SE K750i / K850i
Fra : Ukendt

Dato : 08-09-08 07:31

Hej.

Jeg har en SE K750i, som jeg egentlig er godt tilfreds med - med undtagelse
af joy-stikket.
Det fungere ikke for godt, når telefonen er ved at blive lidt gammel.
Det er garanteret fyldt med snavs af at ligge i lommen.

Nu er tiden inde til en ny telefon, og så er spørgsmålet om jeg skal vælge
K750i igen, hvis det med joy-stikket er forbedret, eller jeg skal vælge
K850i, som jo har en anden navigations-metode.

Har nogen erfaring med netop disse 2 modeller, så hører jeg gerne om det.

Det skal lige siges, at jeg ikke anvender fotodelen af min telefon, så det
er ikke det, der er afgørende for mit valg.

På forhånd tak.

//KnudS

Fra : PSD

Dato : 08-09-08 08:05

Hej....

Jeg har haft K750i, og har nu K850i....
- hvad vil du vide...

K850i er en faltastisk telefon...
- men jeg ville nok have kikket på C902 i stedet, men den var ikke kommet da
jeg købte min K850i.
C902 har et bedre design efter min mening...

Erfaringer spørger du til ??
Vi har aldrig haft, og har stadig ikke problemer med joysticket på vores 2
K750i telefoner...
- vores børn har dem nu...

Hvad er der ellers at sige...
- ja K850i er en fed telefon, på mange måder, for ud over at den er lækker
at bruge så er den også ret tyk i designet...

En enkelt ting jeg ikke kan lide ved K850i, er at det der touch halløj,
næsten fungerer for godt...
- den er nærmest umulig at bruge bare det regner lidt, for så navigerer
regndråberne der lander på skærmen, selv rundt i telefonen...
Ikke nødvendigvis altid heldigt når billeder bliver sendt til svigermor
fordi hendes navn lå øverst på kontaktlisten...
(der ligger hun ikke mere !!)

Hvad mere....
Jo hvis du skriver SMS, så er den faktisk rigtig nem og god at skrive på...
- knapperne ser lidt små og underlige ud, men det er meget nemt at mærke at
man rammer den rigtige tast til gengæld...
- jeg skriver ca. 1500-2000 sms´er om måneden...

Personligt slås jeg lidt med at afstanden fra "navigation OP" og op til
midterste "touch område" på skærmen er meget lille, så man sommetider får
gjort noget man ikke ønskede...

Bruger du MP3 afspilleren ??
- den har en del flere funktioner i K850i....

Kameraret er 5mp med autofocus (som på K750i), og det fungerer faktisk
rigtigt godt...
- selv om du ikke bruger det så meget...

Men spørg....
Jeg ved jo ikke hvad det er du vil vide...
Jeg har også en K530i jeg bruger meget, som vi kan sammenligne med...

Hvad har du brug for ??
Hvad med en W760 med indbygget GPS ??
- min kone har sådan en, det er nu også en lækker telefon...

--
P.

Fra : Anders

Dato : 08-09-08 10:45

Jeg har da haft et par stykker af de der K750i'ere og de er ok, men det med
joysticket kender jeg godt.

Hvis du stadigvæk er til SE, så vil jeg da anbefale dig at købe en W890i.
Har mange af de samme funktioner, bare i et meget lækkert design i alu.

Hvor du så evt. vil købe den, må være op til dig selv, men kan da anbefale
dig at sammenligne priserne på nettet og i en fysisk butik.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-09-08 11:28

KS skrev:

> [...]
> Det fungere ikke for godt, når telefonen er ved at blive lidt gammel.
> Det er garanteret fyldt med snavs af at ligge i lommen.

Giv det en klat olie bare dryppet ned på kransen udefra. Det
udvirker mirakler.

Jeg har gjort det én gang på min K700, og jeg har ikke haft nødig
at gentage processen.

Du skal ikke tage dig af dem der følger mit svar op med horrible
beretninger om tonsvis af støv der samler sig inden i mobilen og
gør den ubrugelig på grund af olien. Som sagt er det afprøvet, og
jeg bruger stadig mobilen.

--
Bertel

Fra : Anders

Dato : 08-09-08 12:36

Din løsning er kun midlertidig, for olien tørrer jo ind på
et tidspunkt, og så skal man til det igen...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-09-08 13:25

Anders skrev:

> Din løsning er kun midlertidig, for olien tørrer jo ind på
> et tidspunkt, og så skal man til det igen...

Den er nu midlertidig på tredje år. Det kan jeg godt leve med.

--
Bertel

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 08-09-08 16:56

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen
> Den er nu midlertidig på tredje år. Det kan jeg godt leve med.

Jeg har nu prøvet metoden på en del ericsson telefoner inc. 2 stks K750i,
dog har jeg brugt WD40, da det lige var hvad jeg havde ved hånden, og
samtlige telefoner har virket siden min hjemmefusk reperation. evt. "spild"
er bare tørret op med køkkenrulle

mvh tp

Fra : PSD

Dato : 08-09-08 13:11

"horrible beretninger"

*LOL*

Det er også et uhyre videnskabligt grundlag du lægger til grund for dit
"seriøse" bud på en løsning på det problem...
- var der tale om 1 (én) tenefon du havde fået til at virke, og så endda en
anden model....
Virkeligt flot...!

Seriøst....!!!

*LOL*

Fra : PSD

Dato : 08-09-08 13:15

telefon

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-09-08 13:27

PSD skrev:

> Virkeligt flot...!

Du tror nok jeg er den eneste der har prøvet den metode.

Hvis du et øjeblik kunne standse dine latterbrøl og afprøve det i
praksis, ville du se at det virker. Mobiler er ikke den eneste
slags apprater hvor jeg har repareret støvede forbindelser med en
dråbe olie.

--
Bertel

Fra : PSD

Dato : 08-09-08 13:48

Hejsa...

> Hvis du et øjeblik kunne standse dine latterbrøl

*LOL*
- men det kan jeg ikke, sorry...!

> og afprøve det i praksis,

Jeg har ikke de problemer med de to K750 vi har i familien....
- sjovt nok....

Så mit videnskabelige grundlag er over dobbelt så stort som dit....
- og jeg har endda den omtalte model telefon...

> ville du se at det virker.

Jeg er IKKE i tvivl om at det KAN have en effekt....
- positiv som negativ...

Det hjælper bare ikke at du ikke beskriver hvad det er der sker, og hvor
resten af olien bliver af, samt hvad det gør ved apperartet at der ligger en
oliefilm på kontaktfladerne...
- en dråbe, hvor meget er det ??
- hvilken tykkelse olie snakker vi om her ??
- hvad er det for en type olie ??
- er det olie der tøre ud, og hvad så, eller er det ikke ??
- er det olie med svagt ætsende egenskaber ??
- eller er det måske madolie du bruger ??

Det nytter stadig ikke noget BARE at stå og råbe OLIE....
- mange typer olie har siet ikke en god ledningsevne, og det er vel ikke
smart at bruge de typer olie, er det ??

Skal man endelig prøve så ville jeg foreslå at man brugte et KONTAKT
produkt, der har de rette egenskaber...!

--
P.

Fra : Jørgen

Dato : 08-09-08 16:44

> [...]
> hvis det med joy-stikket er forbedret, eller jeg skal vælge K850i, som jo har en anden

Jeg har aldrig på min K750i haft problemer med joy-stikket eller andet og den
køer efterhånden snart på 4. år. Den har faktisk holdt til alt det som man
siger man ikke må gøre ved en mobiltelefon så som f.eks. fugt og et
par ture hen af cykelstien har den også klaret.
Menuen i den og vel også mange andre SE er helt fantastisk i forhold til selv
nye Nokia, men det kender du jo.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-09-08 22:30

KS skrev:

> [...]
> Det fungere ikke for godt, når telefonen er ved at blive lidt gammel.
> Det er garanteret fyldt med snavs af at ligge i lommen.

Gør som Bertel foreslår og giv joystikket lidt olie - virker vist
efterhånden på 2. år hér.
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-08 06:59

"KS" skrev > Hej.

> [...]
> Det fungere ikke for godt, når telefonen er ved at blive lidt gammel.
> Det er garanteret fyldt med snavs af at ligge i lommen.

Tak for de mange input til mit spørgsmål.

Da joystikket jo alligevel ikke virkede, og da jeg så derfor skulle have en
ny telefon (rep. ikke aktuel da min K750i er næsten 4 år gl.), tog jeg
chancen med en dråbe tynd syrefri olie på spidsen af en lille
urmagerskruetrækker og fik denne dråbe lirket ned ved joystikket.

Og hvad skete? - Det hele virker igen.

Tak for dette meget utraditionelle men virksomme råd.

//KnudS

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-09-08 07:34

KS skrev:

> Tak for dette meget utraditionelle men virksomme råd.

Velkommen i klubben af tilfredse joystik-reparatører!
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-09-08 14:38

Hans Paulin (6310) skrev:

> Velkommen i klubben af tilfredse joystik-reparatører!

.... som siger "Værsgo at le" til dem der ikke tror på fidusen.

--
Bertel

Fra : PSD

Dato : 09-09-08 16:50

> ... som siger "Værsgo at le" til dem der ikke tror på fidusen.

*LOL*

"Fidusen" er at du meget nemt risikerer at ramme kontaktflader på printet
som BESTEMT ikke har brug for olie med den anvendte metode...
- du kan jo umuligt ramme direkte ind i kontaktsættene i joysticket med
denne metode, hvis du tror det, så kender du jo slet ikke opbygningen af
joysticket i K750i...

Og se, alene det at DU ikke engang kunne gøre rede for hvilken olie der
skulle bruges, siger jo også en del om din "vidunder-kur".....

Udemærket af KS så, trods alt, selv har tænkt så langt at det nok skulle
være syrefri olie, når det ikke lige var en oplysning du havde...
- samt at KS havde gjort op med sig selv at det ikke betød noget om
telefonen skulle skrottes bagefter...

--
Peter

Fra : Hauge

Dato : 09-09-08 17:00

PSD wrote:
> Og se, alene det at DU ikke engang kunne gøre rede for hvilken olie
> der skulle bruges, siger jo også en del om din "vidunder-kur".....

At du selv er så dum at du ikke selv kan tænke så langt, er da ikke andres
problem.

> Udemærket af KS så, trods alt, selv har tænkt så langt at det nok
> skulle være syrefri olie, når det ikke lige var en oplysning du
> havde...

Ja ikke alle er så dumme igen..

> - samt at KS havde gjort op med sig selv at det ikke betød
> noget om telefonen skulle skrottes bagefter...

Du er ikke lige den kniv man først vil tage op af skuffen..

/Hauge

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 09-09-08 17:40

PSD skrev:

> "Fidusen" er at du meget nemt risikerer at ramme kontaktflader på printet
> som BESTEMT ikke har brug for olie med den anvendte metode...

Ja, og?

> Og se, alene det at DU ikke engang kunne gøre rede for hvilken olie der
> skulle bruges, siger jo også en del om din "vidunder-kur".....

.... nemlig at det er ligegyldigt.

> Udemærket af KS så, trods alt, selv har tænkt så langt at det nok skulle
> være syrefri olie

Kan man få andet? Jeg har en fem-seks forskellige smøreolier, og
alle er syrefri.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-08 13:25

Nej, jeg kender ikke til opbygningen af joystikket på en K750i.
Men hvis du gør det, vil jeg da gerne vide, hvorfor det IKKE virkede før mit
uautoriserede indgreb.

Olien var såmænd cykelkædeolie på spraydåse - andet havde jeg ikke lige ved
hånden.
Jeg tænkte også på, om lidt grafit fra en blyant kunne hjælpe. Det har jeg
tidligere brugt til besværlige emner, der skulle 'smøres'.

Men det er da ingen hemmelighed, at jeg nu har udsat købet af en ny
telefon - indtil videre.
Hvor længe vides jo ikke. Men hvis den samme fejl opstår igen, spæder jeg
nok op med lidt olie en gang mere, og så må vi se, hvad der sker.

//KnudS

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 10-09-08 15:11

PSD wrote:

> [...]
> - du kan jo umuligt ramme direkte ind i kontaktsættene i joysticket
> med denne metode, hvis du tror det, så kender du jo slet ikke

Lad os lige se på regnestykket:

Uden olie: telefonen er ubrugelig.

Med olie: Telefonen kan bruges et stykke tid endnu.

Facit: Man kan vente med at købe en ny telefon og dermed spare nogle penge.

Og ja, det kan da godt være at olien vil beskadige noget i telefonen. Men
det er ikke noget der sker øjeblikkeligt. Og selv hvis det gjorde er man jo
ikke dårligere stillet end man var før.

Ebbe

Fra : Hauge

Dato : 10-09-08 15:34

Hej
Ebbe Kristensen wrote:
> Og ja, det kan da godt være at olien vil beskadige noget i telefonen.
> Men det er ikke noget der sker øjeblikkeligt. Og selv hvis det gjorde
> er man jo ikke dårligere stillet end man var før.

Man kan smide telefonen ned i syrefrit olie, mens den er tændt, og stadig
virke, omend med lidt besvær ;) Olien er *ikke* elektrisk ledende, så det
betyder intet for kortslutninger. Selvfølgelig kan noget gummi tage skade,
men det er ret usansynligt, da det jo vil giver problemer med ret meget som
den type olie bruges til.

Men konklussionen må være at der er sparet penge i en periode, eventuelt
flere perioder, kun afbrudt af 2 dråber ny olie. Totalt underordnet hvad en
tilfældig skoledreng måtte mene, når denne ikke aner hvad han snakker om.

Mvh Hauge

Fra : PSD

Dato : 12-09-08 15:44

Hej.

> Man kan smide telefonen ned i syrefrit olie, mens den er tændt, og stadig
> virke, omend med lidt besvær ;) Olien er *ikke* elektrisk ledende, så det
> betyder intet for kortslutninger.

Nøjagtig.... *LOL* er det ikke morsomt....
"Olien er *ikke* elektrisk ledende"

Så kommer der olie i de dele i din telefon der SKAL skabes kontakt imellem,
eks. imellem kontaktflederne på tastaturet og selve knapperne, eller ved
sim-kortet, eller ram-kortet, eller en hvilken somhelst anden kontaktflede i
telefonen, som skal være 100% fri for fedt/olie-film, så vil de ikke længere
fungerer...
- men fair nok...

For som du så fint selv skriver:
"Olien er *ikke* elektrisk ledende"

Lad mig lige gentage det:
"Olien er *ikke* elektrisk ledende"

*LOL*

Men igen fair nok, i gør bare hvad i vil....
- at der findes andre langt bedre metoder, som eks. at bruge et prof.
middel, det kan i da bare blæse på og bruge jeres WD40 og symaskine olie i
telefonen, og hvis i ikke har noget af det, så tag dog et par dråber fra
friture gryden...
Hold jer endelig for øjnene og ørene og råb "LA LA LA LA", så glemmer i nok
at der også findes prof. metoder til at løse den opgave...

Så længe i bare husker at bede folk om at gøre op med dem selv om de vil
tage den risiko der er for at stå med en helt ubrugelig telefon bagefter, så
er det jo fantastisk....
- advarer i derimod ikke folk om hvad der KAN ske, eks, ved overdrevet brug
af olie, så er det ikke fair...

*LOL*

Som altid, herligt at i er leveringsdygtige i et godt grin her i NG...

--
P.

Fra : Hauge

Dato : 12-09-08 16:19

PSD wrote:
> Nøjagtig.... *LOL* er det ikke morsomt....

Jo *du* er. Du tangerer endda til at være dum.

> "Olien er *ikke* elektrisk ledende"

Netop. Men det er *ikke* en isolator, når du trykker knappen ned, fjernes
olien og der dannes kontakt. Prøv lige at sætte dig ind i hvordan teknik
*og* elektronik fungerer, og kom så tilbage.

> [...]
> somhelst anden kontaktflede i telefonen, som skal være 100% fri for
> fedt/olie-film, så vil de ikke længere fungerer...

Ja du lærer jo sikkert nok tingene med tiden.. Måske.

> For som du så fint selv skriver:
> "Olien er *ikke* elektrisk ledende"
>
> Lad mig lige gentage det:
> "Olien er *ikke* elektrisk ledende"

Og som jeg skriver: Du er dum..

> Som altid, herligt at i er leveringsdygtige i et godt grin her i NG...

Ja jeg er ret overbevist om at vi er langt flere der griner af dig.. Selvom
det er sørgeligt så dum du er.

/Hauge

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-09-08 16:26

Ebbe Kristensen skrev:

> Og ja, det kan da godt være at olien vil beskadige noget i telefonen.

Det gør det ikke. Jeg har brugt oliemetoden til elektronik for
mange herrens år siden, og der var ikke noget der gik i stykker
selv efter en halv snes år. Det kan f.eks. bruges på et potmeter
der er begyndt at skramle.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-09-08 22:24

Bertel Lund Hansen skrev:

> Det kan f.eks. bruges på et potmeter
> der er begyndt at skramle.

Så skulle jeg måske alligevel ikke have foræret mit gamle Beocenter 3500
væk?
Hans