sms spam
Fra : hamselv

Dato : 11-09-08 15:54

Fik forleden nat en uønsket sms, som lyder :

"NYHED: Vi skal straks bruge folk, til at sende annoncer/info pr. sms.
Timeløn kr. 300-500.
SMS din email og vi sender dig et oplæg.
Mvh. www.callenco.com"

SMS'en kom fra mob. tlf. +4553385265

Hvis man går ind på ovennænvte side er den under opbyggelse.

Jeg ønsker ABSOLUT IKKE at blive kontaktet af nogle - i mine øjne - totalt
useriøse skodfirmaer - der kun er ude på at spamme løs.

Ringede til personen, men han kunne lige pludseligt kun engelsk !?

Efter lidt reseach på nettet har jeg fundet frem til ejeren af domænet.

Navn: Carmelo Cordoana
Adresse: Uglevej 23 st. tv
Postnr.2400
By:København
Tlf: 28771988 og 28771989 og 53385265
Domæne: www.callenzo.com
Mail: marcoenzo1@gmail.com
Udbyder: www.jokerhostmaster.dk
nameserver: ns1.firebee.dk og ns2.firebee.dk

Hvad gør man ved sådan en spasser ?

Kan man få lukket hans hp, eller skal der mere drastiske metoder i brug ?

Hygge
henrik

Fra : Anders

Dato : 11-09-08 15:57

Du kan jo starte med at melde ham for spam !

Fra : hamselv

Dato : 11-09-08 16:52

Hvad skal jeg bruge til det ?
Et jernrør.

En klage er faklisk sendt til dansk@spamklage.dk
men hvad sker der så ? ingenting eller

Det var faktisk en nu og her løsning jeg var interesseret i.

henrik

Fra : Janner

Dato : 11-09-08 17:07

> [...]
> men hvad sker der så ? ingenting eller
>

> Det var faktisk en nu og her løsning jeg var interesseret i.

Samme lorte besked vækkede mig i morgen klokken 5.30 ... Fååg

Fra : hamselv

Dato : 11-09-08 17:13

Var det fra samme firma ?

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 11-09-08 18:53

Janner wrote:
> Samme lorte besked vækkede mig i morgen klokken 5.30 ... Fååg

Har du overvejet at slukke telefonen, når du sover?

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Anders

Dato : 11-09-08 19:04

Hvad vil han få ud af det, for når han engang vågner og tænder sin mobilos,
så kommer beskeden alligevel.

Fra : Hauge

Dato : 12-09-08 17:20

Anders wrote:
> Hvad vil han få ud af det, for når han engang vågner og tænder sin
> mobilos, så kommer beskeden alligevel.

Han ville slippe for at blive vækket kl 5 om morgenen.. Hvor svært var det
at tænke sig til?

/Hauge

Fra : Anders

Dato : 11-09-08 17:24

Ja, det kunne fasktisk godt være en mulighed, hvis du har adressen.
Men være 100% sikker på, at du får den rigtige adresse, du skulle jo nødigt
smadre den forkerte person.

Fra : hamselv

Dato : 11-09-08 17:32

Jooo, adressen skulle være god nok ifølge:
www.dk-hostmaster.dk
www.networksolutions.com/whois
www.joker.com/index
www.dgs.dk

smadre. øøhhh smadre hvad

Kommunikation kan jo løse alt, eller.....

henrik

PS: Hvis der er flere der har fået denne samme sms som mig, må de meget
gerne lige skrive det her i gruppen.

Fra : Anders

Dato : 11-09-08 18:08

Web adr. får du ikke det helt store ud af, du skal have fundet hans private
adresse.
Når du har fundet den, så tager du en jernstang i baglommen (ala Terkel I
Knibe), og vedlægger ham et besøg...

Fra : Snuden

Dato : 11-09-08 18:30

"Anders" <anders.forst@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Web adr. får du ikke det helt store ud af, du skal have fundet hans
> private adresse.
> Når du har fundet den, så tager du en jernstang i baglommen (ala Terkel I
> Knibe), og vedlægger ham et besøg...

Øhh...du mener vel aflægge et besøg?!

Fra : Anders

Dato : 11-09-08 18:32

Ja, sådan kan man også sige det, men i bund og grund er det vel det samme..

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 11-09-08 18:36

Anders <anders.forst@gmail.com> wrote:
> Web adr. får du ikke det helt store ud af, du skal have fundet hans
> private adresse.
> Når du har fundet den, så tager du en jernstang i baglommen (ala
> Terkel I Knibe), og vedlægger ham et besøg...

Du er syg i hovedet !
Er du sikker på du bor i Sønderborg ? Jeg tror det er Augustenborg !

--
ad

Fra : Lars Raaby

Dato : 11-09-08 20:31

Awul Dasfilshabeda skrev:

> Du er syg i hovedet !
> Er du sikker på du bor i Sønderborg ? Jeg tror det er Augustenborg !

Er det ikke lige meget. Det er stadigvæk på den forkerte side af vandet.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Anders

Dato : 12-09-08 05:17

AD, desværre kan jeg ikke læse dine indlæg, for du har det jo ligesom med
visse andre personer herinde, at du kun kan komme med kommentarer der ikke
noget på sig.

Fra : Anders

Dato : 12-09-08 05:20

abuse mail sendt !

Fra : Hauge

Dato : 12-09-08 17:22

Anders wrote:
> abuse mail sendt !

Haha, du er simpelthen totalt grinagtig.. Magen til tomhjernet fjols skal
man sgu glo langt efter..
Du kan eventuelt smide en abuse-mail til min udbyder også, så kan de også se
hvor lam du er i roen.

Men måske man skulle sende en mail til politiet med dine opfordringer til
brug af hjernrør ifm. med personligt møde med folk..

/Hauge

Fra : Fuzzbox

Dato : 12-09-08 19:39

Anders skrev:
> abuse mail sendt !

> "Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

Du må også gerne sende en til min udbyder. Så kan det være at de kan
lære dig at citere korrekt.

--
Mvh Fuzzbox

Fra : Anders

Dato : 13-09-08 05:11

"Fuzzbox" <fuzzbox71@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du må også gerne sende en til min udbyder. Så kan det være at de kan lære
> dig at citere korrekt.
>
> --
> Mvh Fuzzbox

Det kan ikke betale sig, for de er lige så useriøse som dig.

Fra : ruwaldo

Dato : 12-09-08 10:00

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse
> Awul Dasfilshabeda skrev:
>

> Er det ikke lige meget. Det er stadigvæk på den forkerte side af vandet.

Det kommer jo an på, hvordan man ser på "den forkerte".
Nu har jeg altid ment at den "rigtige" side, er den "ikke kristne" side. Men
denne
diskussion/debat, skal vel være i et andet forum........

Mht til spam, aflægge besøg med div. våben..... dårlig idé. Slet da bare
denne sms og kom videre. Og hvis man så alligevel er vågnet, kan
man da bare stå op.

ruwaldo

Fra : Anders

Dato : 12-09-08 10:36

Kan kun være enig med dig Ruwaldo...

Fra : hamselv

Dato : 12-09-08 11:35

Og hvis man så alligevel er vågnet, kan
> man da bare stå op.
>
> ruwaldo

tjaa om jeg skal op kl 03.00 eller kl. 00.44 betyder vel intet.
Så kan man jo altid se lidt "films" på fjerneren lige inden man skal på
arbejde.

he he

henrik

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 12-09-08 17:01

"hamselv" <nomail@mail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>>

> tjaa om jeg skal op kl 03.00 eller kl. 00.44 betyder vel intet.
> Så kan man jo altid se lidt "films" på fjerneren lige inden man skal på

SMS spam bør jo behandles på samme måde som spam på en PC.
Eksempel
Har man oplyst til et firma at man gerne vil modtage info fra dem og deres
samarbejdspartner så kan man forvente at få mere fra deres samarbejdspartner
en fra firmaet selv og deres samarbejspartner dem oplyser de jo ikke.
Her er man selv forskyldt i at få SMS eller MAil som nogle vil betragte som
SPAM.
Men hvis intet af det ovenstående er tilfælde så er det SPAM og bør meldes.

Kim

Fra : Janner

Dato : 17-09-08 09:08

Ja så har spammeren da ihvertfald fået en henvenelse.Fik idag følgende mail:

Forbrugerombudsmanden skal hermed oplyse om, at www.callenzo.com er blevet
orienteret om markedsføringslovens regler angående udsendelse af reklamer
via sms, jf. vedhæftede kopi af brev til Marco Enzo Lalicata. Såfremt I
fremover modtager spam fra www.callenzo.com, må I gerne orientere os herom
ved at skrive til dansk@spamklage.dk. Forbrugerombudsmanden foretager sig
ikke yderligere i denne sag på nuværende tidspunkt.

Med venlig hilsen

På Forbrugerombudsmandens vegne

XXXXX

Sagsbehandler

Tlf.: XXXXX

E-mail: XXXX@fs.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-09-08 12:46

On 11 Sep., 18:07, "Janner" <baumspie...@NOTVALID.NONO> wrote:

> Samme lorte besked vækkede mig i morgen klokken 5.30 ... Fååg

Det var da på tide at stå op ;-P