Partisansøm-Værdikup pga korruption?
Fra : Bo Warming

Dato : 10-08-08 11:39

Partisansøm-Værdikup pga korruption?

Når disse store kup sker så er der ingen snuptagsløsninger men der er grund
til at formode at Danmark er mere korrupt end Kina og at topfolk holder
hånden over de skyldige

At godhedsindustrien forærer vort land til fremmede er også bevis på at vor
korruption er verdens værste - en naturlig følge af at vort og svenskernes
skattetryk er det ondeste nogetsteds nogensinde. Og lovjungle er til falsk
tryghed. Man råber "ulven kommer" når man overvælder samfundet med forbud og
regler, og så er det let at kuppe. Lad os stræbe efter et enkelt,
privatiseret og mere gennemsigtigt og mindre fremmedgjort samfund.

Japan har også geniale kup nu og da - men sjældnere end os for de har bedre
moral end os. De er en stor familie, fordi statslig medlidenhed er
bittelille og familier holder sammen og landet er homogent.

Kina bliver som dem - vær misundelig og kopier dem - de fører
Glistrup-politik vedr næsten alt.

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-08 13:48

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> bittelille og familier holder sammen og landet er homogent.
>

> Kina bliver som dem - vær misundelig og kopier dem - de fører

Og sjovt nok er vi nationoen med verdens lykkeligste mennesker!
Og har formået at være det gennem 30 år.
Vi er generelt glade og tilfredse. Vi kan forandre vores situation, uanset
hvor ringe den er, hvis vi sætter os det for.

I Kina dør folk i 30-35 årsalderen af silikose, fordi de arbejder i
granitbrud eller minerne uden det nødvendige sikkerhedsudstyr.
10-15% af befolkningen lider af KOL. De er generelt ret fattige - Deres
økonomi er totalt afhængig af, hvordan det går i vesten.
De er udsat for censur selv på internettet, der ledes gennem kraftige
server, og alt det de ikke må få at vide filtreres fra.
Byerne er indhyldet i kraftig smog, der ødelægger ens lungevæv og lugter
grimt
Og kineserne er langt fra lykkelige.
Nok er de stolte af deres land - -Det er de fleste befolkninger, men de er
ikke glade generelt.

Gi mig bare en god grund til at vi skulle efterligne dem.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 10-08-08 17:06

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke glade generelt.
>
> Gi mig bare en god grund til at vi skulle efterligne dem.

Deres arbejdsglæde og optimisme

At de snart blier som de sunde langtlevende, ukriminelle rige japanee

Meget produktion og dermed magt vil blive overført fra Vesten til Kina i de
kommende år, og vor arbejdsløshed vil gøre os syge - kinesernes silikse er
for nogle få tabere og smog er næppe farlig - det var kun oldinge der døde
af Londons ærtesuppe smog trods meget sO2

Vi er forgældede og vi har grim censur imod racisme m.m.

Kinesernes censur nedtrappes hastigt incl vedr internettet

Japanerne og kineserne er homogenefolk og det giver stor lykke og
optimisme - vi er på nedtur

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-08 20:52

> [...]
> er for nogle få tabere og smog er næppe farlig - det var kun oldinge der
> døde af Londons ærtesuppe smog trods meget sO2

Den tager vi lige igen!

Der hævdes, at mellem 10 og 15% af den kinesiske befolkning lider af KOL
Bedre kendt som rygerlunger - altså nedsat lungefunktion i målelig grad.

> Vi er forgældede og vi har grim censur imod racisme m.m.

Det er løgn!
Dansk økonomi er stærk og udlandsgælden lav.

Du må sige og skrive som du vil!
Du skal bare være parat til at stå til ansvar for det du siger.
Det er fakisk ikke anderledes and andre steder.
Eneste forskel er at Racisme er underlagt offentlig påtale.

> Kinesernes censur nedtrappes hastigt incl vedr internettet

Gør den det?
Selv vestlige sportsrapportere oplever voldsomme begrænsninger.

> Japanerne og kineserne er homogenefolk og det giver stor lykke og
> optimisme - vi er på nedtur

Vrøvl

Japan rummer en hoben af ulykkelige mennesker - De er langt nede ¨på skalaen
over tilfredse befolkninger - en 28. plads så vidt jeg husker.
Kina endnu ringere.
Kina har det kun godt så længe vi får vore ting lavet dernede. Læg lige
mærke til at hovedparten af den industri, der eksisterer dernede enten er
ejet af store multinatinale virksomheder eller er underleverandører til
samme.
Hvis vi vil bremse Kinas vækst, ku vi gøre det i morgen ved at flytte
produktionen et andet sted hen.
Kinas voldsomme vækst er baseret på lave løninger og mange hænder og
fuldstændig bortseen fra arbejdsmiljø og miljøet generelt.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 11-08-08 08:05

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i meddelelsen
> Der hævdes, at mellem 10 og 15% af den kinesiske befolkning lider af KOL
> Bedre kendt som rygerlunger - altså nedsat lungefunktion i målelig grad.

Sortfarvning pga egen lykkeskabende tobaksrygning er normal uden
funktionsnedsættelse
Skade af rygning eller luftforurening er og blir usikkert bevist.
Folk holder op hvis smerter overgår nydlse

> Det er løgn!
> Dansk økonomi er stærk og udlandsgælden lav.

I årevis har japanere haft overskud og vi gæld
USA lever på lån fra Kina
de er verdens investorer som holder ulandene igang men vi er nasserøve ved
ikke at udlåne fordi vi er ødsle, asociale, egoistiske luksusdyr
Se især på EU og ikke DK der er kunstigt forkælet af USA
Vor lave ledighed er om meningsløe papirnusserjob, delvis,

> Eneste forskel er at Racisme er underlagt offentlig påtale.

At Glistrup fængsledes og jeg tre gange er bødestraffet for politisk
informativt, ikkeinjurierende at analysere Islams dårlige sider er en
skandale og loven er så slem som Goebbelscensur

> Gør den det?
> Selv vestlige sportsrapportere oplever voldsomme begrænsninger.

Sport er ligegyldigt

Væsentlig politisk debat saboteres af den danske stat - det er
værre-end-Goebbels og værre-end-MacArthur kommunistforskrækkelsen

> Vrøvl

Hvorfor betaler vi ikke vor gæld af, hvis det går så godt?

> Japan rummer en hoben af ulykkelige mennesker - De er langt nede ¨på
> skalaen over tilfredse befolkninger - en 28. plads så vidt jeg husker.

Målt efter hvordan journalister spørger og folket selv svarer
der er ingen objektivitet i dine tal

> Kina endnu ringere.

Japan har lavere kriminalitet og lever længere og lavere arbejdsløshed
Frihed for vold og tyveri er et kæmpegode - vore muslimer gir os nedtur

> [...]
> samme.
> Hvis vi vil bremse Kinas vækst, ku vi gøre det i morgen ved at flytte

Men vi skyder ikke os selv i benet ved sådan dumhed
Kinas økonomi forbedres og forbedres

> Kinas voldsomme vækst er baseret på lave løninger og mange hænder og
> fuldstændig bortseen fra arbejdsmiljø og miljøet generelt.

Gradvis fordeler de rigdommen og sultedød er væk - ingen andre ulande har
præsteret sådant

Læs Flemming Ytzens bog og hør Sven Burmeser, tidligere verdensbankchef og
cand.scient

Snart ejer Kina al produktion og vi bliver deres slaver fordi Vesten er så
ødsle og kortsigtede

Hvor der gies ulandshjælp , holdes ulandene tilbage - der viser hvor
nazionde vi reelt er
Kina og Japan tog aldrig mod ulandhjælp og har derfor større vækst end selv
Tyskland

Eneste småpjat vi har på Kina er at der måske er brugt henrettede fanger til
udstillilng med plastificerede lig
Gravfred er pjat om stolthed - vi er ikke etisk overlegne på noget punkt -
og at der nu skal forbud mod at mase ligkistes låg viser at vi er sindsyge
uden proportionssans

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-08 12:03

> [...]
> funktionsnedsættelse
> Skade af rygning eller luftforurening er og blir usikkert bevist.
> Folk holder op hvis smerter overgår nydlse

Vrøvl! Jeg har en svigermor, der ikke kan gå 50 meter uden at skulle stå
stille og hive efter vejret
Som ikke kan gå op af en trappe uden at stå stile flere gange for at få
luft.
Hun har været indlagt og måtte ha ilt via trykmaske for at få ilt nok under
en asmatisk hævelse af lungevævet.

Alligevel ryger hun. Hun var rædselsslagen under den værste sygdom, og holdt
op med at ryge en 14 dages tid efter anfaldet
blot for at tage fat igen.

Rygning er ikke lykkeskabende! Jeg er selv gammel Ex-ryger. Det har intet
med lykke at gøre. Fakta er, at rygning kan forhindre dig i at kede dig.
For eksempel kan en ryger sidde stille i et tomt rum uden andre stimuli i 10
minutter og blot ryge uden at kede sig voldsomt.
En ikkeryger vil kede sig voldsomt i de samme ti minutter uden andre
stimuli.

Tobak er altså en narresut, der forhindrer dig i at lav noget fornuftigt,
fordi du keder dig.

Statistikkerne taler deres tydlige sprog. Kraftig luftforurening gir mange
lungesygdomme megen rygning gir mange lungesygdomme.
Når 10-15% af kineserne lider af KOL er det ikke bare rygning, men smog, der
angriber systemet.

> [...]
> informativt, ikkeinjurierende at analysere Islams dårlige sider er en
> skandale og loven er så slem som Goebbelscensur

Du kan analysere alt det du vil.
Det er når du publlicerer, at andre folk er ringerestående, at det går galt.
Hvis du valgte dine ord med omhu, ku du såmænd få budskabet ud alligevel.
Bare kig på Dansk Folkeparti.

BTW
Glistrup blev fængslet for skattesnyd!

> [...]
> værre-end-Goebbels og værre-end-MacArthur kommunistforskrækkelsen

> Hvorfor betaler vi ikke vor gæld af, hvis det går så godt?

Det gør vi jo også. Statgælden har aldrig været lavere.

> Målt efter hvordan journalister spørger og folket selv svarer
> der er ingen objektivitet i dine tal

Undersøgelsen har intet med journallister at gøre!

Det er universitetet i Michigan, der foretager undersøgelsen hvert år.

> Japan har lavere kriminalitet og lever længere og lavere arbejdsløshed
> Frihed for vold og tyveri er et kæmpegode - vore muslimer gir os nedtur

Vi har i øjeblikket ekstrem lav arbejdsløhed!
Faktisk er der flaskehalse på arbejdsmarkedet.

> [...]
> cand.scient
>

> Snart ejer Kina al produktion og vi bliver deres slaver fordi Vesten er så

Hvis priserne stiger for vildsomt på lønarbejde i Kina, flytter produktionen
hen, hvor den er lavere.
Sæt dig ind i markedsmekanismerne.
Kineserne producerer vort legetøj, vandamaturer mm. fordi de kan gøre det
billigst.
Alle tingene er tegnet, designet og udviklet i vesten, og det er vestlgie
firmaer, der skummer fløden. Vi laver bare noget andet istedet.
Vesten har outsourcet det tunge arbejde til Kineserne. Hvis det ikke
længere kan betale sig flyttes produktionen blot tilbage.

> Hvor der gies ulandshjælp , holdes ulandene tilbage - der viser hvor
> nazionde vi reelt er
> Kina og Japan tog aldrig mod ulandhjælp og har derfor større vækst end
> selv Tyskland

Japan har ikke altid vækst. De har så alvorligt været i en bølgedal for bare
8-10 år siden.
Japan modtog iøvrigt masser af hjælp lige efter krigen!
Danmark og Sverrige sendte blandt andet 1000'er af tons Laktose til Japan
for at hindre underernæring og sultedød.

Evnene til at klare sig selv er i høj grad kulturbestemt.
Asiaterne har ligesom nordeuropærerne altid været fokuserede på at få det
bedre.
Derfor sår, høster de og plejer planteavlen grundigt.
Uden kan vi ikke overleve på vore breddegradder.

Afrikanerne og andre naturfolk har ikke den store erfaring med planteavl og
landbrug men har en årtusind gammel tradition for jagt og indsamling.
De klarer sig slet ikke så godt. De mangler at tilpasse sig forandringerne i
miljøet.

> [...]
> og at der nu skal forbud mod at mase ligkistes låg viser at vi er sindsyge
Men vi er stadig de lykkeligste og dem, der har det bedst.

Kineserne ligger på en 82. plads, mens japaner har det skidt helt nede på en
90. plads.
Jeg har mødt japanere, der var parat til at flyte til Danmark her og nu,
kunne de få lov.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 11-08-08 15:54

> [...]
> lungesygdomme megen rygning gir mange lungesygdomme.
> Når 10-15% af kineserne lider af KOL er det ikke bare rygning, men smog,

Folk ved hvad er godt for dem selv, som individer og som gruppe
Din svigermor har fundet rygerlungeulemperne uvæsentlige sammenlignet med
tobaksglæderne og du er arrogant og usympatisk hvis du ikke accepterer
hendes valg af livsglæde - at kalde det narresut er dømmesyge
Findes der værre ondskab end formynderi?
Du beviser min tese om at rygerhetzen er værre-end-nazi-intolerance

Vi er forgældede og burde som Japan have været uden gæld og være i stand til
at låne til ulande med behov for vigtige investeringer.
Det gør Japan og vi er små lurvede kortsigtede fjolser der ikke vil blive
respekteret på sigt

> Du kan analysere alt det du vil.
> Det er når du publlicerer, at andre folk er ringerestående, at det går
> galt.

Jeg er ifølge Naser Khader gavnlig for indvandrerne ved at invitere dem ind
i dansk frisprog og debat og de må lære at tåle bodegadansk drilleri

> Hvis du valgte dine ord med omhu, ku du såmænd få budskabet ud alligevel.
> Bare kig på Dansk Folkeparti.

Ytringsfrihed bør betyde at der både er plads til DF-stilens kedsomhed og
min glistrupske saftige stil som aldrig har gjort en muslim såret

> BTW
> Glistrup blev fængslet for skattesnyd!

Ja det var den lange dom men for et par år siden sad han en månedstid for
racisme - også et groft justitsmord

Nej, voldskriminalitet stiger og alt bliver værre pga muslimerne

> Det gør vi jo også. Statgælden har aldrig været lavere.

> Undersøgelsen har intet med journallister at gøre!

Spørgeinstituttterne er overfladiske og antividenskabelige på en meget
journlistagtig måde og medierne elsker deres godtkøbssnak

> Det er universitetet i Michigan, der foretager undersøgelsen hvert år.

> Vi har i øjeblikket ekstrem lav arbejdsløhed!
> Faktisk er der flaskehalse på arbejdsmarkedet.

Jeg ser nord-EU som et hele og tyskerne har megen arbejdsløshed
Vi er atypiske og forkælede af USA

> Hvis priserne stiger for vildsomt på lønarbejde i Kina, flytter
> produktionen hen, hvor den er lavere.

Men intet tyder i den retning

> Sæt dig ind i markedsmekanismerne.

Dem er kineserne ekspert i og derfor brager de frem

> [...]
> Vesten har outsourcet det tunge arbejde til Kineserne. Hvis det ikke
> længere kan betale sig flyttes produktionen blot tilbage.

Vi har længe overladt spændende præcisionsarbbejde til konfuzianerne og er
snart for dovne og uduelige til andet end få Novo-nicher som ikke kan
genrejse DK

> [...]
> Danmark og Sverrige sendte blandt andet 1000'er af tons Laktose til Japan
> for at hindre underernæring og sultedød.

Japan valgte i 1991 at toppe og overlade førertrøjen til storebror Kina

> [...]
> i miljøet.

> Men vi er stadig de lykkeligste og dem, der har det bedst.

Jeg ser fald i trivsel i DK og vækst i Kina
Mange i job er fejlbeskæftigede

> [...]
> en 90. plads.
> Jeg har mødt japanere, der var parat til at flyte til Danmark her og nu,

Min kone valgte DK og skulle ikke spørge nogen om lov

Michigan-universitetes vurdering af lykke er helt uvidenskabelig -
Konfuzianerne har fællesskab og hygge som vi havde engang og arbejdsglæde
med praktiske ting, mere end os

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-08 13:04

> [...]
> Findes der værre ondskab end formynderi?
> Du beviser min tese om at rygerhetzen er værre-end-nazi-intolerance

Der er ingen intollerance her. Hun får lov at ryge, som hun vil. Vi har på
påpeget overfor hende, hvilken vej det går, og hun har nu selv smagt
snerten.
Da hun sad hjemme med iltslangerne i næsen, var hun direkte fortrydelig
over, at hun ikke valgte at stoppe rygningen, da hendes mand gerne ville.
Kedsomhed og vane fik hende på tobakken igen.
Hvis du vil ha en ide om hvor slemt det står til med hende, så tag to af de
helt tynde sugerør i munden, sæt en klemme på næsen og gå op af en trappe.
Det svarer til hendes lungekapacitet.

> [...]
> til at låne til ulande med behov for vigtige investeringer.
> Det gør Japan og vi er små lurvede kortsigtede fjolser der ikke vil blive

Danmark er en stormagt, når det kommer til Ulandshjælp. Vi hjælper
kraftigt - Man kan diskutere metoderne mv. Men vi deler langt mere ud end
japanerne pr indbygger.

> [...]
> min glistrupske saftige stil som aldrig har gjort en muslim såret

> Ja det var den lange dom men for et par år siden sad han en månedstid for

Det er jo ikke bare om sport - Det er om politik, viden og kultur.
Den kinesiske regering mener det er nødvendigt at holde befolkningen i
uvidenhed om dele af resten af verdenen for at kunne fastholde magten.
IMHO er det meget lidt sympatisk.

> Nej, voldskriminalitet stiger og alt bliver værre pga muslimerne

Tjek lige statestikkerne inden du udbreder dig mod bedre vidende.

Det er faktisk en 90. plads!

> Spørgeinstituttterne er overfladiske og antividenskabelige på en meget
> journlistagtig måde og medierne elsker deres godtkøbssnak

Bevis det!
Så vidt jeg ved bruges der universelle spørgsmål om selvværd og selvrespekt
og ønsker for og tro på fremtiden.

> Jeg ser nord-EU som et hele og tyskerne har megen arbejdsløshed
> Vi er atypiske og forkælede af USA

Styr nu dine udtalelser. Vi er ike specielt forkælede.
Vi har bare et system, der fungerer ret godt.
Ingen steder i verden er arbejdsstyrken så fleksibel og veluddannet (under
et)som i Danamrk.

> Men intet tyder i den retning

> Dem er kineserne ekspert i og derfor brager de frem

Nope, de brager frem, fordi de kan producere billigst.

> Vi har længe overladt spændende præcisionsarbbejde til konfuzianerne og er
> snart for dovne og uduelige til andet end få Novo-nicher som ikke kan
> genrejse DK

Vi står så stærkt som aldrig før....!

> Japan valgte i 1991 at toppe og overlade førertrøjen til storebror Kina

Det tror jeg ikelige selv de valgte

> [...]
>
> Michigan-universitetes vurdering af lykke er helt uvidenskabelig -
> Konfuzianerne har fællesskab og hygge som vi havde engang og arbejdsglæde
De er 200% mere videnskabelige end dine udfald!
Der ligger bestemt systematik bag undersøgelserne

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 12-08-08 14:38

> [...]
> et)som i Danamrk.

> Nope, de brager frem, fordi de kan producere billigst.

Jeg kan ikke bevise min teori og jeg anerkender at ændring af jordejerskb
var at række skuden og de er konservative og turde næppe
Den dominerende bankkorruption fungerer fint så status quo var det
sikreste - og de havde ikke brug for flere penge og Japans job som kustode
for konfuzianismen var unødvenig pga Kina-succes.

> De er 200% mere videnskabelige end dine udfald!
> Der ligger bestemt systematik bag undersøgelserne

Som nørrebroer ved jeg at politiet UNDERrapporterer vold MEGET

Stinkdyrspray

kan laves så intet levende kan sidde stille i nærheden og kvalme og gråd gør
dig ude af stand til at handle fornuftigt

Mod autonome og især Brøndby-røverne (Værdicentralen) sku sådant have været
brugt.

Betjenene der ikke turde skyde med medbragt skyts mod de endnu ikke flygtede
sedan-biler kunne nok have været fanget røverne, hvis disse var blevet ramt
af en stærk merkaptan-spray og en militærhelikopter kunne have sendt
missilmod flugtbilerne så de fyldtes med den ikke-dødelige gas og røverne
havde da stoppet bilerne og var løbet ud

Bo Warming, Bjelkes Alle 46, Nørrebro, 35861000, cand.scient i kemi,
gymnasielærer - men jeg husker ikke om bedste billige syntetiske merkaptan
er

CH3-S-CH3, C2H5-S-CH3 og C3H7-S-C3H7 eller C5H11-S-C5H11

Tivoli som selvmordssted er for selviscenesætttere?

Kan du lide at hade, så had de læger der modsætter sig hollandsk
medlidenhedsdrabs-lov i DK, og had svenskerdamen der kunne have lemlestet en
børneflok fordi hun ville iscenesætte sit selvmord et tætbefolket sted.

I Holland går du til to forskellige praktiserende læger med en måneds
mellemrum og mener begge at aflivningsønsket er seriøst så adlyder de
lægekaldet om at gøre gavn og udfører aflivningshåndværket smertefrit og
hurtigt, hvad kun de er eksperter i.

'Men måske selviscenesættere finder det for diskret og den asociale
egoist-svensker ikke kunne være fristet af hollandsk model.

Vi tillader dramatisk bryllup i faldskærm - hvorfor ikke lade
privathospitaler sælge spektakulært selvmord

Den meget kristne Ole Hartling, chef for Etisk Råd som især har hindret
hollandsk model, er holocaust-ond efter min mening.

Udelad evt slutning. Med venlig hilsen Bo Warming, Bjelkes alle 46,
Nørrebro

Fra : Bo Warming

Dato : 13-08-08 01:06

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> De er 200% mere videnskabelige end dine udfald!
> Der ligger bestemt systematik bag undersøgelserne

Med din procentangivelse har du totalt sat dig udenfor det gode selskab hvad
angår videnskabelighed

Har du en beregningsmetode siden du kvantificerer så præcist?
Eller er det blot mudderkast og dårlig joke?

At et universitet har en bestemt systematik i undersøgeler af godtkøbssnak
om "er du meget eller lidt lykkelig" kan aldrig gøre sådant objektivt eller
pålideligt.

De måler ikke endomorfin-koncentrationer i hjernen - hvilket også ville være
værdiløst.

Enhver fyldebøtte på en bodega kan overgå videnskabeligheden af dit
universitet - forklar hvor du opnår noget der kan måles og vejes af
introvert smagsdommeri?

Er du titel-snob og har sådant som din eneste parameter?

Når jeg udtaler mig om kvalitative lugt-forsøg involverer jeg andres
lugtesans end min egen, og en grad af videnskabelighed er her på tale, men
"er et folk A mere lykkeligt end folk B", kan i sagens natur ikke overgå
dettte.
Nationalistisk pral er journalister gode til, og dit universitet kan umuligt
sigte højere via spørgeskemaer

Lugt kan kvantificeres, men kan lykke ? Kan forelskelse? Var din første
forelskelse dobbelt så intens som din anden?
Hvilken joke er sjovest - kan du sætte tal på andet end lydstyrke af latter?

Jo min smalltalk, hvilket der på visse områder er tale om , har præg af
aggressive udfald nu og da. Helt som interviewundersøgelser om at visse
lande er lykkeligere end andre har præg af opreklamering dvs ros og smiger.
At sammenligne kvalitet er der ingen videnskabelige metoder til Måle og veje
kan du kun vedr antal papirark forbrugt og antal personer udspurgt - lykke
kan end ikke sættes i relatin til penge, der ellers er god parameter

Du kan måle glæden skabt af et produkt ved hvor stort overskud sælgeren
opnåede, men lykke er noget grækerne mente du kunne bedømme på din dødsdag
og ikke før.

Benthams formel for lykke var integrering af glæde minus integrering af
smerte - men han erkendte at tal kunne ikke sættes på

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-08 12:00

> [...]
>
> At et universitet har en bestemt systematik i undersøgeler af godtkøbssnak
> om "er du meget eller lidt lykkelig" kan aldrig gøre sådant objektivt

De spørger jo ikke direkte, om du føler dig lykkelig.
I så fald ville man aldrig kunne lave en fornuftig undersøgelse.
Man stiller en række spørgsmål om ens liv og planer, der afslører selvværd
og optimisme for fremtiden.

> [...]
>
> Benthams formel for lykke var integrering af glæde minus integrering af
> smerte - men han erkendte at tal kunne ikke sættes på

Det er nærmest umuligt at sætte tal på den enkeltes lykketilstand.
Til gengæld er det let at aflæse en større gruppes tilfredshed og optimisme.
Tilfredse og glade mennesker lægger planer for fremtiden.
Tilfredse mennesker kan enten lide deres job eller planlægger at skifte det
til et bedre
Tilfredse mennesker ser positivt på fremtiden

Ulykkelige mennesker har været ved at se en løsning på deres problemer.
Da de ikke kan se en løsning, lægger de heller ikke langsigtede planer
Ulykkelige mennesker ser mindre positivt på fremtiden, fordi de ikke ser en
løsning på deres problemer.

Alt det er let at registrere ved at interviewe en lang række mennesker med
fornuftige balancerede spørgsmål.
Samlet tegner de så et billede af, hvor tilfreds hele den adspurgte gruppe
er.

Sværere er det ikke.
I Danmark er vi glade, fordi uanset hvem vi er, og hvad situation vi er i,
(Lige bortset fra livstidsfængsel) kan vi vælge at lave det om, hvis vi er
parate til at bringe de nødvendige ofre og ændre prioriteringer.

Det er styrken ved Danmark!
Og der er noget, man ikke bare kan ret mange andre steder i verden.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 14-08-08 00:34

> [...]
> I så fald ville man aldrig kunne lave en fornuftig undersøgelse.
> Man stiller en række spørgsmål om ens liv og planer, der afslører selvværd

Altså en meget uppålidelig og uvidenskabelig vej til en fornemmelse - ikke
noget eksakt så din udregning af % er en grim en

> Det er nærmest umuligt at sætte tal på den enkeltes lykketilstand.

Totalt umuligt

> Til gengæld er det let at aflæse en større gruppes tilfredshed og
> optimisme.

Lige så umuligt. Intuitiv fornemmelse må vi nøjes med

> Tilfredse og glade mennesker lægger planer for fremtiden.
> Tilfredse mennesker kan enten lide deres job eller planlægger at skifte
> det til et bedre
> Tilfredse mennesker ser positivt på fremtiden
Og da forskellige folk har forskellig kultur og sprogbrug, duer
sammenligninger ikke

> [...]
>
> Det er styrken ved Danmark!
> Og der er noget, man ikke bare kan ret mange andre steder i verden.

Vi konstruerer undersøgelser eller lader amerikanske venner gøre det, som
forudsigeligt bekræfter at vi er vindere, men lav voldskriminalitet og få
tyverier og lang levealder er bedre parametre at skønne udfra.

Den enorme kreditværdighed hos konfuzianerne tyder også på at samfundet
udstråler livsglæde og optimisme - røveriet i Brøndby tyder på at vi står
overfor nedtur - men at vi er gode venner med USA hjælper os til lav
arbejdsløshed

Danmark fik 5 gange mere Marshallhjælp end det sønderbombede Tyskland pr
borger. Vi er forkælede og er nok ret lykkelige men ikke pga retfærdighed og
egen indsats, så det er næppe bæredygtig.

Jeg fik en privatiseret sæddonorformidling til at trænge gennem mediemuren
og hjælpe mange - den kom ind i gode cirkler.
Der var held i det og Ekstrabladet er en god avis.
DK har pionerånd og jeg kunne ikke trives andre steder.
Men jeg gider ikke pralende reklame for mit land, hvis held er
selvforstærkende men vi kan ikke lære Grundtvig-genialitet fra os.
Kina og Japan kan lære deres markedsfrihed fra sig og Kina gør Mukabes
Zimbabwe til et bedre land ved ikke at give ulandshjælp men investere
Vor hjælp til Zambia, som jeg deltog i, gjorde skade.

Christiania er tyvegods - er du stolt af DK for det?

Vore forfædre gjorde god indsats, så vi kan køre på frihjul. Vikingerne var
gode handelsfolk så briter hjalp os til ikke at blive udslettet ved svenske
og Napoleonskrigene. Eller man skulle bruge os mod Tyskland i del og hersk
politik. Heldigt for os.

Vi er blevet lært godt op af tyskerne så vi kunne tage æren for
sexfrigørelse, som faktisk gjordes bedre hos dem - deres nøgenhedskultur
ville jeg være stolt af hvis jeg var tysker.

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-08 11:17

> Totalt umuligt

> Lige så umuligt. Intuitiv fornemmelse må vi nøjes med

> Og da forskellige folk har forskellig kultur og sprogbrug, duer
> sammenligninger ikke

Optimisme og fremtidsudsigter er universelle ting.
Det er ikke et spørgsmål om, at en dansker glæder sig til at få sin nye
Ferrari,
men et spørgsmål om man resignerer eller ser fremad.

> Vi konstruerer undersøgelser eller lader amerikanske venner gøre det, som
> forudsigeligt bekræfter at vi er vindere, men lav voldskriminalitet og få
> tyverier og lang levealder er bedre parametre at skønne udfra.

Hehe, kinesernes gennemsnitlige levealder er 4 år mindre end hos os.
14% er analfabeter og 10 % lever under fattigdomsgrænsen.

I Danmark er kmiminaliteten faktisk temmelig lav.

I både Kina og Japan har vi organiseret kriminalitet, der i størrelse og
struktur får Italiens Cosa Nostra til at ligne en børnehave.
Korruption er et stigende og udbredt fænomen i Kina, til trods for at
centralregeringen bekæmper det.
I Danmark er korruption næsten ikke eksisterende.

Det er et amerikansk univiersitet, der foretager disse analyser, og bemærk
venligst, at USA ligger og roder rundt på en 26. plads.
Med den amerikanske selvopfattelse burde de stå som en lysende nummer et!

> [...]
> udstråler livsglæde og optimisme - røveriet i Brøndby tyder på at vi står
> overfor nedtur - men at vi er gode venner med USA hjælper os til lav

Hvordan lige det?
USA lider under en tøjlesløs dårlig økonomi under den mest elendige
præsident i ufatteligt mange år.
Den amerikanske regering har i den grad svigtet indenrigspolitikken.

Otte år med Bush har været værre for USA økonomisk end 70'ernes Anker var
for Danmarks økonomi.
Med den meget lave Dollarkurs blir vores olie dyr, samhandlen med USA lider.
Det er ikke via USA vi har vækst!

> Danmark fik 5 gange mere Marshallhjælp end det sønderbombede Tyskland pr
> borger. Vi er forkælede og er nok ret lykkelige men ikke pga retfærdighed
> og egen indsats, så det er næppe bæredygtig.

Halllooooo, det er altså 50 år siden! De penge er vist lissom brugt. For
længst!

> [...]
> Zimbabwe til et bedre land ved ikke at give ulandshjælp men investere
> Vor hjælp til Zambia, som jeg deltog i, gjorde skade.

Når du nu ikke kunne trives andre steder end her, hvorfor så stå som
bannerfører for at lave det om til et sted, hvor du ikke kunne trives?
Hvorfor skal vi andre lide under et enevældes åg, når vi nu rent faktisk gør
det herregodt, som det er.
Vi mosler lidt rundt af og til, og der er en række politikere, der er lige
lovligt populistiske, men i store træk er vi enige om, hvordan vort samfund
skal fungere.
Af og til løber noget helt ud i hat og briller istedet for at blive styret
af sund fornuft, men grundlæggende fungerer vort samfund fremragende, og på
visse punkter er vort system bedre end alt andet. Så til trods for at
svenkerne er sundere end os, nordmændene er rigere end os, så er vi bare
mere tilfredse.

Investerer Kina froresten i Zimbabwe?

> Christiania er tyvegods - er du stolt af DK for det?

Jeg har ingen følelser over for Christinania, hverken positive eller
negative.

> [...]
> var gode handelsfolk så briter hjalp os til ikke at blive udslettet ved
> svenske og Napoleonskrigene. Eller man skulle bruge os mod Tyskland i del

Ahemm, så briterne holdt hånden over os ved slaget på reden og Københavns
bombardement?
De rendte ikke med vores flåde, og svenskerne tog ikke Norge fra Danmark?

Når politikere i dag ikke kan se 10 dage frem, hvordan i alverden skulle de
dengang så være i stand til at planlægge årtier og ligefrem halve
århundreder ud i fremtiden?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Ole

Dato : 11-08-08 17:24

Frodo Nifinger wrote:

Fantastisk Frodo, nu er jeg også nødt til at putte dig i filteret
for at slippe for BW's lorte snak.

Ole Mogensen
--
http://www.politicallyincorrect.me.uk/

Fra : Bo Warming

Dato : 12-08-08 02:28

> [...]
> en 90. plads.
> Jeg har mødt japanere, der var parat til at flyte til Danmark her og nu,

Husk at din lykke er ikke rygerens lykke

" Ingen kan tvinge mig til at blive lykkelig på hans
måde".Immanuel Kant

Fra : Bo Warming

Dato : 12-08-08 02:40

> [...]
> Alligevel ryger hun. Hun var rædselsslagen under den værste sygdom, og
> holdt op med at ryge en 14 dages tid efter anfaldet

Sejt at hun tror på sig selv og sin trivsel og ikke på eksperterne.
Respekter at hun når maximal lykke

Ingen kan tvinge mig til at blive lykkelig på hans måde.
Immanuel Kant

Ly< Det har aldrig været meningen, at livet skulle være let. Det
er hårdt både at være på toppen og helt nede. Livet er den ene krise oven i
den anden. Richard M. Nixon

ly< Hvad er godt? Alt hvad der forhøjer magtfølelsen, viljen
tilmagt, magten i selve mennesket. Hvad er slet? - Alt, hvad der stammer fra
svaghed. Hvad er lykke ? - Følelsen af, at magten vokser - at en modstand
bliver overvundet. Nietzsche

Ingen kan tvinge mig til at blive lykkelig på hans måde.Immanuel Kant

LY< The supreme happiness is to work towards a high personal goal
and not worry about the outcome Latinsk Sentens

LY< Vi tror denned lykke skabes i de danske biler ude i
søndagsbilismen, på publikumspladserne, hvor man kan følge fodboldkampene i
Idrætsparken, eller i KB-Hallen, eller foran TV-apparaterne.
Glistrup 1971