virksomheds præcentation ved opkald ?
Fra : [2650]-Adonis

Dato : 19-08-08 21:42

Hej,

Jeg har en lille virksomhed, findes der et abonnement eller product evt
noget software somehow, som præcenterer virksomheden for kunden når de
ringer fks.

kunden ringer op. du har ringet til bla bla virksomhed, hvor efter jeg så
tager telefonen, men slipper for at sige virksomhedens navn hvergang.

nogle forslag ?

// Jesper

Fra : Chano Andersen

Dato : 19-08-08 22:22

[2650]-Adonis wrote:
> kunden ringer op. du har ringet til bla bla virksomhed, hvor efter jeg så
> tager telefonen, men slipper for at sige virksomhedens navn hvergang.
>
> nogle forslag ?

Uden at vide vildt meget om det, så tror jeg du skal kigge på PBX
løsninger. Eventuelt en IP PBX, som du kan få som hosted løsning (Hvis
du enten allerede bruger, eller har mod på at skifte, til IP telefoni).

Jeg ved med sikkerhed at funktionen findes i Trixbox.

Der er også guider på nettet, til at bygge en boks der tillader
tilslutning af MP3 afspiller eller lignende, til telefonen, sådan at du
kan spille en optaget lyd til den der ringer. Om de er lovlige at bruge
(Tænker her på om de skal godkendes) skal jeg lade være usagt.

- Chano Andersen.

Fra : [2650]-Adonis

Dato : 20-08-08 07:06

Halløjsa,

Udemærket forslag, men jeg kan jo ikke have ip telefonen på mig når jeg køre
bil fks ?

det jeg mangler er en ren løsning til mobil.

men jeg er ved at tro det slet ikke findes.

og det så betyder jeg skal have et fastnet nummer ( ip ) som så kan få noget
tilkoblet,

Nogle forslag ?

//J

Fra : Chano Andersen

Dato : 20-08-08 20:02

[2650]-Adonis wrote:
> [...]
>
> men jeg er ved at tro det slet ikke findes.
>
> og det så betyder jeg skal have et fastnet nummer ( ip ) som så kan få noget

Tja, det firma jeg arbejder for, har noget lignende i forbindelse med et
døgnvagt nummer, den der ringer ender i en kø, hvor der gøres opmærksom
på hvad man har ringet op, og imens ringes der op til mobilerne. Der er
ca. 4-6 sek forsinkelse på at opkaldet stilles videre, hvilket vi så har
afpasset med vores besked.

Problemet i forhold til dig, er så at du vil ende med at betale
opkaldsafgift og mobiltakst for opkaldet. Det kan dog løses med Sonofons
løsning hvor man har fastnet nummeret på mobilen, men forsinkelsen her,
kan jeg ikke sige noget om, jeg benytter ikke den service. Denne løsning
vil så resultater i at du betaler fastnet takst for opkaldet, men det
har også den fordel, at dine kunder ikke skal betale mobiltakst for at
ringe til dig, de ringer til fastnet takst til det nummer du giver dem.

- Chano Andersen.

Fra : J.K.Arning

Dato : 20-08-08 03:03

On 20 Aug., 08:06, "[2650]-Adonis" <don...@msn.com> wrote:
> [...]
>
> men jeg er ved at tro det slet ikke findes.
>
> og det så betyder jeg skal have et fastnet nummer ( ip ) som så kan få noget

Du kan begynde med at specificere hvad du rent faktisk vil have ellers
sidder sidder du resten at året og poster afslag på de oplæg du får..

Hvad vil du opnå?
Under hvilke omstændigheder?
Hvad har du?
Hvad vil du ofre på det?
Specifikke krav?
Ting du gerne ville have men kan leve uden?

Derefter kontakter du dit teleselskab og spørger dem hvad de har som
matcher ovenstående liste.
Har dit teleselskab ikke noget brugbart går du videre til det næste.

Jeg tror at det du ønsker er forholdsvis enkelt og drejer sig om et
voice respons system og en viderestilling og vil formentligt kunne
leveres af de fleste teleselskaber.

Fra : [2650]-Adonis

Dato : 20-08-08 10:51

Halløj

meget kortet ned,

kunden ringer og bliver mødt af, du har ringet til bla bla....hvor efter jeg
tager telefonen og sigermit navn.

Det er den simple løsning.

problemet er bare at værken tdc, sonofon, telmore, telia , 3,debitel har
den løsning som produkt

jeg talte med en virksomhed idag som kunne sætte en Mobil server op som man
satte et simkort i og lagde mp3 filer ind med de ting der skulle siges i
given situationer.

men 15-20.000 kr

// J

Fra : J.K.Arning

Dato : 20-08-08 08:14

On 20 Aug., 11:51, "[2650]-Adonis" <don...@msn.com> wrote:
> [...]
> satte et simkort i og lagde mp3 filer ind med de ting der skulle siges i

Prøv at google på "Voice Respons små virksomheder" .. så vrimler det
frem med alle mulige løsninger.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-08-08 18:08

"[2650]-Adonis" <donis5@msn.com> wrote in

> nogle forslag ?

Har du overvejet et firma som f.eks. http://www.citycallcenter.dk/ ?

Du kan læse en omtale af dem på
http://www.hartvig.com/2008/4/3/[dk]_anbefaling_-_citycallcenter.aspx

Fra : [2650]-Adonis

Dato : 22-08-08 15:17

Hejsa

Jeg har været i kontakt med callcenter

Men jeg ville sjovt nok helst have en omkostningsfri løsning :-]

eller evt bare en 1gangs udgift.

// Jesper

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 22-08-08 16:58

> Men jeg ville sjovt nok helst have en omkostningsfri løsning :-]

There´s no such thing as a free lunch ;)

> eller evt bare en 1gangs udgift.

Okay, den slags kender jeg så ik lige til.

Fra : [2650]-Adonis

Dato : 22-08-08 18:02

jeg tænker på der må skuda findes en boks man ringer ind til, hvori man kan
smide velkomst og tryk 1,2 osv

som der efter stiller om til fks min mobil

uuuuuuuuuuuden den koster 8000 kr

Fra : Jan Nielsen

Dato : 23-08-08 11:26

[2650]-Adonis skrev:
> jeg tænker på der må skuda findes en boks man ringer ind til, hvori man kan
> smide velkomst og tryk 1,2 osv
>
> som der efter stiller om til fks min mobil
>
> uuuuuuuuuuuden den koster 8000 kr

Som andre allerede har svaret, så findes det ...
En simpel IP boks der tager imod opkaldet, afspiller din besked og
sender videre til et mobil nummer.

Der kan du også lave alle de menuer du vil.

Ulempen er at du kommer til at betale for opkaldet udfra din ipboks til
mobil telefonen.

Selve softwaren der skal bruges er gratis(asterisk), et ip nummer næsten
gratis(7.50kr/md ved musimi), så det er bare opsætning og server du skal
betale for (og en fast opkobling til ipboksen)

Hvis du skal betale dig fra opsætning af systemet og ellers selv hoster
det på en gammel maskine på en dsl, kan det nok gøres for 3000-8000kr
alt efter hvor grådig den programmør/konsulent du hyrer er.