Mobildækning i DK
Fra : Marianne

Dato : 12-08-08 10:55

Hej

Vi har netop været på ferie på Dueodde-Bornholm. Der oplevede vi temmelig
forskellig kvalitet i de medbragte mobilers nets dækning: Telia dækkede
fint, 3 ligeså, mens Sonofon dækkede meget dårligt.

Nu vil jeg gerne have samlet vores forskellige abonnementer eet sted - gerne
et billigt - men jeg vil ikke risikere ikke at kunne ringe fra Dueodde eller
fra andre 'udkantsområder'.

Hvordan finder man lige ud af det?

mvh
Marianne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-08 13:03

Marianne skrev:

> Nu vil jeg gerne have samlet vores forskellige abonnementer eet sted - gerne
> et billigt - men jeg vil ikke risikere ikke at kunne ringe fra Dueodde eller
> fra andre 'udkantsområder'.

Alle nettene har udkantsområder. Det er bare forskelligt hvor de
ligger. Hvis du vil gardere dig, skal du netop have forskellige
net på alle mobilerne.

> Hvordan finder man lige ud af det?

Vælger et net og lever med de huller det har. TDC og Sonofon
dækker 98 %. Jeg ved ikke hvor meget andre net dækker.

I vores sommerhus kniber det med dækningen på alle vores mobiler
(ca. 10 forskellige). Jeg har ikke overblik over hvilke net de
andre bruger.

--
Bertel

Fra : Snuden

Dato : 12-08-08 19:28

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Vælger et net og lever med de huller det har. TDC og Sonofon
> dækker 98 %. Jeg ved ikke hvor meget andre net dækker.

Hehe...ja det er jo det klassiske spørgsmål: Hvem dækker bedst?

Jeg kører på det meste af Fyn også Langeland...og har to mobiler med hhv
Sonofon og Tdc simkort. Telefonerne er ens og jeg er ikke i tvivl om, at Tdc
dækker generelt bedst. Deres net er mere udbygget og fintmasket end
Sonofon`s men må sige, at Sonofon er ved at komme godt med.

Snuden