Skal der bruges landekode når man sender S~
Fra : Ukendt

Dato : 09-08-08 21:46

Hej.

Kom til at tænke på om der skal anvendes landekode ved SMS fra/til udlandet.

Går ud fra det, men er lidt i tvivl.

mvh

Jesper

Fra : Sven Lundbech

Dato : 09-08-08 21:59

Ja

Sven

Fra : Jakob Griffel

Dato : 09-08-08 23:04

> Ja

Men vel kun _fra_ udlandet.
Hvis du sender herhjemmefra til et dansk nummer der befinder sig i udlandet
behøver du da ikke anvende landekode.

--
Hilsen Jakob

Fra : Jean

Dato : 10-08-08 09:16

Jakob Griffel skrev:
> Men vel kun _fra_ udlandet.
> Hvis du sender herhjemmefra til et dansk nummer der befinder sig i
> udlandet behøver du da ikke anvende landekode.

Præcis.

Mvh Jean.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 10-08-08 11:51

> Kom til at tænke på om der skal anvendes landekode ved SMS fra/til
> udlandet.
>
> Går ud fra det, men er lidt i tvivl.

Beskedcentralnummeret skal tastes med +45 foran, men det bør ikke være
nødvendigt med +45 ved beskeder til danske modtagere, sender du til andre
lande skal den respektive landekode naturligvis foran.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-08-08 18:52

Michael Kjærsgård skrev:

> Beskedcentralnummeret skal tastes med +45 foran, men det bør ikke være
> nødvendigt med +45 ved beskeder til danske modtagere, sender du til andre
> lande skal den respektive landekode naturligvis foran.

Af tekniske grunde har jeg strippet +45 fra alle mine danske
kontaktnumre. Ikke desto mindre bliver det foranstillet når jeg
ringer eller sms'er til et af dem.

--
Bertel