Telia: Indkommende visnummer uden +45 præf~
Fra : pf

Dato : 09-09-08 22:49

Hej,

Sidder og roder lidt med en Nokia 2760'er med Telia RinGo.

Når man ringer ind til dimsen med et Telia RinGo SIM-kort i viser dimsen
danske numre som: 12345678 og ikke +4512345678 som det fx er tilfældet,
hvis der sidder et Sonofon eller TDC SIM-kort i dimsen.

Er det korrekt tolket, at Telia ikke gider foranstille +45 når de sender
oplysninger om det tilringende danske nummer ud til telefonen ?

Hvis det er tilfældet er det problematisk, hvis man gerne vil bruge
telefonen med telefonbog uden for landets grænser og derfor have +45
foran de danske numrene i dimsens telefonbog og samtidig gerne vil
opsætte noget mummerbestemt ringning ... specielt nummerbestemt ringning
i gruppe sammenhænge.

Peder

Fra : Anders

Dato : 10-09-08 06:21

Da kortet er et taletidskort, så er det tvivlsomt, om du kan bruge det uden
for landets grænser.
Får selv et en af dagene, med 200,- taletid på..

Fra : Jean

Dato : 10-09-08 12:19

Anders vrøvler igen:
> Da kortet er et taletidskort, så er det tvivlsomt, om du kan bruge det
> uden for landets grænser.

Fra Telias hjemmeside:

Kan jeg ringe til udlandet med Ringo?
Ja, du har mulighed for at ringe til både mobil- og fastnettelefoner i visse
lande, samt sende SMS'er til mobiltelefoner i udlandet. Se mere under
Udlandspriser.

Mvh Jean.

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 10-09-08 15:05

"Jean" <ask@me> wrote in message
> [...]
> Ja, du har mulighed for at ringe til både mobil- og fastnettelefoner i
> visse lande, samt sende SMS'er til mobiltelefoner i udlandet. Se mere

Nu er der også stor forskæld på at ringe til udlandet, og at bruge telefonen
i udlandet

JJ

Fra : Anders

Dato : 10-09-08 15:07

Det er godt jeg ikke kan læse dine latterlige svar Jean !

Fra : Jean

Dato : 10-09-08 19:27

Johannes Jørgensen skrev:
> Nu er der også stor forskæld på at ringe til udlandet, og at bruge
> telefonen i udlandet

Det ændrer ikke på at man kan bruge Ringo i udlandet.

Mvh Jean.

Fra : pf

Dato : 11-09-08 13:20

Hej,

Jean wrote:

> Det ændrer ikke på at man kan bruge Ringo i udlandet.

Med et RinGo abo. kan du ringe til udenlandske numre (er afprøvet) og
med RinGo kan man iflg. Telias site (citeret i et tidligere indlæg) under:

https://ringo.telia.dk/ConfigServices/viewCustomerServices.action

læse at RinGo også er et godt bekendtskab, når man opholder sig i
udlandet (det må omvendt betyde, at man også kan ringe op fra telefonen
med RinGo i udlandet - har jeg pt. ikke afprøvet).

Problemet jeg åbnede tråden med er, at med mit RinGo abo modtager jeg
opkaldsinfo (på telefonen) hvor danske numre ikke er foranstillet +45
hvorimod hele min telefonbog er opbygget med +45 foran alle danske numre
(for netop at kunne benytte telefonbogen ubesværet i udlandet, uden at
skulle bøvle med manuelt at indsætte foranstillet +45 ved opringning).

Telias metode er træls, når telefonen skal gætte sig til at foranstille
et +45 hvis der ikke er medsendt et internationalt præfix (+xx) og min
Nokia 2760 fejler åbenbart gættet, *HVIS* nummeret der ringer er
indeholdt i en GRUPPE af numre, der som de eneste kan få telefonen til
at ringe, medens alle andre numre ikke får telefonen til at ringe.

Netop i den situation SKAL det medsendte opkaldsnummer åbenbart matche
præcist med det, der er registreret i telefonbogen - ellers ringer
telefonen ikke.

Dvs. for at få Telia-måden til at virke til det setup, SKAL jeg tilføje
nummert både med +45 og uden i telefonbogen ...

Igen rigtig træls, når både Sonofon og TDC (med diverse resellers) godt
kan finde ud af at foranstille +45 ...

Thumbs down for Telia i den sammenhæng

Gælder det manglende +45 cirkus hos Telia også for andre abo.-typer ?

Peder

Fra : pf

Dato : 10-09-08 12:53

Hej Anders,

Anders wrote:
> Da kortet er et taletidskort, så er det tvivlsomt, om du kan bruge det uden
> for landets grænser.

Det er næppe der skoen trykker.

Når du får gang i dit kort, kan du gå ind under:

https://ringo.telia.dk/ConfigServices/viewCustomerServices.action

og læse at: Udlandstelefoni er en service under RingGo.

Telia skriver under punktet:

"Du er godt stillet med Telia, når du er i udlandet, for vi har rigtig
mange samarbejdspartnere. Du kan tanke dit Ringo abonnement op, uanset
hvor du befinder dig. Husk at når du er i udlandet, er det dig, der
betaler minuttaksten for dem, der ringer dig op."

Telefonen Nokia 2769 kan åbenbart omgå problemet ved at resonere sig til
at 12345678 = +4512345678 så længe den er åben for ALLE tilringninger.

Begrænser man ringeriet til visse grupper bliver phonen mere selektiv på
nummeret for et gruppemedlem og hvis ikke nummeret matcher præcist på
det der står i dens telefonbog for den pgl., så ringer phonen slet ikke

Det er noget l*rt, hvis man fx laver én eller flere VIP gruppe(r), der
som de(n) eneste må få kræet til at ringe i visse situationer.

> Får selv et en af dagene, med 200,- taletid på..

Jeg har ikke prøvet Telia før, men deres Fri Familie skulle lige prøves.

Der er godt nok en "dummebøde" på 19 kr pr. månede, som man så skal
forsøge at bavle sig uden om ...

Har man valgt RinGo minnut kan man være heldig at redde sig lidt over 40
minutter "gratis" taletid på den konto ...

Peder