Sonofon ubegrænset telefoni
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-08-08 13:11

Hej

Så lige reklamen fra Sonofon angående ubegrænset telefoni.. Ikke fordi
det er noget der lige tiltaler mig, men han synger "ingen gebyrer på
dit opkald"

Meen til sidst står der med småt 25øre i opkaldsafgift..... er det
ikke rimeligt misvisende? 25øre i opkaldsafgift kan da nemt give 100kr
ekstra på regningen.

Fra : Kim

Dato : 20-08-08 20:32

> [...]
>er det ikke rimeligt misvisende? 25øre i opkaldsafgift
>kan da nemt give 100kr ekstra på regningen.

Jo, det er temmelig misvisende rekvalme...

Mvh, Kim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-08-08 20:41

Bjarke Hansen skrev:

> [...]
> dit opkald"

> Meen til sidst står der med småt 25øre i opkaldsafgift..... er det

Jo. Klag til forbrugerombudsmanden. Det er vildledende
markedsføring.

--
Bertel

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-08-08 21:57

Bjarke Hansen skrev den 20-08-2008 21:10:
> [...]
>
> Meen til sidst står der med småt 25øre i opkaldsafgift..... er det
> ikke rimeligt misvisende? 25øre i opkaldsafgift kan da nemt give 100kr

det er jo - set med teleselskabets øjne - også fuldstændig korrekt.

opkaldsafgiften er jo ikke et gebyr, men en afgift.

Problemet med denne afgift er dog, at den ikke tilfalder statskassen som
alle mulige andre afgifter, men det privatefirmas bundlinje.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 20-08-08 21:55

>Meen til sidst står der med småt 25øre i opkaldsafgift..... er det
>ikke rimeligt misvisende? 25øre i opkaldsafgift kan da nemt give 100kr
>ekstra på regningen.

Der er 25 øre i forsøgsopkaldsafgift - alm. opkaldsafgift er gratis.

Forsøgsopkaldsafgift opkræves når der ikke opnåes forbindelse, og kaldet
ikke viderestilles til telefonsvarer eller lignende - går telefonsvareren i
gang eller besvares opkaldet afregnes opkaldsafgift - som på dette
abonnement er gratis.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-08-08 15:29

On 20 Aug., 22:55, "Michael Kjærsgård" <m...@vindenand.dk> wrote:

> [...]
> ikke viderestilles til telefonsvarer eller lignende - går telefonsvareren i
> gang eller besvares opkaldet afregnes opkaldsafgift - som på dette

Det er så ikke lige det der står når man kigger her:

http://www.sonofon.dk/privat/abonnementer/tale/mest_snak/fri_snak/index.aspx

Opkaldsafgift til danske
og udenlandske numre 29 øre

Opkaldsforsøgsafgift 29 øre

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 20-08-08 22:37

>Det er så ikke lige det der står når man kigger her:

> [...]

Forudsat det er samme reklame vi snakker om, så vedrører den produktet
Shaker Extreme -
http://www.sonofon.dk/privat/abonnementer/tale/mest_sms/shaker_extreme/index.aspx