Myg og dræbersnegle
Fra : Jesper

Dato : 31-08-08 22:57

Hvor er de alle sammen henne i år?

Jesper

Fra : Root Kit

Dato : 01-09-08 05:38

On Sun, 31 Aug 2008 23:57:07 +0200, "Jesper" <jesniel@yahoo.com>
wrote:

>Hvor er de alle sammen henne i år?

På min terasse.

Fra : Max

Dato : 01-09-08 07:17

Hej Jesper

> Hvor er de alle sammen henne i år?

Jeg har ingen snegle i år, men den seneste uge
er der dukket mange myg og andre flyvende
kræ op.

--
Mvh Max

Fra : Nana Sørensen

Dato : 01-09-08 14:50

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej Jesper

> Jeg har ingen snegle i år, men den seneste uge
> er der dukket mange myg og andre flyvende
> [...]

Ja, fandens mange stankelben! Det er ekstremt... Men det er godt foder. Til
terrariedyrene altså. De myg der ikke er hos trådstarteren holder fest
hos mig.

Fra : Ulrik Smed

Dato : 01-09-08 17:13

Nana Sørensen wrote:

> Ja, fandens mange stankelben! Det er ekstremt... Men det er godt
> foder. Til terrariedyrene altså. De myg der ikke er hos
> trådstarteren holder fest hos mig.

Her tidligere på sommeren så jeg en myggesværm ude ved den nye Egå Engsø.
Jeg har aldrig set så mange myg nogensinde før, deres summen lød så jeg
troede det var Grenå-bane toget der kom i baggrunden. Det lød til
forveksling som den der syngen i skinnerne fra et tog. Der kunne man sq ha'
fanget et par kilo firben-foder, LOL!

Dræbersneglene har jeg godt nok heller ikke set så meget til som min varan
kunne ønske, haha.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Fra : Max

Dato : 01-09-08 18:18

Hej Nana

> Ja, fandens mange stankelben! Det er ekstremt... Men det er godt

Det er da godt at stankelben er en myggeart der ikke stikker :)

--
Mvh Max

Fra : fribytteren

Dato : 01-09-08 13:58

On 31 Aug., 23:57, "Jesper" <jesn...@yahoo.com> wrote:
> Hvor er de alle sammen henne i år?
>
> Jesper

Det kan være at din nabo har anskaffet sig nogle moskusænder, for de
fortærer dem med stor appetit. Har flere gange fodret vor egne
moskusænder med dem., når jeg opdager en dræbersnegl. Til tider kan
ænderne faktisk komme op at slås om godbiden.

Myggene er nok indfanget af edderkopperne, for dem er der ret mange af
for tiden.

Med venlig hilsen
Lars Kristensen

Fra : PeterBP

Dato : 03-09-08 00:19

Jesper <jesniel@yahoo.com> wrote:

> Hvor er de alle sammen henne i år?
>
> Jesper

På min væg.

Myggene altså.

--
- Peter *** http://titancity.com/blog/
"Don't go around saying the world owes you a living. The world owes

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-09-08 02:24

"Jesper" <jesniel@yahoo.com> skrev
> Hvor er de alle sammen henne i år?

Lyder næsten som en klage...
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per A. Hansen

Dato : 03-09-08 10:16

"Jesper" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Hvor er de alle sammen henne i år?

En lang periode med varmt og tørt vejr har givet
dårlige betingelser for myg og snegle . fl. Myg læffer f.eks.
æg i vandhuller, som der ikke var mange af i myggenes bedste
æglægningsperiode. Derfor er bestanden pt. så lille. Det samme gælder for
en række andre insekter o.a. småkræ.
Stankelben har sin æglægningsperiode nu, de lægger æg i græs - de har ingen
problemer som
myggene havde tidligere på året.
Larverne skal nå at æde sig store til næste forår, derfor kan de forårsage
store skader på diverse afgrøder. Gåsebiller og stankelsbenslarver kan man
forvente
store skader fra til næste år.

Per A. Hansen