Kvælstof og næringstoffer generelt i menne~
Fra : Ukendt

Dato : 15-08-08 20:04

Hvormeget kvælstof, evt. fosfor og kalium, indeholder menneske urin?
Indeholder det også micronæringsstoffer, og evt. hvilke?

Jeg har spurgt google uden held.

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-08 23:15

"Suede" <-----> skrev i meddelelsen
> Hvormeget kvælstof, evt. fosfor og kalium, indeholder menneske urin?
> Indeholder det også micronæringsstoffer, og evt. hvilke?
>

> Jeg har spurgt google uden held.

Fandt det.
ca. 4,5% kvælstof, 0,4 % fosfor og 1,2 % kalium

Fra : Per A. Hansen

Dato : 16-08-08 15:57

"Suede" <-----> skrev i en meddelelse

> "Suede" <-----> skrev i meddelelsen

> Fandt det.
> ca. 4,5% kvælstof, 0,4 % fosfor og 1,2 % kalium

Hvor fandt du det?
Det lyder en smule usandsynligt at der er o.4% fosfor i urin, i urin fra
køer og svin er der stort set ikke fosfor - under 0.1%

Per A. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-08 17:13

"Per A. Hansen" <xperhansen@energimail.dk> skrev i meddelelsen

> "Suede" <-----> skrev i en meddelelse

> Hvor fandt du det?
> Det lyder en smule usandsynligt at der er o.4% fosfor i urin, i urin fra
> køer og svin er der stort set ikke fosfor - under 0.1%

Jeg har fundet en side på miljøministeriets hjemmeside, der opgiver 0,7 gram
pr kg masse:

http://www2.mst.dk/common/Udgivramme/Frame.asp?http://www2.mst.dk/Udgiv/publikationer/2003/87-7972-736-0/html/kap03.htm

Jesper Nielsen
aka