Gmail på mobilen?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-09-08 08:13

Jeg skal ha sat en SE W800 samt en W810 op til at tjekke mails fra gmail -
de er i forvejen sat op til TDC; er der nogen hér der har noget paratviden
på området?

(jeg snakker ikke om at logge på webmail )

Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 04-09-08 13:07

Hans Paulin (6310) wrote:
> Jeg skal ha sat en SE W800 samt en W810 op til at tjekke mails fra
> gmail - de er i forvejen sat op til TDC; er der nogen hér der har
> noget paratviden på området?
>
> (jeg snakker ikke om at logge på webmail )

Mon ikke det virker nogenlunde som på min K800i? Her er min opsætning:

Forbindelsestype: IMAP4 (hvorfor? se nedenfor)
Indgående server: imap.gmail.com
Brugernavn: <din gmail adresse>
Password: <dit gmail password>
Udgående server: <SMTP server hos TDC>

Avancerede indstillinger:
Kryptering: TLS/SSL
Indgående port: 993
Udgående port: 25

Jeg bruger IMAP4 istedet for POP3 fordi jeg har meget bedre kontrol over
bl.a. sletning af mails. Med IMAP4 har jeg adgang til de sidste ihvertfald
80 mails i min gmail-postkasse. Hvis jeg sletter nogle af de nyere, dukker
nogle af de gamle op i listen.

Ebbe

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-09-08 22:46

Ebbe Kristensen skrev:

snip brugsanvisning

Det ser i hvertfald spændende ud

Nu har jeg printet din forklaring ud - så må jeg rode med mobilerne i
weekenden

Tusind tak for din indsats!

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-08 00:58

Ebbe Kristensen skrev:

> Mon ikke det virker nogenlunde som på min K800i?

Nu har jeg prøvet med dine indstillinger (plus det løse ) flere gange,
men mobilen bliver bare stående på "Finder server"

(Kunne godt sætte OE op, så dét... )

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 05-09-08 12:08

Hans Paulin (6310) wrote:

> Nu har jeg prøvet med dine indstillinger (plus det løse ) flere
> gange, men mobilen bliver bare stående på "Finder server"
>
> (Kunne godt sætte OE op, så dét... )

Hmm, så er det måske det jeg udelod, der er problemet

Specifikt, hvad bruger du til at oprette forbindelsen med (min hedder
Sonofon GPRS men det hjælper jo nok ikke dig meget.)

Ebbe

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-09-08 22:56

Ebbe Kristensen skrev:

> Hmm, så er det måske det jeg udelod, der er problemet

Et godt spørgsmål

> Specifikt, hvad bruger du til at oprette forbindelsen med (min hedder
> Sonofon GPRS men det hjælper jo nok ikke dig meget.)

Jeg bruger "TDC www 3G+GPRS" - samme som jeg har succes med ved TDCs

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-09-08 22:24

On Fri, 5 Sep 2008 01:58:18 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Nu har jeg prøvet med dine indstillinger (plus det løse ) flere gange,
>men mobilen bliver bare stående på "Finder server"
>
>(Kunne godt sætte OE op, så dét... )

Og du har aktiveret IMAP på din GMail konto - plus læst alt det med
småt under 'Flere oplysninger...'

<mlr>

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-09-08 22:32

Michael Rasmussen skrev:

> Og du har aktiveret IMAP på din GMail konto

Ups! - jeg aktiverede pop forleden, men imap...

Prøvede med pop på mobilen, men det lykkedes nu ikke

> - plus læst alt det med
> småt under 'Flere oplysninger...'

Dén var værre!

Prøver at kigge på sagen!

Foreløbig tak for indspark!

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-09-08 22:57

Hans Paulin (6310) skrev:

> Prøver at kigge på sagen!

Ved dl: "Serveren blev ikke fundet"...

At sende ser foreløbig ud til at køre - kører over TDC's server...

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-09-08 22:35

Michael Rasmussen skrev:

> Og du har aktiveret IMAP på din GMail konto - plus læst alt det med
> småt under 'Flere oplysninger...'

Kører "man" med asmtp eller smtp?

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 08-09-08 13:42

Hans Paulin (6310) wrote:

> Kører "man" med asmtp eller smtp?

Jeg kører med SMTP.

Ebbe

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 08-09-08 22:24

Ebbe Kristensen skrev:

> Jeg kører med SMTP.

Okay tak.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-09-08 01:25

Ebbe Kristensen skrev:

> Mon ikke det virker nogenlunde som på min K800i?

Nu fik jeg det til at virke - tak!

Jeg fik undervejs muligheden for at slå "Auto-forbind" til i min W810 - dét
burde vel ikke koste flere penge at køre med dén funktion slået til
permanent end hvis man af og til trykker på "Send/modtag"? (har UnoTel).

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-09-08 12:33

Hans Paulin (6310) skrev:

> Nu fik jeg det til at virke

Og dog:

Prøver jeg at sende en besvaret mail via udbakke får jeg denne besked:

"TLS/SSL-server-certifikatet er ikke godkendt af en kendt myndighed.
Kontakt din email-udbyder"

Nogen bud på en afhjælpning?
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-09-08 12:48

Hans Paulin (6310) skrev:

> Nogen bud på en afhjælpning?

Det ligger måske i détte?:

"Bemærk, at hvis din e-mail-klient ikke understøtter SMTP-godkendelse, kan
du ikke sende e-mails via klienten ved hjælp af din Gmail-adresse."

Jeg kan ikke vælge "Godkendelse" nogen steder.
Hans

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 09-09-08 15:21

Hans Paulin (6310) wrote:

> [...]
> din Gmail-adresse."
> Jeg kan ikke vælge "Godkendelse" nogen steder.

Det er årsagen til at jeg bruger Sonofons SMTP-server istedet for GMails da
jeg her ikke har bruge for SMTP-godkendelse. Og da TDC også tilbyder en
SMTP-server er det bare at bruge den istedet.

Ebbe

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-09-08 22:21

Ebbe Kristensen skrev:

> Det er årsagen til at jeg bruger Sonofons SMTP-server istedet for
> GMails da jeg her ikke har bruge for SMTP-godkendelse.

Okay.

> Og da TDC også
> tilbyder en SMTP-server er det bare at bruge den istedet.

Så længe jeg har TDC
Hans

Fra : peter-hansen

Dato : 07-09-08 13:59

On 5 Sep., 23:55, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> Et godt spørgsmål

> Jeg bruger "TDC www 3G+GPRS" - samme som jeg har succes med ved TDCs
> [...]

G-mail har da et selvstændig program til din mobiltlf. Find programmet
på Googles Gmail site.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-09-08 21:24

peter-hansen skrev:

> G-mail har da et selvstændig program til din mobiltlf. Find programmet
> på Googles Gmail site.

Har du evt et (dybt) link - har søgt en del (men ikke fundet noget)...

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-09-08 21:47

Peter Z skrev:

> http://www.google.com/mobile/#utm_source=us-et-more&utm_medium=et&utm_campaign=mobile

Tak!

Funker desværre ikke (foreløbig) hér.

Det jeg gerne vil have er at jeg kan sætte mobilen til at tjekke - lad os
sige hver time - om der er nye mails (en erstatning for beskedrobot, som TDC
nedlægger 15. september.)

Jeg kan sagtens sætte mobilen op til dét ved TDC's webmail - kan det ikke
lade sig gøre (for mig) ved gmail også? - vil gerne væk fra TDC

Fra : peter-hansen

Dato : 08-09-08 15:09

On 8 Sep., 14:42, "Ebbe Kristensen" <e...@ekologic.dk> wrote:

> Jeg kører med SMTP.
>
> Ebbe

Her har du linket til M-Google.
kræver at du er oprettet med en konto hos dem til din PC
http://www.google.com/mobile/mail/index.html