2G abo. i 3G mobil - problemer med at find~
Fra : Morten

Dato : 07-09-08 19:52

Hej

Jeg har en Sony Ericsson W910i (3G), købt med 3 abonnement. Nu har jeg
skiftet abonnement til Bibob som jo er 2G.

Problemer er at telefonen heletiden mister signal og søger efter signal, og
for det meste lyser "3G" logoet i displayet .. jeg vil gætte på at problemet
er at den prøver at komme på 3G nettet hele tiden men abonnementet ikke
understøtter det.

Jeg har prøvet at vælge net manuelt, men den begynder alligevel at søge selv
efter kort tid.

Nogen forslag?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-09-08 21:36

"Morten" <FJERN_post@simonsen.mail.dk> wrote in

> Nogen forslag?

Jeg ved ik hvor du gør det, men du kan indstille den til kun at bruge GSM
net. Kan du ikke få 3G adgang hos Bibob?

Fra : Anders

Dato : 08-09-08 05:22

Indtillinger - forbindelse - mobilnet - gsm/3g-net.
- Det giver en del på standby tiden også

Fra : Lars Raaby

Dato : 08-09-08 17:37

Morten skrev:
> [...]
> understøtter det.
>
> Jeg har prøvet at vælge net manuelt, men den begynder alligevel at søge selv

Bibob bruger sonofons net. Sonofon har 3G men det kan være at signalet
er dårliger på sonofon frem for 3

Jeg har sat min telefon K610i til kun at køre GSM da sonofon har et
dårligt 3G signal hvor jeg bor. Det bevirker så at min telefon bruger en
masse strøm fordi den søger efter signal hele tiden.

Indtillinger - forbindelse - mobilnet - GSM/3G-net Vælg Kun GSM

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Morten

Dato : 08-09-08 17:42

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> masse strøm fordi den søger efter signal hele tiden.
>
> Indtillinger - forbindelse - mobilnet - GSM/3G-net Vælg Kun GSM

Helt samme erfaring - den holder ikke engang en hel dag af samme grund ..

Problemet er bare at jeg ikke har den mulighed - jeg kan vælge:

Indstillinger > Forbindelse > Mobilnet > Vælg Net

... der kan jeg så godt vælge Bibob GSM eller Bibob 3G, men vælger jeg gsm,
så slår den selv tilbage på 3G meget hurtigt ...

Fra : Fuzzbox

Dato : 09-09-08 20:29

Morten skrev:
> [...]
>
> .. der kan jeg så godt vælge Bibob GSM eller Bibob 3G, men vælger jeg gsm,
> så slår den selv tilbage på 3G meget hurtigt ...

Det er helt sikkert fordi du har 3 branding på din telefon, 3 tillader
ikke brugere at kun vælge gsm da det jo vil fjerne trafikken fra deres net.

--
Mvh Fuzzbox

Fra : Morten

Dato : 10-09-08 10:15

"Fuzzbox" <fuzzbox71@gmail.com> wrote in message

> Det er helt sikkert fordi du har 3 branding på din telefon, 3 tillader
> ikke brugere at kun vælge gsm da det jo vil fjerne trafikken fra deres
> net.

Så eneste løsning når jeg skifter væk fra 3, er at købe en ny telefon? ...
det virker jo helt absurd ...

Fra : Anders

Dato : 10-09-08 11:37

Det er ikke nødvendigt at skifte mobilen ud !
Du kan jo få den debrandet, hjemmefra din egen PC.

Fra : Morten

Dato : 14-09-08 21:53

"Anders" <anders.forst@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Det er ikke nødvendigt at skifte mobilen ud !
> Du kan jo få den debrandet, hjemmefra din egen PC.

Jeg har nu software opdateret den med programmet fra SE's hjemmeside - det
ser ud til at det stadig er 3 software (den har 3 logoer og andet) og
problemet er det samme - jeg kan godt skifte til 2G, men der går et par
minutter - så kører den igen på 3's net ...

Fra : Anders

Dato : 15-09-08 02:52

> [...]
> problemet er det samme - jeg kan godt skifte til 2G, men der går et par
> minutter - så kører den igen på 3's net ...

3's software er temmeligt svørt at få fjernet, sagt med andre ord, umuligt.
Prøv at tage en med www.sonyericsson.dk om dit
problem.
Og fremover skal man ikke købe 3's mobiler, med mindre man agter at blive
der...

Fra : Christen Fihl

Dato : 09-09-08 20:51

Nok det samme jeg oplevede i en Svensk skov med "3" på en N95.
Den søgte og søgte selvom jeg tvang den til de enkelte jeg kunne finde
(Telia og Sweeden 3G)

Jeg kunne godt ringe med den, men den levede kun i max 2 timer inden den
løb tør. Og det gentog sig hele ugen jeg var der.

Christen Fihl