Christine Jensen Helligsø Thisted + Degn ~
Fra : Ulla Elisa

Dato : 08-08-08 08:58

Er der en der har evt. ane sammenfald med og vil dele deres oplysninger
angående min oldefar søster

Christine Jensen født 23 jan 1845 Helligsø Thisted
død 11 maj 1910 Hind Ringkøbing

gift 22 okt 1869 i Helligsø Thisted
med
Degn / skolelære Christian Madsen Skougaard (Skovgaard)
født 05 jul 1845 i Gudum Ringkøbing
død 19 apr 1914 Hind Ringkøbing

de får fire 4 sønner ( jeg har ikke fundet andre)?

2 sønner dør i 1871 Kreiberg Sogn Viborg + 1897 Rindom Sogn, Ringkøbing
Amt
Niels Peter Skovgaard født 18 jul 1870 Kreiberg Sogn, Viborg Amt D?
Peter Jensenius Skovgaard født 19 jan 1873 Kreiberg Sogn Viborg Amt D.?

mvh
Ulla Elisa

Fra : Arne Feldborg

Dato : 08-08-08 08:51

"Ulla Elisa" <uelisa@post.tele.dk> skrev Fri, 8 Aug 2008 09:57:55 +0200

>Peter Jensenius Skovgaard født 19 jan 1873 Kreiberg Sogn Viborg Amt D.?

Peder Jensenius dimitterer som lærer i 1897 og efter et par småjob
bliver han lærer i Esbjerg år 1900. Men om han bliver dér ved jeg ikke.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Ulla Elisa

Dato : 08-08-08 14:31

hej Arne Feldborg"
tak for oplysningen du kender ikke til skæbne ??

Ulla Elisa

Fra : Ulla Elisa

Dato : 08-08-08 15:01

det skal stå
Arne Feldborg"

Fra : Arne Feldborg

Dato : 09-08-08 21:21

"Ulla Elisa" <uelisa@post.tele.dk> skrev Fri, 8 Aug 2008 16:00:49 +0200

> Arne Feldborg"
> tak for oplysningen du kender ikke til hans videre skæbne eller evt
> broderens ??

Desværre nej.

Jeg slog lige op i Hardsyssels Degnehistorie, men der er heller ikke
meget at hente.

Rindum 8.
Chr. Madsen Skovgaard, 1878-1906,
f. 5.Juli 1845 i Gudum. (Gdr. Niels Knudsen).
Dim. Ran. 1866, Hjælpel. i Helligkilde, Thy, 4. Febr. 1869
L. i Krejbjerg i Salling, 1878 L. i Rindom, entl. 1.
Sept. 1906, død 25. Apr. 1914 i Ringkøbing. Gift
med Christine Jensen. (Gdr. Peder J., i Helligsø).
Død 11. Maj 1910. 3 Sønner, der alle ligesom
Forældrene døde af Tuberkulose; Peder Jensenius, f.
19. Jan. 1873, dim. Skaa. 1896, Timel. i Ringkøbing,
L. v. Oksbøl Realsk., Vikar i Helsingør, 1900 L. i
Esbjerg.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Ulla Elisa

Dato : 10-08-08 12:24

mange tusind tak for dine oplysninger jeg mente nok der kun var en af deres
børn der overlever, jeg kunne bare ikke finde Niels Peter Skovgaard født
1870 død så jeg søger lige videre
..