige det. Havde ikke tænkt på perl, hvlket jeg
> jo burde have.

Any technology, sufficiently advanced, is indistinguishable from a Perl
script.

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 26-08-08 08:50

On Tue, 26 Aug 2008 09:43:48 +0200
Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote:

> Any technology, sufficiently advanced, is indistinguishable from a
> Perl script.

Arthur C. Clarke kodede vist ikke perl