Kamera i Nokia E71
Fra : Lene Larsen

Dato : 14-08-08 11:38

Hej,

Jeg har købt mig en Nokia E71 som har et 3,2 Mpix kamera.

Problemet er at det ikke tager bedre fotos end min gamle Nokia 6230i med et
1,3 Mpix Kamera.

Tager jeg fotos af tekst fra en avis så er 6230i bedre end E71.... På E71
er teksten ulden og uskarp, og jeg har testet fra forskellig afstand.

Er der nogle her der har erfaringer med det eller ved hvorfor det er
sådan.??

Jeg har også taget et foto ude i det fri fra de to mobiler og forstører man
dem er det fra E71
ikke bedre end det fra 6230i, filstørrelsen er også den samme, men hvor
kommer de 3,2 Mp så ind?

Lene.

Fra : Per

Dato : 14-08-08 13:32

Lene Larsen wrote:
> [...]
> forstører man dem er det fra E71
> ikke bedre end det fra 6230i, filstørrelsen er også den samme, men

Har du huske at ændre opløsning, således at din mobil rent faktisk tager i
fuld opløsning - altså 3,2 Mpix. ?

Det kan du sikkert ændre under kamera/indstillinger.

Det kunne lyde som at at den står på lav opløsning...

/ Per

Fra : Lene Larsen

Dato : 14-08-08 14:10

Ja det har jeg, den står til den højste opløsning, bilderne bliver ca. på
340 Kb.

Jeg har også prøvet at sætte den til "næroptagelser" men det hjælper heller
ikke.

suk..

Lene.

Fra : J.E.

Dato : 14-08-08 22:42

"Lene Larsen" <Lene.M.L@forum.dk> skrev i en meddelelse

> Ja det har jeg, den står til den højste opløsning, bilderne bliver ca. på 340 Kb.

340 Kb lyder af meget lidt til et 3,2 Mp billede

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 19-08-08 18:42

Hvor store er de billerder du tager med E71eren? de skulle gerne være ca
1536*2048 hvis det er 3,2 Mpix, hvor dem du tager med din 6230i sikkert
er 1280*960,

Hvis ikke, har du sat din tlf til forkert oplysning.

Prøv at uploade 2 billeder med samme motiv, fra hver sin telefon et
sted, og smid et link