sms til usa
Fra : Hr Jørgen

Dato : 10-08-08 12:56

Jeg vil købe en billig telefon til konen og udstyre den med taletidskort.
Vil vi herefter være i stand til at sende SMS til hinanden imellem USA og
Danmark?
Jørgen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-08-08 13:08

Hr Jørgen skrev:

> Jeg vil købe en billig telefon til konen og udstyre den med
> taletidskort. Vil vi herefter være i stand til at sende SMS til
> hinanden imellem USA og Danmark?

Ja, dét vil I.
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Hauge

Dato : 10-08-08 13:13

Hr Jørgen wrote:
> Jeg vil købe en billig telefon til konen og udstyre den med
> taletidskort. Vil vi herefter være i stand til at sende SMS til
> hinanden imellem USA og Danmark?

Det afhænger hvem af jer der tager til USA.. Det er ret tvivlsomt at en
billig mobil overhovedet virker i USA, da det så kræver at det er mindst en
trible-bander.
Men den billige kan sagtens sende SMS fra danmark til en USA-fon.

Mvh Hauge

Fra : Ivar

Dato : 10-08-08 13:53

Hauge skrev:

> Det er ret tvivlsomt at en billig mobil overhovedet virker i USA, da det så
> kræver at det er mindst en trible-bander

Og så skal man ikke regne med at det virker ude på landet. Udenfor
de store byer er der ofte kun dækning, hvis man har en telefon der
kan modtage amerikanse analogsignaler.

Husk at den billige telefon må ikke være låst!

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : Hr Jørgen

Dato : 10-08-08 14:39

> Og så skal man ikke regne med at det virker ude på landet. Udenfor
> de store byer er der ofte kun dækning, hvis man har en telefon der
> kan modtage amerikanse analogsignaler.

Den billige bliver herhjemme.
Jeg rejser derover med min Nokia 6110 Navigator.
Er den en kvalitet, der kan klare det?

> Husk at den billige telefon må ikke være låst!

Mener du SIM-kortet?
Jeg vil prøve at finde en, jeg kan sætte et taletidskort i, jeg kan fylde
penge i via min netbank.
Alt dette ved jeg ikke meget om endnu, men jeg skal jo sikre mig, at jeg
ikke hænger på et abonnement men umiddelbart kan forsyne telefonen med et
taletidskort.

Var det det, du mente?

Jørgen

Fra : Hr Jørgen

Dato : 10-08-08 14:45

Hvad er en tripplebander?
Jørgen

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 10-08-08 15:23

Hr Jørgen <skjelm@hotmail.com> wrote:
> Hvad er en tripplebander?
> Jørgen

Stavefejl .

Sådan en Nokia som du har ! Virker også i USA.

WCDMA 2100 HSDPA og dobbelt overførselstilstand GSM/EDGE 850/900/1800/1900
--
ad

Fra : BorreBoy

Dato : 10-08-08 17:49

"Hr Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Hvad er en tripplebander?
> Jørgen

Det hedder tri-band, og betyder telefonen skal understøtte gsm1900.
I danmark og det meste af verden bruger vi gsm900/1800.

Fra : Hr Jørgen

Dato : 10-08-08 23:36

"BorreBoy" <borreXXX@lucasfilm.dk> skrev i en meddelelse

> "Hr Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>>

> Det hedder tri-band, og betyder telefonen skal understøtte gsm1900.
> I danmark og det meste af verden bruger vi gsm900/1800.
************************

Nå, sådan hænger det sammen. Der står godt nok også i manualen, at telefonen
er godkendt til brug i alle de netværk, du nævner.
Jeg var ikke klar over, hvad det betød.
Tak.
Jørgen

Fra : Jørgen K. (VG)

Dato : 10-08-08 09:54

On 10 Aug., 15:38, "Hr Jørgen" <skj...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> ikke hænger på et abonnement men umiddelbart kan forsyne telefonen med et

Howdy.

Jwg havde selv min nokia6110 med til new york i påsken.
og det kørte upåklagetligt ang opkald og sms.
Eneste ting du bør være klar over at den æder 50 - 100% mere
strøm derovre i forhold til her.

Ikke alle taletidskort i danmark kan bruges i udlandet.

Fra : John Andersen

Dato : 10-08-08 19:26

"Hr Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vil vi herefter være i stand til at sende SMS til hinanden imellem USA og

Hvad med at få et abonnement her:

http://shop.kvikfix.dk/product_info.php?cPath=58&products_id=89

Fra : Hr Jørgen

Dato : 10-08-08 23:27