GPRS: "Kontrolinterval" på W810 / W800?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-08-08 12:46

Da TDC 15. september -08 stopper med sms-allérter i forbindelse med
modtagelse af mails (via BeskedRobot) skal jeg have sat min W810 - samt min
kones W800 - op til via GPRS at tjekke om der er kommet mails.

På min W810 er der intervaller på mellem 5 minutter og 12 timer, men ingen
angivelse af hvornår i løbet af dagen tjekket finder sted (ingen af os vil
bryde os om at blive vækket fx. klokken ½3 om natten ved at mobilen larmer).

Er der derfor nogen hér der har erfaring med ovennævnte?

På forhånd tak!
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 21-08-08 17:38

Hans Paulin (6310) skrev:

> [...]
> bryde os om at blive vækket fx. klokken ½3 om natten ved at mobilen larmer).

Den tjekker hele tiden, og du kan så vidt jeg ikke ikke undlade tjek om
natten. Jeg mener dog den tæller ned fra du "opretter" tjekket, så hvis
du sætter den op kl 10 med 5 timer, så tjekker den kl 15.
Det er også muligt, at et manuelt tjek kan nulstille timeren.

> Er der derfor nogen hér der har erfaring med ovennævnte?

Jeg havde nemlig selv problemer med min, at den tjekke omkring kl 2 om
natten, hvor jeg kørte med 4-5 timers interval. Det løste jeg vist nok
med en af ovennævnte måder.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk

For mail, ret til dansk TLD

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-08-08 22:19

Bjarke Ravn-Jonsen skrev:

> Jeg mener dog den tæller ned fra du "opretter" tjekket, så
> hvis du sætter den op kl 10 med 5 timer, så tjekker den kl 15.

Prøvede forleden med ½ time og den hentede ikke præcis ½ time efter.

> Det er også muligt, at et manuelt tjek kan nulstille timeren.

Kunne man forestille sig.

Fra : Chano Andersen

Dato : 24-08-08 11:30

Hans Paulin (6310) wrote:
> angivelse af hvornår i løbet af dagen tjekket finder sted (ingen af os vil
> bryde os om at blive vækket fx. klokken ½3 om natten ved at mobilen larmer).

Kan det ikke bare løses ved at sætte den på lydløs?

- Chano Andersen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-08-08 13:24

Chano Andersen skrev:

> Kan det ikke bare løses ved at sætte den på lydløs?

Jo, men så skal du huske 2 x om dagen at slå det til eller fra.

Fra : Chano Andersen

Dato : 24-08-08 13:45

Hans Paulin (6310) wrote:

> Jo, men så skal du huske 2 x om dagen at slå det til eller fra.

Tja, det er jo ikke alle der er så heldige, at de kan sove fra den slags.

Men der må da også findes løsninger der kan slå det til og fra, på
bestemte tidspunkter? F.eks. en applikation på computeren der styre det
via Bluetooth...

- Chano Andersen.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-08-08 14:38

Chano Andersen skrev:

> Men der må da også findes løsninger der kan slå det til og fra, på
> bestemte tidspunkter? F.eks. en applikation på computeren der styre
> det via Bluetooth...

Dét kunne da være interessant

Men kan jeg ramme fx. kl. 10 og kl. 22 (hvis jeg fx. vælger: "Hver 12.
time") er problemet ikke-eksisterende