GSM til PSTN gateway
Fra : Jens Sloth

Dato : 12-08-08 20:30

http://www.hjemmealarmer.dk/gsm-til-pstn-analog-gateway-p-728.html

Jeg efterlyser en måde at kunne bruge en alm. telefon (POTS) over
mobilnettet, har fundet dåsen ovenover, tænkte om der ikke findes noget
billigere???

Måske en mobiltlelfon med en POTS udgang?

Har en gammmel mor som har en tryghedstelefon men med de høje priser på
fastnet, er det vist på tide at finde en anden løsning.

Fra : Christen Fihl

Dato : 12-08-08 20:50

Jo, de findes billigere (fx det "3" har som Wifi data-modem).

Men pas på med at lade tryghedstelefon og andet automatisk dtmf udstyr
gå gemmen GSM nettet. Det kan være en besværlig kombination.

Christen Fihl

Fra : J.E.

Dato : 12-08-08 22:33

"Jens Sloth" <Jens-Sloth@Person.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Måske en mobiltlelfon med en POTS udgang?
>
> Har en gammmel mor som har en tryghedstelefon men med de høje priser på fastnet, er det

Vil det sige så, at hun har noget IP-telefoni eller lign. som hun bruger til daglig ?

Jeg er også ved at omlægge min mors telefoni, men er self. lidt betænkelig ved
kun at hun kun har det og en mobil hun ikke rigtig kan bruge.

Fra : Jens Sloth

Dato : 13-08-08 07:48

> [...]
> ved
> kun at hun kun har det og en mobil hun ikke rigtig kan bruge.

Nej hun har en alm PSTN fastnet linie. Ideen er at hun skal kunne bruge sit
udstyr og telefoner som hun plejer, det skal
være et sonofon abo hvor man stadig kan ringe til hende på det gamle fastnet
nummer.

Fandt lige denne på ebay;
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=230280019009

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-08-08 10:58

Jens Sloth skrev:

> Har en gammmel mor som har en tryghedstelefon men med de høje priser på
> fastnet, er det vist på tide at finde en anden løsning.

Jeg ville nok lægge vægten på at hun kender sin fastnettelefon og
er tryg ved den. Hun vil næppe have fornøjelse af diverse
tekniske løsninger der måske ikke virker helt som forventet.

Giv hende en Doro ældremobil som supplement til fastnettelefonen.
Hun vil opdage at det er rart at kunne tage telefon med på en
rejse hvor der opstår noget uventet.

--
Bertel