Opslags hjælp søges for Øster Tørslev 1862
Fra : Max Hvornum

Dato : 16-09-08 19:58

Hej Gr.

Jeg kikker på vielses dagen 14. november 1896 Kirkebog 1892 - 1899 Øster
Tørslev, Gerlev, Randers opslag 98 nr.3.

Det er for Jens Kristiansen født paa ? Mark, ? Sogn 13 Marts 1862 og
herefter bliver det lidt svært.

Vedr. Maren Nielsen har jeg oplysningerne fra hendes fødsel, hun var let at
finde.

Jeg håber der er en der kan oversætte Jens's oplysninger.

Mange hilsner Max Hvornum

Fra : Aage Andersen

Dato : 16-09-08 20:40

"Max Hvornum" <max.hvornum(@)hvornum.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tørslev, Gerlev, Randers opslag 98 nr.3.
>
> Det er for Jens Kristiansen født paa ? Mark, ? Sogn 13 Marts 1862 og

Ungkarl Jens Kristiansen, født paa Horslevgaards Mark, Horslev sogn, d 13
Marti 1862, tjenende i ... Sogn og Søn af Indsidder Hans Kristiansen og
Hustru Ane Kirstine Jensdatter paa Horslevgaards Mark

mvh Aage

Fra : Poul Erik Vad Nielse~

Dato : 16-09-08 21:22

Jens Kristiansen er tjenende i "Raaby Sogn"

Mvh

Poul Erik

Fra : Kurt Stegger

Dato : 17-09-08 16:32

Lidt supplement og en liden rettelse:

Jens er født i Hvorslev, Houlbjerg Herred, Viborg Amt.
Noten til højre fortæller om en attest fra Hvorslev-Gerning Sogneråd.

Han tjener i Knejsted, Raaby Sogn.

Vh
Kurt Stegger

Fra : Max Hvornum

Dato : 17-09-08 21:56

Mange tak Kurt

Den er da bare top 100. Denne note havde jeg bare ikke bemærket, og at den
er så vigtig at Jens bare kunne slåes op i første forsøg, det er bare godt.

Og til Aage og Poul Erik, jeg takker også for Jeres hjælp, for jeg sad fast
kun i tydningen i rubrikken brudgommen.

Mange hilsner

Max Hvornum