Nokia 6110 Navigator
Fra : HHH

Dato : 01-09-08 13:37

Min nye navigator gør knuder. Jeg har købt kort over norden med dansk
tale fra Route 66. Når jeg starter navigation siger den flinke dame :"
Ruten beregnes --- Ruten er beregnet". Herefter er hun aldeles tavs og
siger ikke en lyd når der køres på ruten. Sving og vejkryds passeres
uden en lyd. Talevejledning er slået til i indstillinger og lydstyrken
er skruet helt op. Hvad kan der være galt????
v.h.
HHH

Fra : Charlotte E.

Dato : 02-09-08 07:45

Har den aktuelle profil, i selve din telefon, skruet ned ("lydløs") bliver
din "Route66" også lydløs...

Bruger selv "Route66" i min Nokia, og havde selv samme "problem" før jeg
opdagede årsagen...

Fra : HHH

Dato : 02-09-08 09:20

Naej, jeg har profilen "normal" aktiv. Ringetoner og alt andet virker,
men talehenvisninger er det eneste der er tavs.

v.h,

HHH

Fra : Lars Klintholm

Dato : 02-09-08 16:54

Den 02 sep 2008 skrev HHH i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Naej, jeg har profilen "normal" aktiv. Ringetoner og alt andet
> virker, men talehenvisninger er det eneste der er tavs.

Prøv at trykke på tasten 9 (når du navigerer), den slår lydløs
navigation til/fra. Hvis den er lydløs i navigator vises en overstreget
højttaler nedest til venstre på skærmen

Lars Klintholm

Fra : HHH

Dato : 02-09-08 12:34

Det er der også styr på. Ingen forskel på om den er slået fra eller
til på 9-tasten.

v.h.

HHH

Fra : Lars Klintholm

Dato : 02-09-08 21:40

Den 02 sep 2008 skrev HHH i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Det er der også styr på. Ingen forskel på om den er slået fra eller
> til på 9-tasten.

Æv, du skrev jo også, at hun godt kunne sige "ruten beregnes", så det
kunne vel ikke være 9-tast

Kunne det tænkes at din stemme-fil er beskadiget på en eller anden
måde. Du kunne prøve at skifte til en af de andre stemmer eller sprog.
Eller prøve at geninstallere stemmen fra den medfølgende CDROM

Lars Klintholm

Fra : HHH

Dato : 08-09-08 14:13

Har fået løst problemet.
Større hukommelseskort og derefter ny download af kort og stemmefil.
Så kører det som det skal.
v.h.
HHH