forskel på N95 og N82
Fra : Per

Dato : 10-08-08 18:57

Hvad kan en N95, som en N82 ikke kan ?

Jeg kan ikke lige se de helt store forskelle.

/ Per

Fra : Anders

Dato : 10-08-08 19:10

Der er en del forskel på dem, hvis du kigger på nedenstående link:

http://www.nokia.dk/comparephonesconsumerdenmark

Fra : Per

Dato : 10-08-08 19:19

Anders wrote:
> Der er en del forskel på dem, hvis du kigger på nedenstående link:
>
> http://www.nokia.dk/comparephonesconsumerdenmark

Ok - fair nok - der er forskel i størrelse mv.

Men kan en N95 noget som en N82 ikke kan - udover at have 20x digi zoom ?

En N82 har da autofokus, selvom de skriver det modsatte.

Jeg er bare blevet opfordret til at købe en N82 fordi "den kan det samme og
er meget billigere" end en N95....

/Per

Fra : Anders

Dato : 10-08-08 19:51

Kender ikke en N82, har kun haft 2 stk. af N95, og har aldrig rigtigt kunne
vænne mig til den (er mere til SE).

Men det er jo en smagsag.

I sidste ende er det jo dig der skal bestemme, hvad du har brug for, hvis
det er prisen der er vigtig, så er det en N82 du skal have.

Fra : Fuzzbox

Dato : 10-08-08 19:56

Per skrev:

> [...]
>
> En N82 har da autofokus, selvom de skriver det modsatte.
>
> Jeg er bare blevet opfordret til at købe en N82 fordi "den kan det samme

Jeg har en N82 og jeg mener bestemt ikke at der er nogen forskel andet
end design på de telefoner.

Der er gps og 5MP kamera med autofokus og rigtig blitz.

--
Mvh Fuzzbox

Fra : Lars

Dato : 11-08-08 18:19

Per skrev:

> [...]
>
> En N82 har da autofokus, selvom de skriver det modsatte.
>
> Jeg er bare blevet opfordret til at købe en N82 fordi "den kan det samme

Den er ikke hvad jeg ville kalde "meget billigere" - N82 koster omkring
2500-2600 kr. u. abo. mens en N95 8GB koster 3100-3200 kr. u abo. Har du
brug for megen taletid får du nok mere ud af at købe en N95.

Forskelle:
Der er som navnet siger 8 GB i N95 (ikke nødvendigvis en fordel, da
dataoverførsel tager en krig og et løst kort vil være væsentlig
hurtigere f.eks. at kopiere musik til vha. kortlæser)

N95's skærm er 15-20 pct. større på N95 - en fordel til film, spil,
surf, gps osv.

N95 har IR-port (og kan dermed bruges som fjernbetjening af gængs
forbrugerelektronik)

N95 har dedikerede knapper til msuikafspilning, som kan betjenes
samtidig med andre funktioner

N95 har lidt kraftigere standardbatteri (1200 mAh vs. 1050 mAh) og
angiveligt 15-20 % længere taletid/standbytid.

Stereohøjttalere er placeret på højre/venstre side af skærmen (på
højkant), mens de er på samme side på N82.

N82 har en bedre flash, kameralinsen kan beskyttes, vægten er godt 10
pct. lavere.

Og så er N95 en slider (hvor funktionen kan blive slidt), mens N82 er en
chokoladebar.

Fra : Anders

Dato : 11-08-08 18:28

Du glemte lige en ret vigtig ting:

N95 - 8GB har ikke mulighed for ekstra hukommelse, hvilket er muligt på en
alm. N95.

Fra : Lars

Dato : 11-08-08 20:21

Anders skrev:
> Du glemte lige en ret vigtig ting:
>
> N95 - 8GB har ikke mulighed for ekstra hukommelse, hvilket er muligt på en
> alm. N95.

Nu var det jo ikke forskellen mellem N95 og N95 8GB, der var på tale....

Fra : Per

Dato : 11-08-08 21:49

Lars wrote:

> [...]
> pct. lavere.
>
> Og så er N95 en slider (hvor funktionen kan blive slidt), mens N82 er

Tak for svar .

Det gav da lidt mening

Mvh. Per