SMS fejl
Fra : ab2havdrup@gmail.com

Dato : 15-09-08 10:31

Jeg har et problem med at sende SMS'er. Ingen problem med modtagelse,
kun afsendelse.

Den afsendte SMS lægger sig godt nok i "sendte beskeder" sammen med
det nr. den er sendt til, men jeg får ikke meddelelsen "beskeden er
sendt" ligesom de pgl. SMS'er aldrig når frem.

Kan nogen fortælle om det er teleudbyderen eller mobilen, der er fejl
på?

Fra : Anders

Dato : 15-09-08 17:52

<ab2havdrup@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Der kan være en fejl på den SMS central du sender beskeden over, eller det
kan være nummeret du sender til, der ikke passer....

Fra : Jean

Dato : 15-09-08 18:35

Havdrup skrev:
> Jeg har et problem med at sende SMS'er. Ingen problem med modtagelse,
> kun afsendelse.

Det er nok SMS-centralen nogen har pillet ved. Hvilken model er det, og hos
hvilket selskab er dit nummer?

Den nemmeste måde er at prøve SIM-kortet i en anden mobil.

Mvh Jean.

Fra : ab2havdrup@gmail.com

Dato : 15-09-08 14:06

On 15 Sep., 19:35, "Jean" <ask@me> wrote:

> Det er nok SMS-centralen nogen har pillet ved. Hvilken model er det, og hos
> hvilket selskab er dit nummer?
>
> Den nemmeste måde er at prøve SIM-kortet i en anden mobil.
>
> Mvh Jean.

Svar til Anders og Jean
Telefonnr. er korrekt, det drejer sig ikke kun om et nr. men flere
forskellige. Besvarelser af deres SMS'er går heller ikke igenne. Det
er godt nok en simpel telefon Nokia 1208, men den dækker mit behov.
Jeg har abonnement hos TDC mobil

Fra : Jean

Dato : 16-09-08 09:03

Havdrup skrev:
> [...]
> forskellige. Besvarelser af deres SMS'er går heller ikke igenne. Det
> er godt nok en simpel telefon Nokia 1208, men den dækker mit behov.

Simpelhed er godt.

Du skal starte med at tjekke SMS-centralnummeret. SMS-centralen er den
central, som fordeler alle SMS'er hos TDC (og dem der bruger TDCs net.)
Du gør således på en 1208:
--------------------
Indkod nummeret til SMS-centralen

1 Find "Sendeprofil"

Tryk på Menu.
Find Beskeder, og tryk på Vælg.
Find Beskedindstillinger, og tryk på Vælg.
Find Sendeprofil, og tryk på Vælg.

Information
Tryk to gange på * for at indtaste et +.

Luk vindue

2 Indkod nummeret til SMS-centralen

Markér den ønskede SMS-central, og tryk på Vælg.
Find Nummer på beskedcentral, og tryk Vælg.
Indtast +4540390999 og tryk på OK.

3 Afslut

Tryk på Rør på for at afslutte og vende tilbage til standbypositionen.

-----------------------
Virker det fortsat ikke, så skal du ringe til 80 80 80 20, og forklare dem
problemet. Så kan det være at du fx har bestilt hemmeligt/udeladt nummer, og
derved hopper SMS-afsendelsen af, men man kan godt sende SMS'er alligevel.
TDC skal bare vide at du fortsat ønsker at sende SMS'er.

Lad høre om du finder du af det.

Mvh Jean.

Fra : Hauge

Dato : 15-09-08 21:10

Hej
ab2havdrup@gmail.com wrote:
> Jeg har et problem med at sende SMS'er. Ingen problem med modtagelse,
> kun afsendelse.

Jeg oplever for tiden også ret tit problemet, også TDC som dig. Men det er
en rimelig ny fejl, dvs. startede for et par uger siden.

Men ved at der er lavet noget med mobil-hardwaren i Århus der giver nogle
store problemer med optaget net, så om det hører til det, ved jeg ikke..
Holder selv til omkring Århus.

Mvh Hauge

Fra : Lars Raaby

Dato : 16-09-08 18:28

Hauge skrev:
> [...]
> store problemer med optaget net, så om det hører til det, ved jeg ikke..

TDC mobil er ved at udskifte deres hardware i mobilcentralerne.
De skifter fra Nokia til Ericsson.
Sonofon er de eneste tilbage i DK der bruger Nokia hardware alle de
andre bruger Ericsson.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : ab2havdrup@gmail.com

Dato : 15-09-08 22:13

On 15 Sep., 22:09, "Hauge" <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:
> [...]
> store problemer med optaget net, så om det hører til det, ved jeg ikke..

Jeg har sendt sms'er fra både Bisserup senderen ved Næstved, fra
Havdrup senderen mellem Roskilde og Køge samt fra København - Politi
Torvets sender. Så den holder nok ikke.
Hilsen Alice

Fra : Hauge

Dato : 16-09-08 13:58

ab2havdrup@gmail.com wrote:
> Jeg har sendt sms'er fra både Bisserup senderen ved Næstved, fra
> Havdrup senderen mellem Roskilde og Køge samt fra København - Politi
> Torvets sender. Så den holder nok ikke.

Tjaeh, du kender vel ikke til hvordan deres mobil-netværk kører, vel?
Internettet kan også ryge, hvis et kabel i KBH bliver gravet over, selvom
man bor i Århus.. Så nej, du kan *ikke* sige at det ikke *kan* være
grunden..

/Hauge