Musiklærerinde i 1936 i København
Fra : Ib Molbech

Dato : 05-08-08 17:08

En person i min forskning vil jeg gerne have gjort rigtig færdig. Fra
kirkebogen i Korsør ved jeg, at hun blev døbt Agnete Vilhelmine Frederikke
Antonia Dahl. Hun blev født d. 2. juli 1874 (opsl. 275).

Fra anden side har jeg fået at vide, at hun dør i København som
musiklærerinde d. 30. januar 1936. Ugift - uden børn.
Det vil jeg gerne have bekræftet.
Jeg forestiller mig, at et opslag i en gammel telefonbog måske kan give
hendes adresse, derfra kan jeg måske finde hende i en folketælling, og måske
kan jeg også finde det sogn, hun er begravet i.
I første omgang leder jeg altså efter en telefonbog fra 1. halvdel af
1930'erne fra København. Hvem ligger inde med så gammel en sag?

Med venlig hilsen
Ib Molbech

Fra : Michael Erichsen

Dato : 05-08-08 19:57

Ib Molbech wrote:
> [...]
> I første omgang leder jeg altså efter en telefonbog fra 1. halvdel af
> 1930'erne fra København. Hvem ligger inde med så gammel en sag?

Alle årgange af Krak fra 1900 står på læsesalen på Københavns
Hovedbibliotek.

Mvh Michael Erichsen

Fra : Niels Aage

Dato : 05-08-08 20:17

Københavns Stadsarkiv på Københavns Rådhus har begravelsesprotokoller fra
1805 til 1984, se venligst

http://www.ksa.kk.dk/documents/Formidling/Publikumsfoldere/Begravelsesprotokoller%201805-1987%20·%20Trefløjet%20brochure%20·%20August%202007.pdf

Her kan´du få alle nødvenige oplysninger, også i hvilken kirke hun er
begravet fra.

Venlig hilsen
Niels

Fra : Ib Molbech

Dato : 06-08-08 15:31

Tak til Michael og Niels for gode anvisninger. Desværre må jeg væbne mig med
lidt tålmodighed. Jeg bor i Vendsyssel, men når jeg kommer til København
næste gang, vil jeg gå på rådhuset.

Mvh
Ib Molbech