Forskerdrøm: Leg gud. Skræm
Fra : Bo Warming

Dato : 10-09-08 18:12

Forskerdrøm: Leg gud. Skræm

Big bang er tankespind, og ingen geologiske fund peger mod en massiv
samtidig kernereaktion som en start på universet.

Men en offentlighed, der gerne vil forgude forskerne og vil frygte dommedag,
godtager våset om et forsøg, der kan løbe løbsk, og at de magtfulde forskere
kan udslette os alle sammen - men har styr på deres kræfter, så de ikke gør
det.

Det svarer til teamworket mellem industri og forureningsprofeti. Det giver
respekt for teknik, hvis den kan lave større ulykker end Soveso og Bhopal,
men ikke gør det.

Ingen gider modsige skrækpropagandaen, som giver respekt til de lærde.

Fra : Mads

Dato : 10-09-08 18:17

Bo Warming skrev:
> [...]
> men ikke gør det.
>
> Ingen gider modsige skrækpropagandaen, som giver respekt til de lærde.

well, der er jo en teoretisk risiko... Den ligner vel og mærke risikoen
for en en sten flyver direkte op og ramme en måge idet jeg lader den
falde ;)

Jeg er helt enig. Dem der frygter LHC, er dem der ikke har sat sig ind i
hvad det i virkeligheden er.

Der er ingen grund til at frygte den. Brug i stedet tiden på at finde ud
af hvad en partikkelaccelerator er.

Fra : Bo Warming

Dato : 10-09-08 19:23

"Mads" <sk8terspace@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> well, der er jo en teoretisk risiko... Den ligner vel og mærke risikoen
> for en en sten flyver direkte op og ramme en måge idet jeg lader den falde
> ;)
Det er værre end usandsynligt - det er umulgt

At sort hul kan skade, ved ingen for sorte huller er måske tankespind

> Jeg er helt enig. Dem der frygter LHC, er dem der ikke har sat sig ind i
> hvad det i virkeligheden er.
>
> Der er ingen grund til at frygte den. Brug i stedet tiden på at finde ud
> af hvad en partikkelaccelerator er.
Når disse acceleratorer aldrig har gavnet skatteborgerne så gider jeg ikke
sætte mig ind i det

Fra : PeterBP

Dato : 10-09-08 22:42

Mads <sk8terspace@hotmail.com> wrote:

> [...]
> hvad det i virkeligheden er.
>
> Der er ingen grund til at frygte den. Brug i stedet tiden på at finde ud

Morsomt at BW mener der skulle være geologiske fund fra en periode før
jorden eksisterede.

Iøvrigt er det ikke forskerne der truer med dommedag, men tåbelige
bladsmørere der skal skabe et kioskbasker i agurketiden.

--
- Peter *** http://titancity.com/
"Don't go around saying the world owes you a living. The world owes

Fra : Bo Warming

Dato : 11-09-08 15:00

"PeterBP" <noway@jose.com> skrev i en meddelelse

> Morsomt at BW mener der skulle være geologiske fund fra en periode før
> jorden eksisterede.

Ved du sikkertt at jorden ikke eksisterede på et tidspunkt for fx 5 mia år
siden?

Ingen har sikker viden men jeg siger at kun hvis der var håb om viden, der
kan bruges til at finde mineraler, kan det forsvares at bruge statspenge på
bigbangeksperimenter

Hvis der var tegn på at andre elementarpartikler end proton, neutron og
elektron har været nyttig så kan der forskes i det, men i snart firs år har
vi vidst at kun de 3 er interessante vedr ingeniørkunst som er hvad vælgere
læggger vægt på

> Iøvrigt er det ikke forskerne der truer med dommedag, men tåbelige
> bladsmørere der skal skabe et kioskbasker i agurketiden.

Populærvidenskabelige journaliser har altid fået deres ideer fra forksere -
som lægger gift ud med misforståelser der giver massiv omtale

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 10-09-08 22:58

Bo Warming skrev:
> [...]
> men ikke gør det.
>
> Ingen gider modsige skrækpropagandaen, som giver respekt til de lærde.

Tjah.. helt ærligt er tanken om at noget mos der har udviklet sig på
overfladen af en klump sten, skulle være i stand til skabe et sort hul,
mig uendeligt fjern.
Det kan næsten kun være ubevidst ønsketænkning om vor arts muligheder og
resourcer.

*VI* kan skabe *dommedag*.. goddaw do!

*vi* er knapt nok i stand til at lave emballage til pålæg der kan åbnes
med kun to hænder.

- cep

Fra : Bo Warming

Dato : 11-09-08 15:02