Ny PC der fryser :-(
Fra : Fru Bufas

Dato : 23-07-01 19:32

Hej !

Jeg har købt en "ny" PC og har problemer med at den fryser fuldstændig...
Nogle gange mere end andre og jeg kan ikke finde ud af hva der er galt...

CPU'en kører helt oppe på ca 70-95 %. (???)

PC'en er flg. dele :

Motherboard : Soltek 75KAV
AMD processor 1,3/133 Thunderbird
Køler: Coolermaster DP-6H51
RAM : Spetec spec 25613B 256 MB
Diskdrev : Panosonic 1,44 (lydsvag)
Kabinet: AOPEN HQ-08 Blue -P4
HD: Maxtor 7200 rpm.20 GB (brugt)
CD brænder : Medion 4*4*32 (brugt)
2 Netkort : Intel(R) PRO/100+ Management-kort (brugt)
Grafikkort : Riva TNT 2 Vanta PCI 32 MB

Håber i kan komme med nogle gode forslag ?

På forhånd mange tak !

Bufas

Fra : Karsten Olesen

Dato : 23-07-01 20:14

"Fru Bufas" <bufas@hund.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> HD: Maxtor 7200 rpm.20 GB (brugt)
> CD brænder : Medion 4*4*32 (brugt)
> 2 Netkort : Intel(R) PRO/100+ Management-kort (brugt)
________________________________

Tag ALT ud af PC, pånær det livskrævende grej..
Byg så mere og mere på, til du oplever fejlen igen.

MVH

Fra : Fru Bufas

Dato : 23-07-01 20:47

Karsten Olesen skrev i en meddelelse

> Tag ALT ud af PC, pånær det livskrævende grej..
> Byg så mere og mere på, til du oplever fejlen igen.

Mja... for mig *G* For så er der kun det der skal være

Mange hilsner

Bufas

Fra : Karsten Olesen

Dato : 23-07-01 21:45

> Mja... for mig *G* For så er der kun det der skal være
>
> Mange hilsner
>
> Bufas
________________________________

OK.
Men det var blot den bedste måde
at starte en fejlfinding på.

MVH

Fra : Fru Bufas

Dato : 23-07-01 22:01

Karsten Olesen skrev i en meddelelse

> OK.
> Men det var blot den bedste måde
> at starte en fejlfinding på.

Ja det ved jeg

Men det eneste jeg kan tage fra er vel brænderen og så de to
netværkskort.... Jeg har prøvet at tage brænderen fra, men det gør ingen
forskel. Da jeg startede PC'en på første gang var der kun et netværkskort
i... og der havde den oxo det samme problemer...

Men mener du at jeg skal prøve forfra og så formatere endnu engang ? Så skal
brænderen jo være sat til, ellers kan jeg ikke installere win.... Har prøvet
at køre med 98 og pt kører jeg med ME og det blev det ikke bedre af...

Den går ned selv om det eneste jeg har installeret på PC er internet og
ICQ.... Så det er nok ikke lige programmer det er galt med...

CPU temp ligger på ca 42 gr. Det højeste jeg har set på den er 52 gr. men
det skulle ikke ha noget at sige ???

Mange hilsner

Bufas

Fra : Karsten Olesen

Dato : 23-07-01 22:24

> [...]
> ICQ.... Så det er nok ikke lige programmer det er galt med...
>
> CPU temp ligger på ca 42 gr. Det højeste jeg har set på den er 52 gr. men

Temp. helt OK.
Prøv at installere alt forfra.
Havde du både CD rom og brænder ?
Problemet ligger sjældent heri anyway,
men prøv med en komplet geninstallation,
og hent gerne de nyeste drivere mv.
til dit udstyr.
Det bør hjælpe.
Ellers kan du måske låne nogle
ram hos en bekendt, og forsøge at skifte dem...
Måske du sku' køre uden lydkort/drivere en stund,
bare for at se hvordan den opfører sig ?

Prøv at lege med internettet en stund, uden
at ha' andre programmer installeret.
Installerer du så ICQ, kan den måske gå ned,
hvis der er en sær fejl et sted....jeg har selv
IE mistænkt for at køre bedst med kun
en version kørende ad gangen...min mus
kan låse hele systemet hvis der er flere
browser åbne på samme tid...

MVH

Fra : Martin Jensen

Dato : 24-07-01 13:46

> Grafikkort : Riva TNT 2 Vanta PCI 32 MB

Nvidia TNT2 M64 og Vanta (AGP/PCI) er problembørn- søg bare på google efter
f.eks. 'M64 problems'

Havde selv problem med frysninger med disse kort.

Købet et Asus Geforce2 MX 7100 - kørte derefter perfekt! (også med webcam +
netmeeting)

/Martin

Fra : Fru Bufas

Dato : 24-07-01 15:07

Martin Jensen skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Havde selv problem med frysninger med disse kort.
>
> Købet et Asus Geforce2 MX 7100 - kørte derefter perfekt! (også med webcam

Hej Martin !

Det har oxo været min anelse at det var grafikkortet det var galt med... Og
du er ikke den eneste, der har foreslået det... Har fået lov at låne et
grafikkort af en kammerat, så kan jeg teste det et par dage og se om det
ændrer sagen Selvom jeg nu har mest lyst til at køre ud og købe et nyt !
Og du er heller ikke den eneste der har forslået mig Geforcen

Det er nu rart når man bliver bekræftiget i den mening/tro man har *G*

Mange hilsner

Bufas

Fra : Karsten Olesen

Dato : 24-07-01 16:17

> [...]
> Og du er heller ikke den eneste der har forslået mig Geforcen
>
> Det er nu rart når man bliver bekræftiget i den mening/tro man har *G*

______________________

M64 er ikke værre end så meget andet.
Problemet kan ligge i, man bestemt mener
problemet ligger lige dêr, men at det så viser sig,
at problemet er noget helt andet.

Hvis du søger efter problemer med diverse
hard og software, så vil du få en lang liste,
og jeg synes ikke man bør generalisere,
da kortet er helt OK til prisen, selvom
GeForce er bedre, men heller ikke fejlfrit
i visse systemer.

Men jeg håber dog det vil hjælpe.

MVH

Fra : Fru Bufas

Dato : 24-07-01 16:37

Karsten Olesen skrev i en meddelelse

> M64 er ikke værre end så meget andet.
> Problemet kan ligge i, man bestemt mener
> problemet ligger lige dêr, men at det så viser sig,
> at problemet er noget helt andet.

Hej Karsten !

Ja.... det var oxo derfor at jeg ikke sagde i mit oplæg hva jeg selv troede
det var.... For måske var der en der kunne komme med en ide, som måske var
rigtig...

Jeg har ikke lyst til at bruge en tusse på et grafikkort, hvis det ikke
hjælper på at min PC fryser... Det kan jo oxo være at jeg har lavet en
brøler da jeg samlede PC'en.... ?

Et pt ved at hendte den nyeste driver til mit graffikkort, for at se om det
gør nogen forskel....

Mange hilsner

Bufas

--

ICQ # 44 63 61 65

Husk at vi hundechatter hver søndag kl 20 på Activelist nr.124247722 (Bemærk
nyt nr !)

http://hundechat.homepage.dk

Fra : Karsten Olesen

Dato : 24-07-01 16:40

> [...]
> brøler da jeg samlede PC'en.... ?
>
> Et pt ved at hendte den nyeste driver til mit graffikkort, for at se om

___________________________________

Du har temmelig sikkert IKKE lavet en brøler,
da du samlede PC'en. Er der liv, og den dør,
så er det oftest kølingen, hvis du endelig skulle ha
"bøffet"...

Det er højt sansynligt en driver problem eet eller
andet sted...typisk Windows..men det skal man
finde sig i, indtil en bedre driver er klar til download.
Har du tjekket forskellige driversider om der er en ny
driver til dine kort ???? Værd at forsøge !!

Du skal prøve at låne dig frem til et andet gfx-kort.
Eks. hos en EDB pusher, som alligevel har
nogle gamle/ældre test-grafikkort liggende..
Sig du kommer med kaffebrød til hele holdet,
hvis du må "lege" med det i en week-end..,o)))

MVH