Hjælp med tydning ved dåb i Vrejlev
Fra : Lars Iburg-Krogh

Dato : 02-08-08 22:24

1753 opslag 99
Jeg kan kun tyde: Dom: Rogate Anders .........
og ellers fatter jeg kun nogle få navne

Dom: Rogate skulle være 5´søndag efter påske

på forhånd tak!
Lars

Fra : Poul E. Jørgensen

Dato : 03-08-08 11:52

"Lars Iburg-Krogh" <iburg@krogh.mail.dk> skrev i meddelelsen
> 1753 opslag 99

Husk altid: Amt, herred og sogn.
Det er vel Vrejlev i Hjørring Amt?

--
Poul E. Jørgensen

Erstat "invalid" med dk hvis du svarer per e-mail.
Replace "invalid" with dk when replying by e-mail.

Fra : Lars Iburg-Krogh

Dato : 03-08-08 12:49

Hej NG!
Meget undskyld! det er jo ikke nogen gættekonkurence.
Amtet er Hjørring, Børglum Herred, Vrejlev - Hæstrup sogn,
1741 - 1798, opslag 99 (1753)
Barnets navn er: Christen og er øverst på siden. Jeg håber på at forældrenes
navne kan tydes.
Med venlig hilsen
Lars

Fra : Arne Feldborg

Dato : 03-08-08 14:25

"Lars Iburg-Krogh" <iburg@krogh.mail.dk> skrev Sun, 3 Aug 2008 13:48:30
+0200

>Barnets navn er: Christen og er øverst på siden. Jeg håber på at forældrenes
>navne kan tydes.

Dåben er i Heistrup (=Hæstrup) ikke i Vrejlev. Forældrene er:

Anders Christensen fra Oddingen og Hustrue Kirsten Jepsdatter

(Oddingen er en gård i Hæstrup sogn)
--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/