noise control server i soveværelset
Fra : peet_dk

Dato : 23-07-01 20:34

Hvis man f.eks. har et sådan et kabinet her:
http://asp.webconsult.dk/vareinfo.asp?VareID=37

Og har div. løsdele som Dæmpningsmåtter, Så ens system kommer til at se
sådan ca. ud:

cpu køler: 19 dB(A)
Strømforsyning: 20dB(A)
blæser front: 19 dB(A)
blæser bag: 23 dB(A) (evt. 19 dB)
NoVibes Harddisk Dæmpning x 3 (på alle diskes)

Tror I hvis man havde sådan en server stående inde i ens soveværelse, at den
vil irritere?

Jeg bor i et 1 værrelses, så nej. Jeg kan ikke bare flytte den til et andet
rum. Jeg har tænkt på en løsning med at putte den ind i en trækasse af noget
specialt lyddæmpnings træ (..) Men det ville være lettere hvis man bare
kunne købe et lydløs monster af et kabinet.

--
peet_dk was here....
ICQ#71309759 www.icq.com

Fra : --==JKADK==--

Dato : 23-07-01 21:10

"peet_dk" <peet_dk@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> specialt lyddæmpnings træ (..) Men det ville være lettere hvis
man bare
> kunne købe et lydløs monster af et kabinet.

Har du ikke en lille entre ?
Hvis du har så hæng serveren op under loftet .. det har jeg
gjort .. den "ligger" vandret .. hvilket larmer lidt ekstra men
derude generer det ikke !

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 24-07-01 01:17

Et sådant lydøst system, ville jeg gerne bytte ud med kvinden herhjemme.

Mv. Flemming Nielsen

Fra : Christian Mygind

Dato : 24-07-01 12:07

"Flemming Nielsen" <fn@edb.dk> skrev i en meddelelse
> Et sådant lydøst system, ville jeg gerne bytte ud med kvinden herhjemme.
>
> Mv. Flemming Nielsen

LOL!

/Chr

Fra : Tue Nørgaard

Dato : 24-07-01 12:43

Hejsa!

> NoVibes Harddisk Dæmpning x 3 (på alle diskes)

Du skriver ikke hvilke diske der skal i. Jeg bruger selv 4 scsi diske. De
larmer en del, og der hjælper de fine ophæng desværre ikke... Jeg ville
nødig skulle sove i samme rum med mine servere.

Men er du ude efter IDE IBM diske eller lign, så vil den højst høres som en
svag susen.

Jeg har selv været i samme situation, men i min daværende lejlighed havde
jeg et stort køkken, og et ledigt køkkenskab. En elektriker ven, og yupti så
var der kabler fra køkken til værelse. Den ene computer var kun tændt når
jeg brugte den :)

Hvis du har trægulv/parket, så husk at få et underlag til computeren.
Skumgummi eller lign...

God fornøjelse

Tue

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 24-07-01 17:15

Jeg har:

CPU køler: 21 dBa
Chipset køler ~ 19 dBa
Strømforsyning: 12 dBa
2x blæser i front: 12 dBa
Blæser bag på: 12 dBa
Harddisk i elastikker

Jer har dog ikke dæmpende materiale i kabinettet, men som den er nu vil jeg
nok hurtigt blive træt af at have den som sove kammerat.

Martin

Fra : Peter Kjær Monsson

Dato : 24-07-01 20:32

peet_dk <peet_dk@nospam.dk> skrev:
> Tror I hvis man havde sådan en server stående inde i ens soveværelse, at
den
> vil irritere?

Jeg kan ikke rigtig huske det men enten er det 20 eller 30 db hvor du ikke
længere kan sove (hos gennemsnitsmennesket)
(10 db svarer til dit åndedræt og ved 40 db vil du have
koncentrationsvanskeligheder)

Hilsen Peter

Fra : peet_dk

Dato : 25-07-01 11:07

> Jeg kan ikke rigtig huske det men enten er det 20 eller 30 db hvor du ikke
> længere kan sove (hos gennemsnitsmennesket)

det må være 30, fordi min computer har low noise (20 dB) kølere på både
geforce kort og cpu. + en "såkaldt" low noise PSU på 27 dB. Computern er i
et minitower. Og harddiskene er kun i normale "rammer" Hele "lortet" står
inde i et klædeskab. Jeg kan godt sove med den kørende... Men jeg kan også
blive irreterende over den når jeg ikke liiige kan sove.

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-07-01 12:43

peet_dk wrote:

> [...]
> inde i et klædeskab. Jeg kan godt sove med den kørende... Men jeg kan også
> blive irreterende over den når jeg ikke liiige kan sove.

Hva så med at slukke den?

Bare en tanke.
--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)

Fra : peet_dk

Dato : 25-07-01 14:16

> Hva så med at slukke den?
tjo... Men den står jo ikke "bare" og køre. Men selvfølig hvis jeg ikke kan
finde en ordenlig løsning. Så bliver den også slukket om natten. Men jeg
havde helt set min server FTP / HP skulle køre 24-7

Fra : peet_dk

Dato : 25-07-01 14:31

> Hva så med at slukke den?
tjo... Men den står jo ikke "bare" og køre. Men selvfølig hvis jeg ikke kan
finde en ordenlig løsning. Så bliver den også slukket om natten. Men jeg
havde helst set min server FTP / HP skulle køre 24-7

--
"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> skrev i en meddelelse

Fra : Per Kristensen

Dato : 25-07-01 12:47

Hvilken CPU skal side i serveren?

Jeg har selv en 80mm Pabst 19dba blæser på min CPU og PSU. Blæseren i PSU'en
er den der larmer mest da den sider ud mod bagenden. Jeg ville ikke kune
sove for den om natten.

Fra : peet_dk

Dato : 25-07-01 14:17

> Hvilken CPU skal side i serveren?
Det ved jeg ikke endnu

Med med 19 dB burde du da kunne sove!

Fra : Per Kristensen

Dato : 26-07-01 17:01

Ja hvis jeg er træt nok måske, men ellers er det altså mere larm en man lige
tror. Desuden varmer en computer jo en del i et rum, hvilket ikke er fedt om
sommeren!