Sognebånds-løsning ?
Fra : Harry Lund

Dato : 15-09-08 09:04

Goddag NG
er der nogen der har haft problemer med denne regel og hvordan blev
problemet løst ?
Venligst
harry Lund

Fra : Prinsessen

Dato : 15-09-08 12:43

Der skulle ikke være problemer vedrørende sognebåndsløsning, hvis du har
fået et brev fra den præst du har løst sognebånd til, kan det være fordi han
ikke har papir på det, det foregår via pc i dag, og ved kampvalg, skal han
have papirene med i kirke på valgdagen
Birgit

Fra : Harry Lund

Dato : 16-09-08 09:01

Prinsessen skrev:
> [...]
> ikke har papir på det, det foregår via pc i dag, og ved kampvalg, skal han
Tak for svaret.
Men det var mere om det gav problemer for slægtsforskere.
Jeg har nu selv fundet svaret. Ordningen blev indført 4. april 1855 og
selvom man er sognebåndsløser, så anføres en evt. kirkelig handling i
fødselskirkebogen selvom den er foretaget i et andet sogn.
Venligst
Harry Lund

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 16-09-08 12:30

Harry Lund skrev:
> [...]
> selvom man er sognebåndsløser, så anføres en evt. kirkelig handling i
> fødselskirkebogen selvom den er foretaget i et andet sogn.

Ja, for du er registreret med nummer i fødesognet (bopælssognet) og uden
nummer andre steder - men der kan sagtens være fejl

Venlig hilsen Dikte, som heller ikke helt forstod, hvad dit problem var

Fra : Prinsessen

Dato : 18-09-08 07:51

Jeg troede det om det valg der skal være her den 11 nov

Fra : Harry Lund

Dato : 18-09-08 08:23

Prinsessen skrev:
> Jeg troede det om det valg der skal være her den 11 nov

Hej, og jeg troede det kunne give problemer med, at en kirkelig handling
var foretaget et andet sted, og så ledte man i dagevis efter f.eks. et
bryllup.
Men det er ikke tilfældet hvis kirkebogen er ført korrekt.
Venligst
Harry