Software-opdatere en Nokia 6280
Fra : Lars Hansen

Dato : 15-08-08 13:53

Hejsa i Gruppen

Jeg har siddet og læst lidt om software på en Nokia 6280 og opdagede at
flere af de ting jeg døjer med på min løses af en nyere software.
Den nuværende software er version 3.60 og så vidt jeg kan se er den nyeste
6.43.

Jeg har datakabel osv., så er det noget jeg selv kan gøre?
Den er IKKE branded, så unlock er unødvendigt.
Nokia har jo desværre sidste år lukket ned for opdatering af 6280 via deres
hjemmeside....

På forhånd tak

Lars Hansen

Fra : Anders

Dato : 15-08-08 15:10

For lige at få nogle ting på det rene, så er branding og unlock ikke det
samme !

Når man brander en mobil, så erstatter man den software i en mobil, med en
anden (typisk standard).

Når man oplåser en mobil, så fjerner man en begrænsning, så man f.eks. kan
benytte flere udbydere.
---
Du kan måske få den opdateret i en Telecare butik. Og der er vidst 4-5
butikker i DK.

Fra : Lars Hansen

Dato : 15-08-08 15:50

"Anders" <anders.forstxx@xxgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> benytte flere udbydere.
> ---
> Du kan måske få den opdateret i en Telecare butik. Og der er vidst 4-5

Sorry, min fejl.
Jeg ved godt at branding og unlock ikke har noget med hinanden at gøre, det
er slet og ret bare skrevet forkert fra min side......

Lars Hansen

Fra : Anders

Dato : 15-08-08 17:15

Vi lærer jo alle lidt hver dag.....

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 15-08-08 17:35

"Anders" <anders.forstxx@xxgmail.com> skrev :

>Vi lærer jo alle lidt hver dag.....

Og så er der dem, der slet ikke lære noget, ikke også Anders?
--
Kerim

Fra : Anders

Dato : 15-08-08 17:41

Luk ægget spadser !

Fra : Lars Hansen

Dato : 15-08-08 18:08

> Luk ægget spadser !

> "Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

I stedet for at skændes skulle I hellere fortælle mig hvordan jeg opdaterer
min 6280´er......

Lars Hansen

Fra : Anders

Dato : 15-08-08 18:19

Jeg skrev mere el. mindre svaret i et tidligere indlæg....
Rundt om i landet ligger der nogle Telecare butikker, de kan muligvis
hjælpe.
Der ligger 4 el. 5 butikker rundt om i landet bl.a. i Kbh. Odense og Århus.

Du snakker jo selv lidt om, at Nokia har lukket ned for opdateringerne til
din 6280, så måske de kan hjælpe dig hos Telecare, hvis de kan opdatere den,
så gør De somregel med det samme.

Ellers så kan du jo søge på Google efter Telecare.

Fra : Hauge

Dato : 15-08-08 18:31

Anders wrote:
> Luk ægget spadser !

Svarer du også din mor sådan, når hun fortæller dig hvordan du skal spise?
Umiddelbart så trænger du til at din mor opdrager lidt på dig, da du virker
som om du mangler en del opdragelse.

/Hauge

Fra : Anders

Dato : 15-08-08 19:25

Det kan også være dig der trænger til lidt opdragelse....

Fra : Anders

Dato : 15-08-08 19:42

Det kan godt mig der er noget galt med, men det er et generelt problem, at
der sidder en stak personer herinde, som råtter sig sammen mod visse andre
personer, og straks, når de lukker en kommentar ud, så bliver man svinet til
på kryds og tværs, og det er ikke godt for stemnignen herinde.....

Prøver at hjælpe en anden person der har et problem, så godt jeg nu kan, og
det er der ikke alle kan forstå, og det ødelægger den gode stemning der har
været før i tiden, men som bestemt ikke er her pt.

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-08 09:40

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i meddelelsen
> [...]
> Den er IKKE branded, så unlock er unødvendigt.
> Nokia har jo desværre sidste år lukket ned for opdatering af 6280 via

Hej
Nu har jeg læst alle de svar du har fået.
Og ingen har svaret dig på dit spørgsmål.
Hvis du kan finde softwaret så kan du selv via dit kabel-

Mvh Kim

Fra : Anders

Dato : 16-08-08 09:51

Så har du ikke læst ordentligt igennem, for Lars kommer mere el. mindre selv
med svare...
Nokia har lukket for software opdateringen på 6280 modellen.

Fra : Lars Hansen

Dato : 16-08-08 10:35

> Så har du ikke læst ordentligt igennem, for Lars kommer mere el. mindre
> selv med svare...
> Nokia har lukket for software opdateringen på 6280 modellen.

Du er meget vildt med det "mere el. mindre" hvad??
Du svarede første gang at jeg kunne få det gjort i en butik, nu skriver du
ganske rigtigt at jeg ved Nokia har lukekt for update af den model via
nettet.

Men egentlig var mit spørgsmål jo om "jeg selv kunne gøre det", så indtil
videre har dine svar været uendeligt ligegyldige.....

Mvh og god weekend
Lars Hansen

Fra : Anders

Dato : 16-08-08 10:50

Et endeligt svar....
Hvis Nokia havde haft opdateringer til 6280, så kunne du selv gøre det med
hjælp af et datakabel og PC Suite, men det kan ikke lade sig gøre, da der er
lukket ned for opdateringer til modellen.

Du kan være heldig, at der er en unlocker, som tilbyder opdatering, som har
en nyere sw. vers. liggende, og som kan opdatere den for dig, men den må du
selv søge efter.