Micro SD eller Micro SDHC kort i Samsung S~
Fra : Tommy Ipsen

Dato : 26-08-08 14:35

Hej alle

Jeg sidder med en Samsung SGH-L760 telefon som understøtter Micro SD kort.

Ifølge Samsung kan jeg smide et 1Gb kort i telefonen og den størrelse
svarer vist meget godt til de største kort som eksisterede da telefonen
blev lanceret.

Nu er kortene jo en del større og jeg kunne godt tænke mig at smide
enten et 4Gb eller et 8Gb kort i telefonen - det leder naturligt hen til
SDHC kort.

- nogen der erfaring med at smide større kort i ens telefon end hvad
der umiddelbart garanteres fra producenten?
- er der noget teknisk der umiddelbart kan forhindre at det virker med
større Micro SD kort eller større Micro SDHC kort?

Nogle kreative forslag til hvordan det kan testes uden at købe et nyt
stort kort?

Mvh Tommy

Fra : Anders

Dato : 26-08-08 15:39

En mulighed kunne være, at låne et

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 29-08-08 22:56

Tommy Ipsen <news@tommyipsen.dk> wrote in

> Nogle kreative forslag til hvordan det kan testes uden at købe et nyt
> stort kort?

Iflg Sandisk understøtter din mobil ikke SDHC, hvorfor max kapaciteteten er
2Gb:

http://www.cyfrowe.pl/var/pdf/Mobile_max-capacity_Compatibility_list_2007-
11-28.pdf

Jeg har enkelte steder set folk der påstår de kører med 4Gb SDHC kort i din
mobil. Spørgsmålet er imidlertid om ikke der er tale om 4Gb non-SDHC (ikke
standardiserede) kort som f.eks. Transcend lavede en overgang.