SMS til alle undtagen en
Fra : KsNa

Dato : 17-09-08 18:03

Hej

Efter at have udskiftet den gamle Nokia 6111 til en Nokia 6300, er der ét
telefonnr. jeg ikke kan sende SMS til.

Virkede fint før skiftet, den nye telefon(A) kan sende til alle andre
telefoner og modtageren(B) som ikke får SMSen kan modtage fra alle andre.

SMS den modsatte vej fra (B) til (A) går fint men en besvarelsefra(A) kommer
ikke retur til(B).

Leveringsreport hos(A) siger, at beskeden er afleveret til (B), men (B) får
den aldrig.

Jeg kan godt ringe til nr. men ikke sende SMS.

Har også prøvet SIM-kortet i nogle andre telefoner og problemet er det
samme, også hvis kortet sættes tilbage i den gamle telefon, hvor det ellers
virkede fint inden udskiftningen, er problemet der.

Begge telefonnr. er i samme telefonselskab.

Nogen ide til hvad problemet kan være, er problemet hos (A), hos (B) eller
Telefonselskabet.

Mvh
Kim

Fra : Infinity

Dato : 17-09-08 19:00

KsNa wrote:
> Hej
>
> Efter at have udskiftet den gamle Nokia 6111 til en Nokia 6300, er
> der ét telefonnr. jeg ikke kan sende SMS til.

cuttet

> Jeg kan godt ringe til nr. men ikke sende SMS.

Har du sat *31# foran nummeret, - hvis så fjern det!

--
/Infinity

Fra : KsNa

Dato : 17-09-08 21:31

"Infinity" <no-infinity@mail.dk> skrev i en meddelelse

> cuttet

> Har du sat *31# foran nummeret, - hvis så fjern det!

Nej, det har jeg ikke.

mvh
Kim

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 18-09-08 21:00

> Nogen ide til hvad problemet kan være, er problemet hos (A), hos (B) eller
> Telefonselskabet.

Gæt: Hos (B)
(A)'s telefonskift har intet med sagen at gøre, men hvis (B) tager sin
Samsung-telefon og går ind under Beskeder >> SMS >> Blokerede afsendere og
sletter (A)'s nummer så er problemet løst?

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : KsNa

Dato : 18-09-08 21:39

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Samsung-telefon og går ind under Beskeder >> SMS >> Blokerede afsendere og
> sletter (A)'s nummer så er problemet løst?

(B) har en ældre Nokiatelefon.

(B) har idag prøvet at flytte sit SIM-kort til an anden telefon og problemet
er væk, (B) har også prøvet et andet SIM-kort i sin egen telefon og med det
"nye" nr. virker det ikke.

Så der er vist ingen tvivl, det er (B)s telefon der volder problemer, men
hvorfor ? ? og hvorfor er det kun ét nr. der giver problemer.

Kan der være noget i opsætningen på en ny telefon der gør, at en ældre
telefon ikke kan vise beskeden.

Mvh
Kim

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 22-09-08 17:59

> Kan der være noget i opsætningen på en ny telefon der gør, at en ældre
> telefon ikke kan vise beskeden.

Nej jeg vil stadig formode det udelukkende er et problem hos B og det er
tilfældigt det falder sammen med telefonskiftet hos A - oplever du ikke det
samme hvis A sætter sit SIM over i en anden telefon?

Hvad er det specifikt for en Nokia-model B har?

Fra : KsNa

Dato : 23-09-08 17:56

> Nej jeg vil stadig formode det udelukkende er et problem hos B og det er
> tilfældigt det falder sammen med telefonskiftet hos A - oplever du ikke
> det samme hvis A sætter sit SIM over i en anden telefon?

Jo.

> Hvad er det specifikt for en Nokia-model B har?

Det vides ikke.

Mvh
Kim