nokia 6110 navigator - opdatering....
Fra : uh

Dato : 14-09-08 23:29

Har nogen mon fået opdateret navigations-delen i denne mobil? Kom i dag,
sydøst for Herning, ud på veje som ikke var digitaliserede, så jeg følte
mig som i ingenmandsland.

Hvad kan det mon koste og hvordan gør man? koster det noget?

mvh uh

Fra : John N. H.

Dato : 15-09-08 17:29

"uh" <uh@forum.dk> skrev i en meddelelse
> Har nogen mon fået opdateret navigations-delen i denne mobil? Kom i
> dag, sydøst for Herning, ud på veje som ikke var digitaliserede, så
> jeg følte mig som i ingenmandsland.

Der var vel vejskilte, så du ikke blev helt fortabt?
Men det er jo lidt ligesom de færdselskort af papir, som du køber hos
boghandleren. Selv nyeste oplag har ikke alle nye veje med, ligesom
andre måske er tegnet stiplet som tegn på, at de ikke er bygget endnu.

Jeg har selv Nokia 6110, og opdateret med nyeste Vest-europa kort - Q3,
2008.
Dette har heller ikke alle de nye vej ved Herning med.
I ferien blev vi i Tyskland guidet ad en motorvejsstrækning, der slet
ikke var bygget endnu. Men de var da i gang med det, så hvis der bliver
en næste gang, kan vi nok følge navigatorens anvisninger

> Hvad kan det mon koste og hvordan gør man? koster det noget?

På nogle Nokia'er kan man gøre det via Nokias web-site, men jeg ved
ikke, om det gælder 6110.
Ellers er der Route 66's web-site, det koster noget, afhængigt af, hvad
man skal have. Skal du have hele Vesteuropa, med licens og hele
pivetøjet, koster det ? 99,95. Har man ikke brug for det, koster et land
eller område typisk ? 49,95. Vær dog opmærksom på, hvis du vil have mere
end Skandinavien på telefonen, (samtidigt), kan du ikke nøjes med det
medfølgende hukommelseskort på 500 MB. Hele Vesteuropa kræver 2 GB.

John
; -))

Fra : John N. H.

Dato : 15-09-08 17:32

"John N. H." <jnha1@mailFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> pivetøjet, koster det ? 99,95. Har man ikke brug for det, koster et
> land eller område typisk ? 49,95. Vær dog opmærksom på, hvis du vil
> have mere

Nå, den kunne ikke lide Euro-tegnet. Der menes 99,95 Euro, hv. 49,95
Euro.

John
; -))

Fra : uh

Dato : 16-09-08 15:43

> [...]
> Skandinavien på telefonen, (samtidigt), kan du ikke nøjes med det
> medfølgende hukommelseskort på 500 MB. Hele Vesteuropa kræver 2 GB.

Tak for oplysningerne John. Jo, vi fandt da vej, men man bliver lidt
afhængig af den lille hjælper som GPS'en er, men vi har alligevel kort med i
bilen.

Vil lige kontakte Nokia for oplysninger. Jeg købte fra starten 2GB kortet,
som er det maksimale mobilen kan tage, og der skal jo være andet end kort
på. Vil gerne nøjes med en opdate af Norden i første omgang.

Ja, jeg tænkte nok det var for billigt... der er forskel på kr. og ?.
Mvh uh