Hjælp vedr. dåb i Århus
Fra : Inger Lise Holmstrup~

Dato : 31-07-08 05:38

Hej
Århus amt, Hasle herred, Århus Domsogn.
Tvillingerne øverst på siden.
Under forældrenes navne står der "? Nr. 498"
Jeg kan ikke umiddelbart læse hvad der står før tallet.
Hvad betyder det?

Hilsen
Inger Lise

Fra : Arne Feldborg

Dato : 31-07-08 08:40

"Inger Lise Holmstrup Christiansen" <ilf58@nakskovnet.dk> skrev Thu, 31
Jul 2008 06:37:33 +0200

>Hej
>Århus amt, Hasle herred, Århus Domsogn.
>Tvillingerne øverst på siden.

Bog, år, dato, opslag,?

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Inger Lise Holmstrup~

Dato : 31-07-08 10:21

Undskyld det var en forglemmelse
Århus amt, Hasle herred, Århus Domsogn
1857-1862, opslag 201 nr.80 + 81
Det er tvillinger

Hilsen
Inger Lise

Fra : Arne Feldborg

Dato : 31-07-08 13:27

"Inger Lise Holmstrup Christiansen" <ilf58@nakskovnet.dk> skrev Thu, 31
Jul 2008 11:20:49 +0200

>Undskyld det var en forglemmelse
>Århus amt, Hasle herred, Århus Domsogn
>1857-1862, opslag 201 nr.80 + 81

Det der står efter moderens alder ved de forskellige indførsler ligner
jo unægtelig gadenavne og numre.

Det er bare påfaldende høje numre der er opgivet alle steder. Måske
nogen med specielt kendskab til Aarhus området har en forklaring?

Såvidt jeg kan se står der ihvertfald "Fiskergd. No 498" her.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Finn

Dato : 31-07-08 14:51

> Såvidt jeg kan se står der ihvertfald "Fiskergd. No 498" her.

Næsten alle Århus domsogn bøgerne har adressen med i forbindelse med
fødslen.
Husnummer 498 efter det gamle system (1829 - 1869) = Fiskergade 45 i det nye
system efter 1869.

Så det er Fiskergade 498 der er tale om her, se her
http://www.folketimidten.dk/nrsoeg.cgi

Mvh Finn, 4220