Videnskab bør privatiseres - eller ses som~
Fra : Bo Warming

Dato : 12-09-08 04:23

Videnskab bør privatiseres - eller ses som en religion

At ville støtte forskning om sorte huller, er som at støtte koranforskning.

Der er ikke naturvidenskabelige beviser på sorthul-fysik og det er tro at
koran opstod ved åbenbaring.

Hvis man oplever erkendelse i et acceleratorforsøg, så bør man også ønske
statsforskning til ære for Islam.

Staten skal gavne sine borgere og erkendelse er privatsag.

Primært skal staten sørge for politi, veje, skoler, socialhjælp

Firmaer kan sponsorere forskning som er gavnlig for fx NOVO.

Mange er stolte af statens kræftforskning.

Lad os spare på hvad er om tom erkendelse og ikke øger trivsel for danskere.

Når staten støtter folkekirken er det logisk også at støtte filmkunst.

Traditionen for at støtte videnskab bør være noget, der gavner fx lægekunst
eller energiproduktion og der er intet der taler for at
sorthul-undersøgelser i CERN er så gavnlig.

Fra : Mads

Dato : 13-09-08 14:41

Bo Warming skrev:
> [...]
> eller energiproduktion og der er intet der taler for at
> sorthul-undersøgelser i CERN er så gavnlig.

Bo! svar mig på dette meget simple spørgsmål:

Hvordan tror du befolkningen så på forskning i atomfysik før vi havde strøm?

Forskning i sorte huller, og generalt forskning i atomer og universer
kan en dag måske føre til teknologier som teleportation, intergalaktiske
rejser, samt tidsrejser.
Det er hvad det kan bruges til, og måske endnu flere ukendte teknologier.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-09-08 16:26

"Mads" <sk8terspace@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Bo! svar mig på dette meget simple spørgsmål:
>
> Hvordan tror du befolkningen så på forskning i atomfysik før vi havde
> strøm?

Jeg ved at Galvani-Ohm-Volta-Ampere-Ørsted og Faraday var et adel og
overklasefænomen som befolkningen intet vidste om
Det var ikke et dræn på skatterne som CERN er
og der var ikke demokrati - og Faraday havde endnu ikke drevet
folkeoplysning om praktisk fysik

> Forskning i sorte huller, og generalt forskning i atomer og universer kan
> en dag måske føre til teknologier som teleportation, intergalaktiske
> rejser, samt tidsrejser.

Det er 3 typer overtro du nævner lysår kan mennesket aldrig præstere at
rejse

MÅSKE einsteineri om Newtonsammnbrud ved hastigheder nær lysets er bevist
med raketter, men intet tyder på praktisk brugbarhed tl tidsrejser eller
lignende

Der er fornufts-sciencefictin ala Rejsentil Månen
og der er umulig sciencefiction om teleportation

Elektricitetsorskning var forståelig og letfattelig i sammenligning -

Intet tyder på at CERN kan skabe kold fusion eller andet gavnligt som
skatteyderne vil værdsætte mere end de værdsætter en sekts ritualer.

Cern er om æstetiske ritualer, selvom der MÅSKE ses en positron eller quark
pr boblekammerfotografi og også det har altid vist sig ubrugeligt.

Når man har lavet hurtigere cyklotron skal den bruges - det er OK - men at
man får græske hackere til at sabotere fordi de frygter dommedag viser at
forskerne selv er useriøse og ønsker uaglig reklame, for der er ingen mening
i at lade forsøgskomputer stå i forbindelse med internettet så hackere kan
bryde ind.

> Det er hvad det kan bruges til, og måske endnu flere ukendte teknologier.

"Blot folk får en filosoferende atomfysiker at knæle for i stedet for en
biskop, er de ligesom lidt lykkeligere. "
Jacob Paludan

Fra : Mads

Dato : 13-09-08 22:46

Bo Warming skrev:
> [...]
> med raketter, men intet tyder på praktisk brugbarhed tl tidsrejser eller

Du nævner en masse teorier der umuliggør rejser over lysets hastighed.
Du modsider faktisk dig selv lidt her, for i tidligere indlæg i denne
nyhedsgruppe, har du før sagt at man ikke kan stole på, hvad man ikke
kan se. Og det er jo lige præcis sådan med relativitetsteorien, at den
beskriver nogle fænomener som man har observeret. Der er ingen teorier
der er noget endegyldigt svar, og det vil sagtens kunne vise sig at
Einstein har taget grueligt fejl. Det er bl.a. nogle af de ting vi
forhåbentligt vil få svar på, når vi får fyret op under acceleratoren.

> [...]
>
> "Blot folk får en filosoferende atomfysiker at knæle for i stedet for en
> biskop, er de ligesom lidt lykkeligere. "

Hvis jeg ikke tager meget fejl, så har du brugt ca. alle dine indlæg på
at udgive din frustration over at skatteyserene skal betale for et sådan
forsøg. I så fald synes jeg hellere du skal kaste dig over den 1%
kirkeskat vi har, for den gør da endnu mindre nytte, end at uddanne
tusinder af videnskabsfolk verden over.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-09-08 07:53

> [...]
> har taget grueligt fejl. Det er bl.a. nogle af de ting vi forhåbentligt
> vil få svar på, når vi får fyret op under acceleratoren.

De Cern-parasitter har ikke formuleret hvilke ting de håber på svar på

De skulle hellere svare om risiko for drikkevandsforgiftning
Som bekymrer EB, se nedenfor
Jeg tror ikke de kan dræbe mange. Men om Cern er der ingen modsigelser i
mine betragtninger - præsicer A og B og hvor A modsiger B

http://ekstrabladet.dk/ritzau_new/article1055828.ece

Ekstra Bladet

Islamister truer med at forgifte europæere

Fanatiske islamister drøfter, hvordan med ved at forgifte den centrale
vandforsyning, kan straffe Danmark for at latterliggøre profeten Muhammed.

Ritzau - 01:52 - 14. sep. 2008

Et amerikansk terror-overvågningscenter advarer om, at en gruppe fanatiske
islamister på internetforummet al-ekhlass drøfter, hvordan de kan tage livet
af flest mulige danskere ved at forgifte vandforsyningen. Det skriver Ekstra
Bladet.

Advarslen kommer fra det amerikanske terror-overvågningscenter The Jamestown
Foundation. Organisationen overvåger blandt andet fundamentalistiske
hjemmesider, og udsender referater af det, der bliver skrevet og publiceret.
I det seneste referat stjæler truslen mod Danmark billedet.

På forummet al-ekhlaas foreslår en bruger, der kalder sig Bagdad al-Khilafa,
at forgifte de centrale vandforsyninger i EU - specielt Danmark og
Storbritannien - og dermed dræbe et stort antal civile.

Han opregner en række giftstoffer, som kan bruges til formålet, herunder
cyan, saltsyre og den kemiske forbindelse tallium, som også går under navnet
"forgifterens gift".

Angrebet skulle ifølge Bagdad al-Khilafa være et svar på Danmarks
latterliggørelse af Muhammed og drab på muslimer i Irak, Afghanistan,
Marokko, Somalia, Øst-Turkmenistan og Tjetjenien.

Fra : Bjarke Ebert

Dato : 14-09-08 01:25

On 13 Sep., 17:26, "Bo Warming" <b...@bwng.dk> wrote:

> MÅSKE einsteineri om Newtonsammnbrud ved hastigheder nær lysets er bevist
> med raketter, men intet tyder på praktisk brugbarhed tl tidsrejser eller
> lignende

Det er plat at foreslå at relativitetsteorien blot handler om nær-
lyshastighed mekanik.
Det handler heller ikke blot om et "omregningsforhold" mellem masse og
energi, ligesom kcal pr. liter benzin.
Den handler om selveste _geometrien_ i universet. Om hvordan rummet
"hænger sammen".
Du dvæler meget ved det forhold, at teorien desforuden er konsistent
med observerede fænomener tæt på lyshastighed.

Du kunne jo også sige at det ingen praktisk betydning har at jorden er
rund, fx når man spiller fodbold.
For alle praktiske formål er jorden flad.
Men vores viden om at jorden er rund gør at vi pludselig kan forklare
en hel del ting, og forudsige andre.

Ville du hellere have at samfundet var helt foruden den totalt
upraktiske teoretisering om jordens rundhed?

- Bjarke