Brillepudsepapir
Fra : Martin Larsen

Dato : 06-09-08 10:25

Der sælges noget brillepudsepapir i en tysk lavprisbutik i DK. Papiret er
fugtet af et flygtigt opløsningsmiddel, som jeg vurderer er meget mere
flygtigt end fx isopropanol og etanol.
Deklaration ser ud til at være blevet en lille lav landsby i omegnen af
Brüssel og Strassburg med navn Fællesnævner.
Kan nogen lugte hvad det er?
Mine gæt er æter eller metanol - måske blanding.

Mvh
Martin

Fra : F.Syndergaard

Dato : 06-09-08 10:43

> [...]
> Brüssel og Strassburg med navn Fællesnævner.
> Kan nogen lugte hvad det er?
> Mine gæt er æter eller metanol - måske blanding.

Dem jeg har indeholder iflg. deklarationen : Ethanol, sæbe og vand.

--
MVH.
Finni

Fra : Max

Dato : 06-09-08 11:05

Hej Martin

Jeg har nogle, købt i tyskland, hedder APTA,
er lavet i byen Ranstadt.

> Kan nogen lugte hvad det er?

Jeg kan ikke lugte hvad der er i, men jeg kan
læse deklarationen som står på pakken:

Aqua, Ethanol denat., Citric Acid, Parfum, Sodium,
Laureth Sulfate, Sodium Dodecylbenzol Sulfanate,
Coco Betaine, Glutaral og Sodium Chloride.

--
Mvh Max

Fra : Martin Larsen

Dato : 06-09-08 11:22

> [...]
>
> Aqua, Ethanol denat., Citric Acid, Parfum, Sodium,
> Laureth Sulfate, Sodium Dodecylbenzol Sulfanate,
> Coco Betaine, Glutaral og Sodium Chloride.

Det jeg taler om er et flygtigt opløsningsmiddel - det er altså hverken
vand, sæbe, etanol eller isopropanol - Alles Klar hedder de.

Mvh
Martin

Fra : Ivar

Dato : 06-09-08 14:08

Martin Larsen skrev:

> - Alles Klar hedder de.

Dem kan man få mange steder. Jeg ved ikke hvad der er i, men
ud fra hukommelsen ville jeg gætte på isopropanol.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan: